eiliv90 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) er det noen som vet noe om pengestøtte eller noe fond som støtter klasseturer til utlandet? dette er bare for å gjøre turen billigst mulig for vår egen del. Endret 8. januar 2008 av eiliv90 Lenke til kommentar
MindB Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Jeg tror det er slik at skolen skal finansiere 70% av turen pr. elev? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Jeg tror det er slik at skolen skal finansiere 70% av turen pr. elev? nope. Vi måtte betale hele turen vår selv. Men det skal da ikke være umulig å få noen sponsorer til turen, hvis det er noe spesielt dere skal på. Vi var på ceBit, og fikk sponset div biletter og slikt. Jeg leste også noe før jul om at skolene ikke lenger har lov til å arrangere klasseturer der elevene må betale for å være med, men det er kanskje ikke i gang før til neste skoleår? Lenke til kommentar
MindB Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Sakset: Alle skoleturer i regi av videregående skoler skal heretter være gratis. Opplæringen i offentlig videregående skole eller i lærebedrift er gratis. Elevene kan ikke pålegges å dekke noen av utgiftene til opplæring. ...en skoletur er: Hvis reisen foregår i skoletiden. Hvis reisen knyttes til pedagogiske temaer eller andre aktiviteter i opplæringen. Hvis lærere er med på turen. Hvis skoleeier er ansvarlig dersom det oppstår et uhell. Hvis turen fremgår av skolens årsplan. Hvis det er organisert opplæringstilbud for elever som ikke er med på turen. Dersom ett eller flere av disse momentene er til stede, skal turen anses som en del av den videregående opplæringen og skal være gratis. Hmm...da betyr det at jeg aldri skulle ha betalt 2 500 kroner, siden jeg går i VKII og skal til London neste måned for å lære mer om Shapespeare's liv. Endret 8. januar 2008 av MindB Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Spørsmålet er om skolen arrangerer turen eller om det er elevene selv? Lenke til kommentar
eiliv90 Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) nei spørsmålet om dere hvet om eventuelle sponsorrer til turen vi skal på. vi skal til praha og innom forskjellige photo og medie skoler. og ellers bare ha en koselig tur Endret 9. januar 2008 av eiliv90 Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 nei spørsmålet om dere hvet om eventuelle sponsorrer til turen vi skal på. Hvem som arrangerer turen er viktig. Hvis det er skolen som står bak turen, så skal de betale. Hvis ikke må du nok ta med deg klassen og tilby arbeid for bedrifter eller foreninger. Sett inn en annonse i lokalavisa hvor dere tilbyr tjenester, er mitt råd..... Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hvorfor ikke skaffe klassen jobber istedenfor å få penger? Som sagt, skolen som arrangerer: Skolen betaler, betaler ikke skole, dere betaler. Er også en case med skolen hvis dere arrangerer selv og det er at skolen skal lønne lærerene og de krever ofte overtid!! Men hvis dere kontakter bedrifter der store deler av klassen kan gjøre en jobb, f.eks vareoptellig elns, så kan dere få endel peng i kassen! Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Sleipt å kreve ovetidsbetaling for å være på reise.. Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Vi hadde problemer med det når vi skulle ut, du og hadde gjort det samme hadde det vært dine penger Lenke til kommentar
eiliv90 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 vi har funnet en fet måte å tjene penger på.. vi har arrangert et par fester nå og drar inn en del penger der =) Lenke til kommentar
zpug Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 nesten alle i klassen vår har klart å tjene inn alt vi trenger(7000kr) til klassetur den 29ende vi har stilt opp som "rydde gjengen" to år på rad en på en årlig festival... det fikk vi ganske mye cash for pluss at vi fikk gratis biletter;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå