Gå til innhold

Har bestillt meg ny gamer PC til ca 14 000,- Hva tror dere?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har bestillt meg ny PC :)

Den kostet ca 14 000,-

Hva tror dere om dette. Noe dere ville gjort anderledes?

Kommer jeg til og drive mestparten av spillene fullt ut på denne maskinen? :)

1,00 STK Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz

Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

1,00 STK Asus P5K-E/WIFI-AP, P35, Socket-775,

DDR2, WIFI, ATX, GbLAN, PCI-Ex16

2,00 STK Kingston DDR2 HyperX PC8500 2048MB CL5,

Kit w/two matched HyperX 1GB DDR2

2,00 STK Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

16MB 7200RPM

1,00 STK Silver Power PSU, 600W, 120mm fan,

Blue light, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

1,00 STK XFX GeForce 8800GTX 575M 768MB GDDR3,

PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit

1,00 STK Samsung DVD-brenner SH-S202J IDE

Black OEM

1,00 STK Samsung DVD-spiller SH-162

Black OEM

1,00 STK Arctic Silver 5 Termisk Pasta 3.5

Gram

1,00 STK Creative Inspire T3100, 2.1 Høyttaler

system, 2X6W + 17W sub, Retail

2,00 STK Lian Li Frontdeksel, CD/DVD Alu. Sort

Sort, passer de fleste CD/DVD drev.

1,00 STKLian Li Miditower, Aluminium, Sort

PC7BSCANDV3 u/powersupply

1.00 STK Zalman CPU Vifte

Socket 478/775/754/939/940 CNPS770

Endret av MrNilsen1986
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det et par blundere...

8800GTX yter ikke særlig mye bedre enn 8800GT 512MB, men koster nesten dobbelt så mye - rom for å spare endel penger!

E6850 er bortkasta, kjøp en E6750 og klokk den til 3GHz mens du venter på de nye Quad Core-cpuene.

PSUet er helt ukjent for meg, ville valgt Corsair istedet. En 600+W psu til under 900kr er somregel ikke noe å samle på.

Ang. kabinett har jeg mine egne meninger om det, jeg er ganske anti-lian-li om dagen, vil heller anbefale Antec P182 med Nexus 120mm vifter.

Zalman cpu-kjøleren holder IMO ikke mål, kjøp en Noctua eller Thermalright Ultra120Extreme istedet.

Endret av Wibla
Lenke til kommentar

Men jeg hadde råd til GTX skjermkortet. så det ble det. PSU en har fått gode karrakterer, og fungerer flott, har jeg hørt fra mange andre, så holder meg til denne :) Jeg er LianLi Elsker, så kabinettet er perfekt i mine øyne :) Og CPU kjøleren kjøler vell bedre enn den boxed vifta som følger med?

Lenke til kommentar

Med tanke på at det kommer nye nvidia-skjermkort om kun kort tid ser jeg det som ren idioti å kjøpe et 8800GTX i dag. Kjøp deg et 8800GT(S) 512MB kort som "stopgap" til de nye korta kommer, og oppgrader med de penga du sparte da.

Strømforsyningen er ikke veldig kjent, men det lille jeg har klart å grave frem tilsier at det er samme psu som et Apex-psu som er til salgs i usa, med HØY feilrate på bla.annet newegg og kondensatorer som kun er ratet til 85C. Jeg ville styrt unna.

Lenke til kommentar

Jeg har nu bestillt dette da :p

Fikk ingen svar på tråden der jeg ba om hjelp til velg av HW til ny pc :)

Hvor var du da? :p

Jeg har som sagt bestillt dette, da jeg er uten PC nå, og får ny på forsikringen.

Derfor orker jeg ikke kjøpe billigere skjermkort nå, da jeg ikke får en krone ekstra for og ta ett mindre skjermkort. Og PSU en får jeg håpe funker da, orker ikke begynne og bytte vare nå. Så får klare meg med den.

http://www.overclock3d.net/reviews.php?/po...ning_600w_psu/5

Og den har fått gode anmeldelser.

Endret av MrNilsen1986
Lenke til kommentar

Jeg har et liv, er kun når jeg kjeder dritten av meg at jeg er innpå her, er dessuten lei av HUNDREOGNITTI forskjellige tråder fra diverse shitkids som spør om nesten det samme.. enten "gamingpc til under 9-10k" eller "gamingpc til 12-13k", og enkelte oddballs som har satt sammen et helt jalla oppsett og spør om råd ETTER at alle deler er handla inn.

Lenke til kommentar
Jeg har et liv, er kun når jeg kjeder dritten av meg at jeg er innpå her, er dessuten lei av HUNDREOGNITTI forskjellige tråder fra diverse shitkids som spør om nesten det samme.. enten "gamingpc til under 9-10k" eller "gamingpc til 12-13k", og enkelte oddballs som har satt sammen et helt jalla oppsett og spør om råd ETTER at alle deler er handla inn.

He ja enig,det er 100vis av tråder om dette.

Ofte 3-4 med samme spørsmål på samme side.

Det går ann og lese andres tråder og google litt viss en er helt blank.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Jepp... er spesielt glad i drittunger som på død og liv mener at man må ha X-FI XYZ DELUXE edition for å få bra lyd i headsettet også, og ikke minst til hjemmekino a gitt... hahahahhaha :D

Jeg toer hvertfall mine hender, når du angrer på at du ikke sparte litt penger på 8800GT når 9800GTX kommer og feier gulvet med 8800GTX... og når psuet ditt blåser i lufta ;)

Hatt litt for mye dårlig erfaring med å "spare" penger på billigere psu... det sier somregel bang etterhvert...

Lenke til kommentar

Om du ikke har øynene din med deg, så gjenntar jeg meg selv; "pc en betales av forsikringselvskapet mitt. Jeg får ny maskin på innbo. Orker da ikke og spare på noe skjermkort, da det er forsikringselvskapet som sitter igjen med disse ekstra kronene". Og PSU har jeg lest mye possitivit om, samt den har fått gode karrakterer. Så fordi om du ikke har hørt om denne, trenger det ikke være noe sjit! Men for all del, undertråen heter trosalt, hjelp til kjøp og salg av PC. Så om du er lei like tråder, hvorfor i alle dager henger du her da? Det er ikke til og komme unna at trådene blir like. Men fordi om en tråd er nesten lik, kan konklusjonene bli helt forskjellige. Så jeg mener alle som lurer på noe her ang kjøp og salg av PC, har full rett til og spørre om det her. Uten at slike som deg skal komme og gni på at de ikke kjøper delene du ville ha kjøpt. Om PSU er så dårlig som du skal ha det til, tviler jeg sterkt på at den hadde vært tilgjengelig i salg ennå.

Lenke til kommentar

Trådene blir like fordi folk flest ikke skjønner at det som passer til spilling ofte passer til photoshop/CAD også (Quad-core eller rask dual core, 4GB ram, greit skjermkort...)

Jeg "gnir" pga. at folk har en tendens til å virkelig drite på leggen med komponentvalg, og da ender med en pc som ikke varer særlig lenge, eller har stabilitetsproblemer, eller bare kaster penger ut vinduet...

Jeg så ikke det om forsikring, beklager.

Forøvrig, ting selger så lenge folk er villige til å kjøpe det, du ser jo bare hvor mange q-tek psuer som leveres med diverse maskiner? urovekkende mange, og det er et skikkelig møkkamerke på psu, tåler ikke noe særlig og går fort opp i røyk, fremdeles kjøper folk de... Samme kan sies om North-Q, som også er noe skrap, men fremdeles selger bra.

Var veldig mange som handlet Hiper også, som skulle være så bra, da spesielt Type-R 580W, og de fleste av de fikk angre, blant annet meg.

Om du som du sier ikke trenger spare på noe ville jeg derfor handlet et Corsair TX750 psu istedet, så har du hvertfall nok strøm...

Lenke til kommentar

Ok, da vet jeg det. Om jeg får problemer med stabiliteten er det PSU en. Og da skal jeg gjøre som du sier. Er 2 års garrati på den, så om det skulle bli noe problem med den, krediterer jeg den, og kjøper corsair. Så tror jeg vi gir oss her ;) Orker ikke diskutere PSU mere. Og alle trenger ikke være feil med, men om jeg merker noe, kjøper jeg corsair :p

Ser resten bra ut da? Kommer jeg til og drive Call Of Duty Modern War med god grafikk?

Lenke til kommentar

Jeg har omtrent tilsvarende maskin som deg, bare deler fra andre produsenter.

Jeg kan si at du vil være fornøyd med maskinen din :), den vil spille de fleste på spill på høy oppløsning helt nydelig!

Sist jeg hadde tid til å spille (før jul) så kjørte jeg det meste helt fint på 1680x1050 oppløsning med mye grafikksnacks (AA og slikt) aktivert på et eller annet nivå. (Ser bort i fra Crysis da det er fortsatt for fremtidsretta)

Lenke til kommentar

For info fikk folk problemer med f.eks. Hiper Type-R etter 6mnd-1 år, kim92.

To måneder og en psu er ikke nok til å kunne konstantere at alle psuene av samme merke og modell er bra.

Jeg sleit forøvrig med at jeg ikke fikk maskina mi over 2.8GHz med hiper-psuet, så fort jeg putta i Corsair HX520W klarte jeg 3.1GHz, og da jeg bytta fra Geil til Crucial BallistiX PC8500 klarte jeg 3.24GHz.. tror jeg var uheldig med produksjonsuke på min E6600...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...