Gå til innhold

Hvordan få til "dynamisk" effekt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for svar. Har eksperimentert litt med dette filteret, men sliter med at det blir dårlig fokus på selve ansiktet. På bildet i artikkelen er ansiktet skarpt og fint, men det får jeg altså ikke til. Selv med "amount" satt til fem blir det uskarpt. Noen råd?

Lenke til kommentar

Dupliser laget med bildet på, kjør radial blur på det øverste, og bruk en layer mask for å skjule de delene du vil skal være klare. Dermed vil det laget som ligger under (og som ikke har radial blur) bli synlig.

Lenke til kommentar

Mange takk for svar, begge to.

Har prøvd å gjøre det manuelt ved å zoome mens jeg tar bildet, men resultatet blir ikke helt som jeg vil ha det. Har sikkert noe med at jeg er nybegynner og teknikken ikke er helt god. Photoshop gjorde uansett susen nå :)

Lenke til kommentar
Evt. kan du gjøre det "ekte" ved å ta et bilde mens du zoomer med objektivet. Verre er det ikke!

Godt noen sa det :)

Man trenger ikke photoshop for dette. Det er bare å ta ett bilde med 'litt' lengre lukkertid og så zoomer man ut mens man tar bildet :)

Kan være litt vanskelig å få til i starten, må trenes litt på å holde kameraet stødig mens man zoomer.

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
Evt. kan du gjøre det "ekte" ved å ta et bilde mens du zoomer med objektivet. Verre er det ikke!

Godt noen sa det :)

Man trenger ikke photoshop for dette. Det er bare å ta ett bilde med 'litt' lengre lukkertid og så zoomer man ut mens man tar bildet :)

Kan være litt vanskelig å få til i starten, må trenes litt på å holde kameraet stødig mens man zoomer.

Mvh,

Beej80

Det er vel viktig å ikke begynne zooming med en gang ? Slik at det som er i midten er noenlunde skarp. Og bruke stativ kanskje?

Tom

Lenke til kommentar

Stativ er meget kjekt å ha til dette ja...

Når jeg lekte litt med det så såg det ut som om at området som blir klart henger sammen med hvor mye man zoomer.

Dersom jeg zoomet mye og fort så ble det bare et veldig lite klart område. Ved mindre zooming fikk jeg et større område som var 'klart'.

Dette med å 'vente litt' før jeg begynte å zoome var vanskelig, men jeg syns resultatene ble mer grumsete da...

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...