Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hun vet at jeg har følelser

Gjest Guest_Forvirret_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Forvirret_*

Lurer virkelig på om det finnes noen her på formuet som kan hjelpe:

For noen måneder siden traff fikk jeg kontakt med en gammel bekjent. Vi mistet kontakten da hun flyttet til en annen by.

Jeg likte henne før, men forstod raskt at jeg fortsatt har følelser.

I de første ukene etter "gjenforeningen" spiste vi middag sammen ved et par anledninger (jeg spanderte) og vi gikk turer osv osv.

Jeg hadde planlagt å fortelle om mine følelser ansikt til ansikt, men diverse hendelser gjorde at det ble tatt over sms :(

Svaret på alt fra hennes side var at hun ikke forstod at jeg hadde følelser osv osv, så da lovet jeg å ikke prøve meg på nytt og bevare vennskapet.

Vi har mødtes flere ganger i ettertid, og hver gang får jeg litt følelsen av at hun flørter med meg, med blikk og berøring, som i allefall jeg ikke forbinder med vennskap.

Var jeg som alltid tok initiativ til samtaler og møter før jeg fortalte om følelsene mine. Nå er det stortsett hun som tar kontakt via telefon eller nettet, og ønsker å møte meg.

Vanskelig å være i et vennskap der den ene har følelser. Men enda værre er det når det virker som at hun flørter.

Jeg vet heller ikke hva jeg skal tro, om hun liker meg men ikke helt tør å si det. Eller om hun "leker" med følelsene mine. Det siste har jeg nesten dårlig for å tro, siden hun er snill og god :love:

Trenger sårt råd for hva jeg skal gjøre...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo bare virke som hun flørter fordi du vil at hun skal gjøre det? Kan faktisk hende at hun har fått følelser for deg etter at du fortalte henne at du har følelser for henne, men sånne film clichér skjer sjeldent her i den ordentlige verden. Eller så har hun hatt følelser for deg hele tiden og ikke tørt å si noe, men prøver heller å vise det gjennom kroppspråk.

Litt usikker på hva du skal gjøre nå, siden du lova å ikke prøve deg på nytt, men med tanke på hva du sier så virker det som det ligger noe der. Kan nesten bare tipse deg om å be henne ut på en date som noe annet enn venner. Hvis du skjønner.

Lenke til kommentar

Vær i det minste litt forsiktig.. Folk(jenter mest?) har en tendens til å gjøre akkurat slik du beskriver, av en enkel grunn: Det føles godt at noen liker en. Hun vil kanskje, bevisst eller ubevisst, at du skal beholde følelsene, fordi de gjør at du får henne til å føle seg verdsatt, ønsket, attraktiv osv.

Alle liker å føle seg slik, men det er vel neppe rett å utnytte andres følelser for å føle seg bedre med seg selv. dessverre er det likevel ganske vanlig.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Forvirret_*

Først vil jeg takke for svarene jeg har fått.

Har faktisk selv tenkt på alle de tingene som dere nevner. Mine nærmeste venner vet om min situasjon, men heller ingen der kan direkte gi noe svar på hva jeg kan gjøre. Selv ikke mine venninner vet det.

Er nok redd for at det toth skriver kan være svaret. Hun vil bare føle seg ønsket :(

Kan vel legge til at denne jenta har tatt mer kontakt etter at hun fant ut at jeg var på kino sammen med en annen jente. Så det kan vel kanskje være noe sjalusi med i bildet, ikke vet jeg :hmm:

Kanskje det beste er å bare gå ut sammen med den andre jenta igjen, og glemme den andre. Selv om det nok ikke blir så lett :ermm:

Lenke til kommentar

Hadde dere et "flørtende" vennskapsforhold før? ( Jeg tror du/dere skjønner hva jeg mener. ;) )

For det kan jo hende at hun alltid har vært slik, du har bare ikke lagt like mye merke til det, som du gjør nå?

Er forøvrig enig med det toth sier. Besvisst eller ubevisst...

Endret av Sapientia
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Forvirret_*

Da vi spiste middag sammen og slikt, så hadde vi alltid en god tone. Dette var før jeg fortalte om mine følelser.

I ettertid når vi har møttes har hun vist mer interesse. Hun har kun de siste to ukene begynt å "ta" mye på meg i forskjellige situasjoner. Da mener jeg lette stryk på hånda,armen,skulder eller ryggen. Kan ikke si at dette skjedde tidligere. Mange andre ting jeg kunne nevnt som også har skjedd, men vil ikke legge ut for mye på nettet heller hvis dere skjønner.

Har selv bestemt meg for å la dette ligge nå. Ønsker hun kontakt, så får hun ta initiativet til det.

Jeg kan gjerne være venn med henne, men nære venner vil ikke fungere for min del. I allefall ikke hvis hun fortsetter med samme oppførsel uten å egentlig mene noe med det, bevisst eller ubevisst.

Lenke til kommentar

Hoho, var slik i en situasjon selv der jeg mente hun burde ta initiativet, endte med at hun ble lei av null respons og gikk videre kan man si, gikk jeg videre? Nei. Jeg angret på hva jeg ikke hadde giddet å gjøre tidligere.

Stryker hun deg på ryggen skal det jo ikke mye til å ta en arm bort på hennes rygg eller tar hun å stryker deg på hånden gi hånden hennes litt respons (siste der hørtes dum ut, but you get my point)

- My2cent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...