Wapp Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Skal ha en ny dvd-brenner. Har pr idag Benq DW1655, men har hatt en del problemer med den derfor skal jeg ha en ny. Ser at det er en del som anbefaler Samsung SH-S203B. Er dette den som er "best" idag eller blir den mye anbefalt pga prisen? Er det verdt pengene å gå opp til en Plextor? De var jo meget bra tidligere eller har de gått over til å bli en merkevare? Er det noen som har noe annet enn Samsung, gjerne med LightScribe, å anbefale så er det bare å skrike ut. Så over til glossy dvd-plater. Har sett litt i de forskjellige forum og har vel kommet frem til at Verbatim og Taiyo Yuden er noe man bør gå for. Spørsmålet er om det finnes noen som er bedre egnet for backup av spill/programvare med glossy overflate? Ser at plater med glossy overflate stort sett er dvd-r-. Har dette noen betydning lenger, når det gjelder backup av spill til Ps2/X-Box? Mvh Wapp Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Min favoritt DVD-Brenner er per i dag NEC sin nye serie AD-5200/7200/7203, denne modellen er i mine øyne en god del bedre enn samsunge 203 (som jeg også har!). Angående DVD er mine erfaringer at Taiyo Yuden er best med verbatim på en andreplass, for glossy plater har jeg liten erfaring da jeg ikke har vært spesielt oppsatt på å bruke slike selv. DVD-R burde virke helt greit til ditt behov, selv foretrekker jeg DVD+R med bitsetting til DVD-ROM fordi enkelte eldre spillere har bedre støtte for disse. Lenke til kommentar
jd10 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 den beste glossy dvd plata er Taiyo Yuden dvd-r glossy watershield disse er vannfast overflate etter du har printet på dem så kan du vaske dem i vann uten at blekket går av. verbatim sine glossy spindler er ikke full fase print men det er Taiyo Yuden sine å printen blir mye finere på dem Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Og forresten, de nyeste Plextor brennerne er produsert av NEC Så plextor betaler man bare mer for, uten å få noe særlig igjen for det. Lenke til kommentar
raisingsun Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 #DVD+R med bitsetting til DVD-ROM fordi enkelte eldre spillere har bedre støtte for disse.# Har lurt på hvordan man stiller inn bitsettingen.Har vanlige pc brukere noe særlig nytte av det (eldre DVD spillere?). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå