peids Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 God formiddag. Har nettopp oppgradert fra 2gb -> 4gb RAM på mitt system. Kjører Vista 64bit, og ett Gigabyte GA-N680SLI-DQ6 hovedkort. Brikkene er selvfølgelig like - så alt skal i teorien stemme. Men, PC-en vil kun boote når det står 3 minnerbrikke i. Når den 4dje settes i, starter vifter etc - men ikke noe annet skjer. Har byttet det ene settet hos Komplett, så vet nå at alle 4 brikkene fungere. Har lest noen steder at volt må opp til 2.2 i BIOS, men finner ingen sted å stille inn dette i min BIOS. Så mine spørsmål er som følger : - Noen som kjenner til BIOS på Gigabyte GA-N680SLI-DQ6 og kan si meg hvor jeg stiller på volt for RAM? - Noen som har noen andre ideér til hva jeg kan prøve? Irriterende å ha en 4dje brikke liggende ved PC-en og ikke kan brukes Takk på forhånd til de som tar seg tid til å svare . Pe. Lenke til kommentar
MamboJambo Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Kjenner ikke biosen til ditt kort, men jeg måtte sette en OC funksjon til manual for å få stille volt på rammen min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå