Svinat Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Det har seg altså slik at hver tirsdag i andre skoletime har klassen min svømming. Problemet er at utover dagen får veldig mange av guttene vondt i hodet og blir trøtte (rimelig få av jentene som har svømming). Hva kan være grunnen til dette? Jeg drikker mye vann etter hver svømmetime, men hodepinen forekommer likevel. Det blir som regel verre utover dagen, og det går ikke over før jeg tar en paracet når jeg har kommet hjem. Det begynner å bli veldig irriterende og går utover undervisningen og så og si hele dagen. Kan det ha noe med kloret å gjøre? Mulig det er for mye klor i vannet? Takker for alle svar, og vil gjerne finne en løsning på dette så fort som mulig. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Det er godt mulig det er for mye klor i vannet? Har du tatt opp saken med gymlærer/bestyrer på svømmehallen? Hvis det er mange av dere som opplever samme problemet, snakk med hverandre og legg frem en felles klage. Det er mye mer kraft bak ett opprop som mange er bak enn om du går alene og sier at "de andre opplever det også".. Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Så det er mulig at det er kloret ja. Får ta det opp i klassens time så får de som har problemer med dette igjen ta det opp med de som er ansvarlige. Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Høres ut som kloret, evt bare dårlig luftgjennomstrømming i svømmehallen. Men du kan jo også prøve å drikke vann før du svømmer, selv om det virker mer trolig at det er kloret sin skyld, er det bedre å forebygge enn å reparere hvis hodepinen kommer av dehydrering =) Lenke til kommentar
TQfflus Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hvis det er en liten svømmehall, med dårlig ventilasjon kan hende det er alt for mye klor i lufta og da får man hodepine. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Kan kanskje ha noe med å gjøre at man får vondt i øynene av kloret? Hvis ikke dere bruker svømmebriller da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå