Gå til innhold

Ønsker tilbakemelding på mitt forslag til ungdomsbedriftsside.


Anbefalte innlegg

Hallo, lager en nettside til ungdomsbedriften vår i klassen (alle lager hvert sitt forslag)

 

Her er det jeg har designet til nå. Anser meg ikke som ferdig, men vil ha tilbakemeldinger før jeg i morgen fortsetter.

webdesign_ub5.gif

REDIGERT: Oppdaget en feil. Sjakkbrettpattern skal vekk ;)

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg føler det er noe som mangler. Dog, klarer jeg ikke sette fingeren på det :wallbash: Synes det blir litt for "luftig", om du skjønner hva jeg mener.

Liker heller ikke at bakgrunden for innholds-teksten har en gradient.

 

Men, sammenlagt er ikke dette et dårlig design i mine øyne :)

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldinger.

 

Har nå gjort følgende endringer:

1. Gradient er fjernet fra boksen for innhold

2. Siden er bredere

3. Skrifttyper er endret til "Georgia" og "Trebuchet MS"

4. Headeren har en klarere gradient

5. Tittel og brødtekst er på samme linje.

6. Lenkefargen er i en annen blåfarge.

7. "Nyeste arbeider" er flyttet fra høyre til venstre side.

8. Lagt på en "billig" hover effekt på det bildet musen markerer under "Nyeste arbeider"

 

Hva som gjenstår:

1. Menypunkter (Kan trenge tips her til hvordan jeg kan løse menyen)

2. Innhold/noe "spennende å fylle høyresiden med.

3. Footer

4. Annet?

 

Øvrige kommentarer:

@Stian Jacobsen: Du kan ikke utifra en person i ungdomsbedriften bedømme vår erfaring, lærerne gjorde det slik i år at de bestemte hvilken type bedrift vi skulle ha og at alle i klassen skulle ha den sammen, det er 16 personer. Hver elev lager denne uken sitt forslag til utforming av side, for at vi skal kombinere skolefag med ungdomsbedrift. Vet selv at jeg ikke er den fødte designer og om det plager deg eller andre må jeg bare beklage, men det er nå slik det en gang er. Søker som sagt tilbakemelding her hvor jeg vet dere er profesjonelle.

 

Takker ellers for alle kommentarer, får håpe dere synes det er mer kvalitet å spore, selv om dere må dra frem forstørrelsesglasset ;) .

 

Forøvrig merket jeg forskjell på fargene i designet mitt når jeg kom hjem, enn slik det så ut på skolen, kan det ha med skjermene å gjøre. Fargene så nemlig bedre ut på skolen enn når jeg kom hjem. (Nei, jeg prøver ikke å legge skylden på skjermen, et generelt spørsmål)

webdesign_ub.gif

Endret av TSP
Lenke til kommentar
@Stian Jacobsen: Du kan ikke utifra en person i ungdomsbedriften bedømme vår erfaring, lærerne gjorde det slik i år at de bestemte hvilken type bedrift vi skulle ha og at alle i klassen skulle ha den sammen, det er 16 personer. Hver elev lager denne uken sitt forslag til utforming av side, for at vi skal kombinere skolefag med ungdomsbedrift. Vet selv at jeg ikke er den fødte designer og om det plager deg eller andre må jeg bare beklage, men det er nå slik det en gang er. Søker som sagt tilbakemelding her hvor jeg vet dere er profesjonelle.

1. Var ikke klar over at du alene sto for dette designet, regnet med det var "dere", som bedrift.

2. Læreren din burde virkelig revurdere sitt forslag til bedrift

3. Ingen er født designer, det er et læringsprosess.. Men, du kan ikke begynne å lære idag og forvente å få kunder imorgen...

Lenke til kommentar

1.0 DET hadde tatt seg ut.

2.0 Igjen, du kan ikke dømme lærerernes eller elevenens kompetanse kun utifra meg.

2.1 Dette er Medier og Kommunikasjon, et annet valg ville ikke føles naturlig for lærerne.

3.0 Har aldri hevdet at jeg forventer å få kunder i morgen, dette designet lages nå grunnet det faktum at det er en skoleoppgave. Har forresten laget to andre "ferdigstilte" design tidligere for andre oppgaver. Det er en læringsprosess, det stemmer. Men det har like mye med naturlig talent å gjøre, hvor raskt en lærer innenfor feltet, og hvor stor del det tar opp av innteressene dine.

 

Det var ellers ikke noe å kommentere på oppdateringen?

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Note: Dette er fra MITT synspunkt, jeg mener ikke det er riktig å gjøre det slik. Ting jeg syntes er teit, kan være fint for andre. Jeg er i k k e proffesjonell!

 

Fargebruk

Syntes kontrasten i bakgrunnen er litt voldsom, veldig mørk bakgrunn mot "veldig" lys. Headern tar også veldig stor oppmerksomhet, litt irriterende.

 

Logoen

Logoen er feil, den hvite sirkelen skal være mindre enn den andre.

Du burde også sentrere den med teksten kanskje. Nå forsvinner den kanskje litt for mye opp i hjørnet.

Så var den kanskje litt overlegen stor.

 

Menyen

Ser ikke poenget med de store stripene. Borderen rundt var litt overflødig, særlig oppe og nede.

 

"Seneste oppdrag"

Helt forferdelig den røde/oransje borderen på bildene til referansen. Her er det heller ingen rette linjer, men alt er bare kaos. Hvorfor er det ene bildet (i midten) større, og lysere? hover? i så fall likte jeg ikke at den utvider seg.

 

Innhold

Syntes det ble litt rart med type nyhetsstil over det. Hvorfor ikke la kunden få vite det uten å måtte trykke rundt (kort ned på teksten).

 

 

Tips videre

Rett opp designet slik at ting går på linje. Bruk guides i Photoshop slik at du ser hvor ting går. Sett gjerne streker på alle "hovedkanter" du har, så kan du prøve å rette det litt opp. Bytt fargene. Prøv noen farger som ikke skriker så mot hverandre.

Prøv en litt tykkere border og bytt fargen på refereanse-borderen.

Gjør størrelsen på logoen mindre.

 

Do it simple! du må ikke ha 3 kolonner. En huskeregel er å ikke bruke mer enn det du trenger å bruke, less is more!

 

Les Web 2.0 how-to design guide, delene Simplicity og simple navs er noe du kanskje er ute etter.

 

"Stuff on the screen attracts the eye. The more stuff there is, the more different things there are to notice, and the less likely a user is to notice the important stuff."

((ja, jeg går klassen hans))

Endret av Einar
Lenke til kommentar

Syntes kontrasten i bakgrunnen er litt voldsom, veldig mørk bakgrunn mot "veldig" lys. Headern tar også veldig stor oppmerksomhet, litt irriterende.

Tja. Jeg ville prøve å være litt eksperimentell i fargebruken, men får vel prøve andre farger.

 

Logoen er feil, den hvite sirkelen skal være mindre enn den andre.

Om det er tilfelle lå ikke riktig logo ute på fellesområdet, tok den vi ble henvist til.

Jeg kan forminske og sentrere logoen i dag.

 

Ser ikke poenget med de store stripene. Borderen rundt var litt overflødig, særlig oppe og nede.

Jeg synes det fungerer som er fint skille mellom header og innhold. Når det gjelder stripene følte jeg for å ha en litt "dressfølelse" over den.

 

Helt forferdelig den røde/oransje borderen på bildene til referansen.

Jeg syntes det ville være på sin plass å ha fargen på borderen siden det ikke er mye orasnje utover det som er i header. For å beholde litt på fargen. Men jeg kan prøve en annen oransje, eller den blå fargen som er brukt på lenker.

 

Syntes det ble litt rart med type nyhetsstil over det. Hvorfor ikke la kunden få vite det uten å måtte trykke rundt (kort ned på teksten).

"Finn ut mer" lenker til henholdsvis "Tjenester" og et av de andre menypunktene.

 

Do it simple! du må ikke ha 3 kolonner. En huskeregel er å ikke bruke mer enn det du trenger å bruke, less is more!

Vel, kom forslag om å utvide designet, så gjorde jeg. Tenkte å utvide tekstboksene, men det ble for langt og mye tekst nær rammene. Men har en ide til hvordan det skal gjøres bedre i dag. Sett fra mitt synspunkt før det gjøres da ;)

 

Takker for tips Einar, skal se på det i dag. Ellers kan du jo komme med kommentarer, vi er jo i samme rom, ved siden av hverandre :wee:

 

Men jeg vil gjerne vite om dere synes det bedret seg fra forslag 1 til forslag 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...