Gå til innhold

Effektiv klokking av Q6600 på nForce 750i SLI

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe anbefalingen "spilleren" med Intel Core 2 Quad Q6600. Jeg lurer på hvor effektivt jeg kan overklokke denne, siden jeg vil ha god utnyttelse på spill som ikke støtter 4-kjernet CPU. Brikksettet er Nvidia nForce 750i SLI.

Finnes det noen guider, og noen som har erfaring med dette oppsettet. Se handlevognen.

Takker for seriøse svar.

Min handlevogn

Endret av m4nia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal du helt opp til 1700kr, ville jeg kjøpt et X38 kort.

Det beste hovedkortet med P35 chipsett som er å få i Norge er Foxconn MARS.

EDIT:

Og PCI-E 2 funker på ver.1 og versa.

Tror ikke jeg trenger et så godt kort. Kanskje jeg heller burde velge litt bedre ram, med tanke på at jeg vil ha Q6600 opp på 3GHz omtrent. Noen som har noen Forslag til oppgraderinger av dette oppsettet. Produktene bør helst kunne ligge på amentio.no :)

Hva passert best til P35 chipsettene av Crucial BallistiX PC2-8500 2 GB KIT (2x1024) og OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum XTC Dual Channel 2GB (2x1024MB) KIT

Og jeg spør igjen: Er dette oppsettet bra?

Endret av m4nia
Lenke til kommentar

Vis du bare skal ha den oppi 3ghz, kan du velge og vrake i P35 kort, p.g.a alle klarer det(vis prosessoren din klarer det selvsagt.).

Du kan fint kjøpe et kort til under tusenlappen. Finn et kort du liker, IP35 kortene til abit er gode pris\ytelse kort. Finn et kort som passer dine behov: pris, wlan?, usb, firewire, osv osv.

Hold deg unna nVidia chipsett til 775 sokkelen med mindre du må kjøre SLI.

BallistiX er bedre enn de OCZ'ene ja.

Lenke til kommentar
Da tror jeg denne handevognen funker bra.

Men hvis jeg kan få den mer en 3GHz vil jeg selvsagt det.

Jaja, det der vil funke bra... :wallbash:

Bare at det kun støtter DDR3...

Ojda :p

Fikset det nå. Ser at noen har skrevet dårlig bios og dårlige muligheter for å overklokke på dette hovedkortet, noen som har noen formeninger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...