brukernamn Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 eg har et pov ti4200se, vil ha ny kjøleløsning, har to kjølera, en kjøler med 60x60 vifte, og en med 80x80. den minste kjølaren vege ikkje så masse, men kordan skal eg feste den på 3d-kortet som sjølsagt står opp-ned? det går vel ikkje an å henge en cpu-kjøler med bare termisk lim?? i alle fall, kom med noken trygge og gode løsninger Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Jo det går ann å bruke bare termisk lim , men kortet kan bli litt banan etterhvert , bruk sånn arctic dritt fra microplex , den er MEGA sterk , prøvde å lime en stol fast i et tak med den , det funka! Lenke til kommentar
Ripper overclock Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Drazen: Jeg ser du har et Gainward G4 4800se, og jeg bare lurer på hva du får i 3DMark2001se med normal clock? e det et bra kort? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Arktisk lim skal holde i massevis. Det er visst meningen man ikke skal få det av igjen. Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2003 okei, før eg bruker de, er det mulig å få det av uten å rive av heile gpu'en? Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2003 og en ting til, kopperet som kjøler ned en amd er jo liksom ganske lite (det som er i kontakt med sjølve prosessoren), det gjer ikkje noke om den ikkje dekker heile gpu'en på 3d-kortet? den er jo betydlig større Lenke til kommentar
smygarn Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 jeg hadde en giga vifte på gpu, festet med det beste og sterkeste thermiske limet på markedet.. når det var på tide å bytte til ZALMAN vifteløskjøler gikk det greit å få av dritten.. Trikset er å ta ut kortet, kjøl det ned, varm det opp maksimalt (80grader kanskje) ved hjelp av en hårføner eller en kokeplate, kjøl det ned igjenn. Nå er det trikset kommer, finn et lite skrujern som går igjennom festene (hullene i kortet) ved GPU, slik at det går igjennom kortet og treffer kjøleren som er limt fast. Da er det bare å gi skrujernet et bestemmt kakk nedover, og vips.. veldig sikkert med tanke på ikke å skade GPU Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 eg stiller spørsmålet på nytt, kordan er det med kjølerens "kjøle-overflate" i forhold til gpu'ens overflate, er det farlig når bare midten blir kjølt ned? eller kossen blir det? Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Jeg brukte et plastkort til å legge under skrujernet slik at du kan vippe opp gpu-kjølern uten å måtte kjøle den ned. Plastkortet beskytter kretsene ved gpu, hvis dere forstår. Mye enklere, tror ikke det er så enkelt å slite gpu av grafikkkortet... Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Jeg monterte en GlobalWin Fop38 på et Radeon 8500le med Artic lim. Da jeg skulle ha av kjøleren igjen, rev jeg i stykker hele coren. Dette var etter 2 timers arbeid med å få den av. Ble vel litt utålmodig Men kjøleren tok opp 3 pci slotter så den måtte av :-? Uansett det limet er sinnsykt sterkt! Lykketil Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 eg gjentar, kan eg bruke den LILLE biten av kopper som er på enden av en amd-kjøler, til å kjøle den "DIGRE" geforce4-brikka???? måå ha svar, kom an! Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Til deg ripper overclock eller hva det var du het , så får jeg 10600 Med alt i maskinen helt originalt , når jeg klokker kortet har jeg vært oppe i 11500! Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 vis kjøleren er litt tung vil jeg anbefale at du tar en hyssing å fester bak på kortet og fester andre delen oppe ett sted i kabinettet. (feks i bjelken ved psu) Da skulle det gå fint som faen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå