Gå til innhold

Stygg skrift og dårligere kvalitet ved Pal-60

cheeplix

Anbefalte innlegg

Hei, har prøvd å søke, men jeg ble ikke noe klokere for å være ærlig. Disclaimer: Jeg er helt blåst på tv-inn- og utganger, navn på tilkoblinger og kabler osv. Tenk deg at du skal forklare dette for en som er teknisk tilbakestående.

Jeg satt på pal-60 grunnet spill som krever dette, men da jeg gjorde det ble kvaliteten mye dårligere og spesielt da skrift som får gjennomstrekninger og ser generelt uskarpt og Nintendo 64-aktig ut. ;) Xbox-menyen er den som ser verst ut, men også ingame og jeg må konse hardt for å lese visse ting. Kjører dette på en relativt ny hd-klar LCD (specs her) med en sånn tredelt hvit, gul og rød kabel (les disclaimer :p) som fulgte med Premiumen (har en uten hdmi.) På siden jeg linket til står følgende: "NTSC,PAL60 Hz: via AV-Input." Er det ikke dette jeg kjører boksen gjennom da? Det ser ihvertfall ikke så fint ut nå og jeg trodde liksom tv'en vår kunne kjøre litt fancy duppeditter. Hva er galt/gjør jeg feil? Svar her og hjelp en tard i dag du også. *holmgang-pekefinger*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den hvite og den røde kabelen er stereolyd. Den gule kablen er det vi kaller kompositt og det er det dårligste du kan bruke når du skal koble X360 og HDTV.

Har ikke Premium kablen 3 andre ledninger også?

Grå med blå, grønn og rød ring i enden. Dette er det som kalles komponent og er noe av det bedere du kan bruke til X360 og HDTV. Se om de kan brukes.

Endret av Mr. Bridger
Lenke til kommentar

Hadde nok blitt mye bedre om du hadde brukt komponent, ikke kompositt som du bruker nå. Dessverre ser jeg at din TV ikke har komponent. Du har koblet på riktig så er nok bare slik at bilde blir å dårlig når du bruker kompositt.

Du har et par alterativer som kan hjelpe.

1. Kjøpe en RGB Advanced scart kabel. Denne vil gi signalene direkte til Scart-porten, ikke gjennom den overgangen som du fikk med.

2. Har mest troa på denne. Kjøp en VGA kabel. Denne kobler du i en omformer som gjør om signalet til DVI, mulig du har en slik liggende, ellers finner du begge deler på din nærmeste Xbox forhandler. Dette gir veldig godt signal i forhold til kompsitt.

Har man HD ready TV bruker man rett og slett ikke kompositt, det er utgått!

Lenke til kommentar
Så enda litt nærmere på spesifikasjonene. TV'en har ikke DVI. MEN, den har VGA, så en omformer trenger du ikke, bare stikk å kjøp en VGA kabel til Xbox 360 så er du i mål. En slik kabel koster fra 199-299 kroner.

Så dette blir bedre saker? Det klinger bra.

Tusen takk for all hjelp alle sammen! :)

Lenke til kommentar

Hvordan i all verden kan en så stor og moderne tv ikke ha komponent inngang? Får meg også til å tenke å grøsse på hvor mange som spiller med kompositt kabler på sine hdtv'er og spiller med et dårligere bilde en folk med 20 år gamle vanlige crt tv'er.

Særlig på PS3 hvor det ikke følger med noen hd kabler i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Trådstarter:

HD Ready spesifikasjonene krever bl.a. komponent, så følgelig har TV'n din dette også, men din er litt spesiell og bruker VGA porten og et adapter slik du vil ikke umiddelbart gjenkjenne komponent inngangane på baksiden. MEN bruk komponent ledningen (rød, grønn og blå) som følger med Xbox 360'n slik beskrevet lenger opp av våre med-gamere. Bruk så adapteret som følger med TV'n din og putt det inn i VGA inngangen. Se side 9 bruksanvisningen din, i den høyre kollonnen der det står om tilkobling av DVD spiller med komponent, 3 RCA til 15 pin D sub adapter for illustrasjon. Dette adapter skal følge med, hvis ikke kontakt forhandler.

Illustrasjon fra bruksanvisningen din:

post-62166-1199825637_thumb.jpg

Du trenger ikke kjøpe VGA kabel slik forelsått over. Bruk de løsningne du har, inkl. bruksanvisningen ;) Derved har du spart både tid og penger. Og fått et bedre bilde. Husk å sette komponent kabelen fra 360 i HD posisjon og endre til 720p i 360'ns systemmeny.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...