Gå til innhold

amd-kjøler på POV ti4200-kort? går det bra?

brukernamn

Anbefalte innlegg

eg har et pov ti4200se, vil ha ny kjøleløsning, har to kjølera, en kjøler med 60x60 vifte, og en med 80x80.

den minste kjølaren vege ikkje så masse, men kordan skal eg feste den på 3d-kortet som sjølsagt står opp-ned? :shrug:

det går vel ikkje an å henge en cpu-kjøler med bare termisk lim??

i alle fall, kom med noken trygge og gode løsninger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg hadde en giga vifte på gpu, festet med det beste og sterkeste thermiske limet på markedet.. når det var på tide å bytte til ZALMAN vifteløskjøler gikk det greit å få av dritten..

Trikset er å ta ut kortet, kjøl det ned, varm det opp maksimalt (80grader kanskje) ved hjelp av en hårføner eller en kokeplate, kjøl det ned igjenn. Nå er det trikset kommer, finn et lite skrujern som går igjennom festene (hullene i kortet) ved GPU, slik at det går igjennom kortet og treffer kjøleren som er limt fast. Da er det bare å gi skrujernet et bestemmt kakk nedover, og vips..

veldig sikkert med tanke på ikke å skade GPU

Lenke til kommentar

Jeg monterte en GlobalWin Fop38 på et Radeon 8500le med Artic lim. Da jeg skulle ha av kjøleren igjen, rev jeg i stykker hele coren. Dette var etter 2 timers arbeid med å få den av. Ble vel litt utålmodig :roll:

Men kjøleren tok opp 3 pci slotter så den måtte av :-?

Uansett det limet er sinnsykt sterkt! :D

Lykketil

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...