Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i kjeven på 3. dag

NevroMance

Anbefalte innlegg

Hei.

Som topic sier så har jeg en veldig lite samarbeidsvillig kjeve om dagen. Dette er 3. dagen på rad kjeven er som den er. Problemet er når jeg skal spise, gjør vondt å åpne opp munnen. Smertene ligger bak i kjeven på høyre side og det gjør vondt så fort jeg åpner kjeven nok til å dytte inn en normalt tykk brødskive. Litt usikker på hva det kan være, men tenker det kan være en krampe/strekk som har søtti seg der? Uansett, hadde satt pris på råd om hva det kan være, og ikke minst hvordan få bort hva det enn er.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heldig du, som bare har hatt dette i 3 dager... =) Hvis det er sånn som jeg bruker å ha, er det sikkert ikke noe å tenke på. Jeg har (i følge min samboer) en overaktiv kjeft på natta. Tygger, skjærer tenner ol. og hvis jeg jobber skjikkelig hardt på natta får jeg fryktelig vondt i kjeven noen dager etterpå. Det virker nesten som om det er "gangsperr". Jeg opplever også at det klikker i kjeven når jeg tygger maten. Fryktelig irriterende, litt smertefullt, men mest sannsynlig helt ufarlig;)

Lenke til kommentar

jeg gikk 2 uker med smerter i kjeven, de var av og på. Men værst utover på dagen. Rare greier egentli.. Smertene gikk over hele kjeven på venstre side, var vondt å åpne kjeften for mye osv.

Jeg mistenkte at det var en eller flere visdomstenner som var den skyldige og ordna meg tannlege time. Og der fant jeg ut at det var ett stooort hull under ene fyllingen jeg hadde i ei tann(3 bakerste). Dette var så stort at det va komt betennelse i nerva, og derfor "strålte" smerten over hele kjeven. Så nå e det å få seg rotfylling :p kosligt.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Er det noen her som har merket at de har blitt mer overbitt enn vanlig når dere har hatt vondt i kjeven? Samboeren har skikkelig vondt i hele underkjeven, men merker at tennene møtes på ett annet punkt enn normalt, dette har sakte men rolig forandret seg over en ukes tid. Lurer derfor på om det kanskje kan være en strekk eller krampe i kjeven. Når hun prøver å dytte underkjeven frem, slik at tennene møtes der de normalt har gjort stort sett hele livet, verker det veldig i kjeven.

Burde hun ta en tur til fastlegen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...