Gå til innhold

E6850 eller QX9650?

a-z

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nettopp gått til anskaffelse av en ny PC (specs i signatur). Problemet er at jeg bestilte delene 2. desember, og fortsatt har ikke Ultra Extreme kommet. Jeg vurderer å avbestille dette, og vente til 9800 GX2 kommer, og da likesågodt kline til med to av disse (skal man spille Crysis, så skal man spille Crysis :p ).

Det jeg lurte på, får jeg bedre utnyttelse av de to (eller egentlig fire da) grafikkortene med en Intel QX9650, enn med E6850 som jeg allerede har? Har tenkt å kjøpe nytt hovedkort også, XFX nForce 780i SLI.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du overklokke og har pengene, så ville jegh gått for QX9650. Med god kjøling (over middels vannkjøling) kan du få deg en CPU som du kan kjøre stabilt 24 timer i døgnet på 4.2-4.3 Ghz hvis du er heldig.

De aller, aller fleste QX9650 jeg har sett klarer 4 Ghz stabilt.

Lenke til kommentar
Kan du overklokke og har pengene, så ville jegh gått for QX9650. Med god kjøling (over middels vannkjøling) kan du få deg en CPU som du kan kjøre stabilt 24 timer i døgnet på 4.2-4.3 Ghz hvis du er heldig.

De aller, aller fleste QX9650 jeg har sett klarer 4 Ghz stabilt.

Ja, jeg kan overklokke (eller vet hvertfall sånn omtrent hvordan man gjør det). Grunnen til at jeg ikke har gjort det med E6850 ennå (har klokket den til 3,5 en gang, for så å klokke ned igjen), er rett og slett fordi jeg ikke har giddet pga. at Ultra ikke har kommet (låner et ATI X850-kort av en kompis).

Men da er jeg ganske sikker på at jeg har bestemt meg :D QX9650 er også raskere enn E6850 med tanke på at den har 50% større cache i forhold til antall kjerner, og fordi den er en 45 nm. Kjøleren jeg bruker er Thermaltake MaxOrb, og kjølepasta er Arctic Silver 5. Er hvertfall fornøyd med kjølingen på E6850 :)

Takk for tipset! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...