Gå til innhold

Hva skal jeg velge mellom iphone og nokia n95 8gb

Anbefalte innlegg

Vet ikke om topic er bra men jeg prøver

har tenkt på å kjøpe iphone men vet ikke om det er så lurt så jeg spør dere. står mellom iphone og

nokia n95 8 gb. iphone kan jo en ringe med osv, men jeg har i dag freetext abn fra netcom og vil ha dette framover, sender mms og. Vil det da bli lite fornuftig å kjøpe iphone da siden den ikke kan sende mms??? vil ha en mp3 spiller og og tenkte da apple sin touch.

hva hadde dere anbefalt. at jeg går for n95 8gb og heller kjøpe en apple ipod touch? eller bare iphone der jeg får både en tlf og ipod i samme maskin.

jeg liker bra kamera og stor skjerm. er vel det eneste kriteriene mine og at jeg kan sende sms og mms.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg liker bra kamera og stor skjerm. er vel det eneste kriteriene mine og at jeg kan sende sms og mms.

= N95 8GB. Du trenger foresten ingen touch heller. N95 8GB er en fullverdig MP3 spiller med meget god lydkvalitet, vanlig minijack, musikktaster og A2DP.

Men syns iPhone vs. N95 8gb blir en litt rar sammenligning. N95 8gb stiller i en helt annen klasse. iPhone går jo mer på utseende.

Lenke til kommentar

= N95 8GB. Du trenger foresten ingen touch heller. N95 8GB er en fullverdig MP3 spiller med meget god lydkvalitet, vanlig minijack, musikktaster og A2DP.

Men syns iPhone vs. N95 8gb blir en litt rar sammenligning. N95 8gb stiller i en helt annen klasse. iPhone går jo mer på utseende.

enig med Symbian_Pro, disse to telefonene kan vanskelig sammenlignes. Tror egentlig skal jeg være helt ærlig at N95 er en smule mer telefon enn du er ute etter, og at du kan spare betydelig med cash og bli vel så fornøyd med en annen telefon. Jeg er dog en smule tvilende til at du kan droppe touchen hvis du velger en N95. Den er nok en ypperlig mp3 spiller, men uten at jeg vet batterikapasiteten til touch, så vil jeg anta at den er en god del bedre enn N95 sin, noe som er meget vesentlig i en MP3 spiller. En annen fordel med touch er den enorme skjermen, som gjør at den burde være god å se film på.

Lenke til kommentar

Enig i at de stiller i hver sin klasse, men sikkert ikke på samme måte som du. :)

- N95 er treg, kronglete å bruke og MP3-spilleren er latterlig dårlig.

- iPhone har ikke MMS eller 3G.

Lenke til kommentar
- N95 er treg, kronglete å bruke og MP3-spilleren er latterlig dårlig.

Den er slettes ikke treg. LANGT ifra. Gi meg EN review eller lignende som hevder at den er treg. Den er aldeles ikke kronglete å bruke og er det noe som er HELT sikkert så er det at MP3-spilleren er knakende god!

Misfortså meg rett, jeg er ikke så fanboy at jeg ikke ser problemer med min egen telefon. Den har mangler. f.eks.:

- Batteriet er fremdeles for dårlig

- Minijacken burde vært på toppen (IR porten også)

- Ingen blits

- En smule tykk

Men det du påstår over her er rett og slett løgn. Du kan umulig ha prøvd 8GB versjonen.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt iPhone (med 1.1.1 firmware). Jeg solgte den etter 2-3 ukers bruk. Det er mye fint med iPhone, men... Ingen MMS (jeg sender/mottar mange MMS gratis per dag via Chess Friends). Ingen mulighet til å sende SMS til flere mottakere samtidig. Ingen 3G støtte. Dårlig kamera. Ikke fotolys/blits. Svært dårlig utvalg av ekstra programvare sammenlignet med S60 platformen.

Det positive med iPhone er:

Designet (ja, den vekker litt oppsikt)

Stor skjerm

Veldig bra brukergrensesnitt.

Det negative er at den mangler ALT for mye av det som den burde ha hatt. I tillegg så er Touchscreen systemet veldig kronglete til "vanlig/aktivt bruk". Dvs. om man er litt på farten, kjører litt bil, driver på med sportslige aktiviteter, osv, osv... Dvs. lever en aktiv hverdag og ikke bare sitter på et kontor og i en cafe, så er iPhone dårlig til bruk. Du MÅ se på skjermen når du skal skrive melding/ringe noen. Du MÅ bruke to hender. Dette var det som gjorde til at jeg solgte telefonen. Til mitt bruk så ble den alt for tungvindt i bruk kun pga. av touch-systemet.

Jeg har derfor nå bestemt meg for å gå for en N95 8GB selv. Den har alt det iPhone har, men også mye mye mer. Litt mindre skjerm, ja, og tykkere, ja... Men den har vanlige taster og et mye mer fleksibelt operativsystem i det minste. Den har et vanvittig mye bedre kamera (som også kan filme i veldig bra kvalitet, noe iPhone ikke kan i det heletatt), den har 3G, HSDPA, fotolys, GPS, osv osv...

iPhone er en morsom gadget i et par uker, men etterhvert vil man stort sett gå lei av den, i alle fall hvis man lever en litt aktiv hverdag som inkluderer mye bruk av mobiltelefon/sms/mms.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt iPhone (med 1.1.1 firmware). Jeg solgte den etter 2-3 ukers bruk. Det er mye fint med iPhone, men... Ingen MMS (jeg sender/mottar mange MMS gratis per dag via Chess Friends). Ingen mulighet til å sende SMS til flere mottakere samtidig. Ingen 3G støtte. Dårlig kamera. Ikke fotolys/blits. Svært dårlig utvalg av ekstra programvare sammenlignet med S60 platformen.

Det positive med iPhone er:

Designet (ja, den vekker litt oppsikt)

Stor skjerm

Veldig bra brukergrensesnitt.

Det negative er at den mangler ALT for mye av det som den burde ha hatt. I tillegg så er Touchscreen systemet veldig kronglete til "vanlig/aktivt bruk". Dvs. om man er litt på farten, kjører litt bil, driver på med sportslige aktiviteter, osv, osv... Dvs. lever en aktiv hverdag og ikke bare sitter på et kontor og i en cafe, så er iPhone dårlig til bruk. Du MÅ se på skjermen når du skal skrive melding/ringe noen. Du MÅ bruke to hender. Dette var det som gjorde til at jeg solgte telefonen. Til mitt bruk så ble den alt for tungvindt i bruk kun pga. av touch-systemet.

Jeg har derfor nå bestemt meg for å gå for en N95 8GB selv. Den har alt det iPhone har, men også mye mye mer. Litt mindre skjerm, ja, og tykkere, ja... Men den har vanlige taster og et mye mer fleksibelt operativsystem i det minste. Den har et vanvittig mye bedre kamera (som også kan filme i veldig bra kvalitet, noe iPhone ikke kan i det heletatt), den har 3G, HSDPA, fotolys, GPS, osv osv...

iPhone er en morsom gadget i et par uker, men etterhvert vil man stort sett gå lei av den, i alle fall hvis man lever en litt aktiv hverdag som inkluderer mye bruk av mobiltelefon/sms/mms.

WOW takk for masse bra svar. Gjorde det enkelt....... kjøpte meg ipod touch 8gb til å ha som mp3 spiller. og nokia n95 8gb til mobil og kamera bruk :)

er enig at iphone er stilig, det ser jeg etter å ha brukt ipod touch noen timer, veldig stilig design og kjekt å trykke på skjermen. men å skrive tror jeg hadde blitt et problem for meg fordi jeg skriver ganske mye sms og mms, så slik går nok fortere for meg å taste på en vanlig mobil.

takk takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...