dTd Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hei! I dag er det en uke til vi skal skrive særemmne på skolen, jeg har lest 3 bøker av Astrid Lindgren (ikke mobb ;P liker ikke å lese så måtte velge noe lett). De 3 var Ronja røverdatter, Brødrene Løvehjerte og Pippi Langstrømpe. Min problemstilling er som følger : "Hvem var Astrid Lindgren og hvorfor var hun så populær blant både barn og unge?" Vi skulle da velge en hovedbok som vi skulle konsentrere oss mest om på selve særemne dagen, jeg valgte da brødrene løvehjerte. Føler at vi egentlig ikke har fått så veldig mye info, i går så sa læreren at problemstillingen bli mer som en avsluttning på et avsnitt eller 2? :S så hva skal jeg egentlig skrive om da? Det jeg trur vi skal er begynne med å fortelle litt om forfatteren, og referat av alle om ikke kun hovedboka, så skal vi skrive litt om bøkene eller bare hovedboka, for å så svare på problemstillingen. har jeg forstått det riktig? Jeg hadde også satt pris på litt hjelp med "analyse" av hovedboka mi, sier ikke at dere skal skrive hele shiten men, gi meg litt tips hva jeg kan skrive om, jeg har ganske dårlig fantasi og klarer ikke akkurat å si så veldig mye om hovedpersoner ol når jeg skal karakterisere de ol... Så hadde jeg satt pris på generelle tips til særemneskrivingen, har jeg forstått riktig om inholdet? og enda flere tips til analyse... håper på noen svar og takker for hjelpen på forhånd Lenke til kommentar
dTd Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 ingen som har noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå