kdog Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hvordan vil en Acer Aspire L5100 yte som mediamaskin? Litt googling viser at lydkortet har coax/optisk(litt usikker), så da er sikkert digital 5.1 sikret, men vil maskinen spille av full HD glatt? Bruksområdet er litt utenfor rettningslinjene, men innebærer x264-filer, som PS3'en ikke tar. Utenom videoavspilling spiller ytelsen ingen rolle. Innspill? Lenke til kommentar
Thomas Toget Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 hmm.. har ikkje sett den før, var jo fin og billig Kan dessverre ikkje svare på det du spør om, men det hadde jo vært en rimelig htpc Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Den har ikke HW-akslerasjon av HD-filmer, så du må regne med litt vifte støy da... Du sier ikke noe om TV, men helt gen. vil denne gjøre nytten Lenke til kommentar
kdog Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Den har ikke HW-akslerasjon av HD-filmer, så du må regne med litt vifte støy da...Du sier ikke noe om TV, men helt gen. vil denne gjøre nytten Ja, ser ikke noe om TV-tuner i spesifikasjonene, så det vil i så fall gå utenom. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Hei, er det noen som har testet denne ? Jeg lurer på å kjøpe denne jeg også, men er usikker på om den klarer å vise HD filmer greit nok. Lenke til kommentar
happyneppy Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hei, er det noen som har testet denne ? Jeg lurer på å kjøpe denne jeg også, men er usikker på om den klarer å vise HD filmer greit nok. Hei! har hatt en L5100 i en ukes tid, den fungerer glimrende! Har en 40 tommers Sony full HD selv, og har lastet ned mkv-filer på 10 giga (1920X1080) som den har spilt av uten problem.. men, last ned kmplayer fra download.com, for Windows Media Player fungerer ikke på slike filer.. HDMI-kabelen betalte jeg forøvrig 150 kr for på elprice... Lenke til kommentar
Joffemann Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Noen som har erfaring med støynivået på Acer Aspire L5100? Mye viftestøy? Høyfrekvente lyder? Hard disk støy? Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg er VELDIG fornøyd med denne.. Lite støy og ser meget pen ut under tv'en WAF var faktisk overraskende stor på denne. Lenke til kommentar
ermj Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Denne ser kjempespennende ut, men jeg lurer på støynivået; kan noen som har den si noe om hvor hørbar den er når den er på, men ikke i bruk. Hvordan høres den når den er i bruk? Følger det med fjernkontroll og tastatur/mus? Lenke til kommentar
happyneppy Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Denne ser kjempespennende ut, men jeg lurer på støynivået; kan noen som har den si noe om hvor hørbar den er når den er på, men ikke i bruk. Hvordan høres den når den er i bruk? Følger det med fjernkontroll og tastatur/mus? Det er med tastatur og mus, ja.. Tastaturet er er helt ok, med hurtigtaster til mediespiller, lydjustering etc.. Selv bare måtte jeg kjøpe med logitech di novo edge-tastatur, det passet så bra med pcen.. (se linken under) http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....89&cid=5721 lydnivået er helt ok på denne pcen, jeg har den ca tre meter fra der jeg sitter i stuen, og hører ikke noe når den spiller av musikk etc, og når den ikke "jobber" med noe, så er den tyst. Alt i alt, en god maskin! Håper dette var til hjelp! Lenke til kommentar
ermj Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Tusen takk, det blir nok en slik på meg, hvis ikke noen andre har noen mye bedre forslag... Lenke til kommentar
Kurdt Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Hei, jeg vurderer å kjøpe denne selv, til min Sony 40" 1080P-skjerm, og jeg lurer på om denne pcen har god nok oppløsning til at jeg kan surfe på nett uten at det blir uklart, og om dette da skjer lydløst? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Tror ikke du skal tenke på oppløsning...alle PC-er i dag har "nok oppløsning" Lenke til kommentar
LemonDog Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Lurer på å kjøpe en slik selv, men finner ikke ut om det er trådløst nettverkskort i den? Deal.no oppgir at det er trådløst nettkort, mens elprice.no ikke sier noe om det. Lenke til kommentar
rbl73 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Wlan inngår i følge nyhetsmail fra Elprice i går. Dette fremgår også av produktspesifikasjonen hos mpx.no. Noen som har forslag til TV-tuner kort ? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Hvilken type? Må sikkert ha low-profile. PVR-150 finnes i så i low proifile og er det bestr valget når det gjelder analoge kort. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Det er vel ikke mulig å sette inn tv kort i denne ?? .. Jeg klarer forresten ikke spille 1080p i VLC på denne maskinen. Lenke til kommentar
Noelrocks Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Jeg kjøpte meg denne idag og er veldig spent på hvordan den er i bruk. Følger med masse "drit" programmer (spilldemoer og software) som jeg har brukt en del tid på å avinnstallere. Synes ikke den er spesielt bråkete, men finner vel ut mer når jeg begynner å bruke den til litt hardere oppgaver. Noen som har noen spesielle tips når man skal bruke den som mediespiller så skriv gjerne her. Kommer tilbake med en mer fyldig oppdatering når jeg har fått brukt den litt. Skal innstallere diverse codeker og slikt nå før jeg kobler den til tven. Syns å huske at jeg leste et sted her på forumet og diverse codeker og en viss rekkefølge man kunne innstallere dem på slik at man kunne på best mulig måte spille av hd filer. Setter pris på om noen kunne skrive denne på nytt også. Alltid spennende med ny pc Det er vel ikke mulig å sette inn tv kort i denne ?? .. Jeg klarer forresten ikke spille 1080p i VLC på denne maskinen. Jeg vet ikke om dette tv-kortet går ann å bruke jeg. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340803 Er jo low profile. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Tror ikke det er ledige PCI spor. Lenke til kommentar
Noelrocks Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Tror ikke det er ledige PCI spor. http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=89098 Skulle vel være en ledig om du går inn på teknisk info og vis alle spesifikasjoner. Mulig jeg leser litt feil da. Men syns jeg leste på Acer sin hjemmeside også at det var en ledig plass.. Ellers så går det vel ann å kjøe eksternt tv kort. Endret 21. februar 2008 av Noelrocks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå