Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Kanskje en litt vag topic, men hadde dårlig fantasi idag. Jeg prøver altså å koble til et trådløst nettverk, og får i Windows denne feilmeldingen (før jeg har fått opp noe dialog om å trykke inn nettverksnøkkel): "Kan ikke koble til det valgte nettverket. Nettverket er kanskje ikke lenger innen rekkevidde. Oppdater listen over tilgjengelige nettverk, og prøv å koble til på nytt" Før denne kommer opp står det en dialog med "Søker etter nettverkstype" med en rullende statuslinje. Den trådløse ruteren er en dlink di-524. Det er satt opp WEP kryptering med delt nøkkel (64 bit), og det er ingen MAC filtrering. Signalstyrken er forsåvidt utmerket og.. Under "Avanserte innstillinger" har jeg satt opp denne informasjonen og. Jeg er sikker på at nettverksnøkkelen er riktig. Det jeg har forsøkt hittil: 2x windows xp pro bærbare 2x vista ultimate bærbare På vista maskinene får jeg noe tilsvarende melding, husker ikke helt hva stod.. Det som er merkelig er at jeg har en Ubuntu bærbar, som ikke har problemer med å komme seg inn. Jeg har foreløpig satt denne opp til å dele Internett med de andre maskinene, men litt kjedelig å måtte bruke kabel til andre bærbare maskiner da.. To av maskinene er bærbare som jeg har reinstallert og lagt inn det siste av drivere på. Så forskjellige nettv. kort er og testa.. Ruteren er restarta, men ikke resatt. Har ikke fysisk tilgang til den for øyeblikket, så håper det blir siste utvei Endret 8. januar 2008 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå