Gå til innhold

Vil den innebygde PSU-en i Antec Sonata III (500W), kunne klare 2 stk HD3870 i CF?

Aceface

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler sterkt, men det er en god PSU.

2 stk 2900 XT drar rundt 300 watt alene og jeg regner med at 3870 drar mer. Samt at du vil sikkert ha flere komponenter i PC-en din.

Edit: Fant ut at 3870 drar rundt halvparten av 2900XT så det er håp.

Skriv inn resten av HW så skal du få vite om det går.

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

Oppsettet ditt vil dra omtrentlig 350W.

Tok da utgangspunkt i 3 vifter, 1 harddisk, 1CD/DVD-R/RW og et ekstra PCI kort og ikke noe overklokking.

Med mindre du har en del mer i PC-en din enn det jeg har tatt med i beregninga så går det fint og du kan overklokke om du ønsker det.

Lenke til kommentar
Slapp av.. det går :whistle:

Nå er det slik at det står på pakningen til 3850 at man må minst ha 550W for å kjøre CF, blir sikkert mer med 3870.

du skal ikke tro alt du leser...

Det er sant, men når du sier at det går med 500W, også står det 550W på boksen, hvor i h'lvete har du da at han kan slappe helt av, og si at det går fint? Med mindre du har mer inside informasjon en det som ATI har gitt brukere, så må du gjerne spytte ut og fortelle at du for eks. kjører 3850 CF på en 500W.

Min mening er at du vil klare deg med 500W, MEN systemet ditt kan bli ustabilt! Gjør som jeg, kjøp en ordentlig strømforsyning med mer enn det ATI sier, selvom de har lagt på et par ekstra watt. Også smart med hvis du har tenkt å sette inn andre strømkrevende ting som for eks. vifter/lys.

Endret av Centuss
Lenke til kommentar
Oppsettet ditt vil dra omtrentlig 350W.

Tok da utgangspunkt i 3 vifter, 1 harddisk, 1CD/DVD-R/RW og et ekstra PCI kort og ikke noe overklokking.

Med mindre du har en del mer i PC-en din enn det jeg har tatt med i beregninga så går det fint og du kan overklokke om du ønsker det.

Skal ha én harddisk (kommer kanskje til å foreta en liten oppgradering om et års tid, det er uansett ikke før det jeg får meg skjermkort nr. 2), én CD/DVD leser/brenner og kanskje jeg kjøper en minnekortleser. Kan jo kjøpe ny PSU da i samme slengen, for jeg har bare litt over 8000 til hele PC-en, og da var det nilligste alternativet å kjøpe med innebygd PSU, men kommer sikkert til å ha 3-4000 å kjøpe for til neste oppgradering, så det er ikke noe problem ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...