Gå til innhold

Hjelp med GeForce 8800 GTS

Cocho

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurdere å kjøpe meg nytt skjermkort og har kommet fram til at jeg vil ha GF 8800 GTS.

Det eneste problemet er at jeg ikke vet om CPU'en min takler det :S

Har funnet fram til en ny strømforsyning som jeg tenkte jeg kunne kjøpe MIST, 600W, avtagbare kabler, Rev.3

For så pass har jeg fått med meg at jeg bør kjøre 600W hvis jeg skal bruke ett 8800 kort ^^

Jeg er ikke så veldig inni dette med harware :/ så det er ikke så lett for meg å si hvilken CPU jeg har :p den eneste infoen jeg kan gi er at jeg har en Acer Aspire 5100 M, og kjører nå et Nvidia GeForce 8600 GT kort uten problemer (dette var da orginalt med maskinen).

På forhånd takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En CPU trenger ikke å "takle" skjermkortet.

Er ikke Acer Aspire 5100 en laptop?

Greit nok at den strømforsyningen er en skikkelig god strømforsyning, men tror ikke den kan kobles inn i en laptop. Det kan heller ikke et 8800GTS kort.

ER det noe jeg ikke har skjønt siden alt virker litt bakvendt?

Lenke til kommentar

Det er en stasjonær maskin :p den heter 5100 M, altså ikke bare 5100 ^^ den ser slik ut

Ok, for å forklare litt :p jeg har tenkt å kjøpe meg GeForce 8800 GTS eller GT (kommer an på hvilket som er best), Quad prosessor (intel), ny strømforsyning på 600W slik at det er nok strøm til å drive 8800'en greit uten at det blir overbelastet etc. da lurer jeg på hvilke CPU'er som er på markedet jeg bør skaffe meg? Jeg har på følelsen at den som står i maskinen fra før ikke har kapasitet til å fungere 100% i en slik kombinasjon? Som sakt så deriver maskinen et 8600 GT kort uten problem.

Kan linke opp det jeg har sett på så kan dere som har peiling gi meg tips ol. ^^

Prosessoren - Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Skjermkort (er litt usikker på om jeg skal kjøpe 512mb eller 320mb, er en fyr i klassen som sier at 320 er bedre enn 512?) - Asus GeForce 8800GTS 320MB GDDR3 PCIe eller noe lignende FOX+ GeForce 8800GT 512MB PCI Express 2

Strømforsyning - MIST, 600W, avtagbare kabler, Rev.3 eller Thermaltake 750W ToughPower (kommer an på hvilke av de som blir mest fristende)

Må vel kjøpe meg en CPU kjøler også i samme slengen? Såg på denne Zalman CPU Vifte CNPS9700LED er noen av kompisene mine som bruker denne, men de kjører 2 kjærne så jeg er ikke sikker på om den kan bbrukes på en 4 kjærne?

Må sikkert skaffe meg nytt hovedkort også? :S håper dere kan hjelpe meg med å sette dette sammen til en logisk kombinasjon, og hvis dere har noen tips om komponenter dere vet er "gudde" så bare link opp, men helst forklar hva dere mener ^^ er ikke så stødig på alle disse forkortelsene og navnene på div. utganger og støtte som følger med hver enkelt ting man kjøper for å outte inni datan :p

Er ikke så sykt skilla i dette med data komponenter så dere får ha meg unnskylt hvis disse tingene er bare helt på tryne (=

På forhånd takk :)

Endret av Cocho
Lenke til kommentar
Ok, for å forklare litt :p jeg har tenkt å kjøpe meg GeForce 8800 GTS eller GT (kommer an på hvilket som er best), Quad prosessor (intel), ny strømforsyning på 600W slik at det er nok strøm til å drive 8800'en greit uten at det blir overbelastet etc. da lurer jeg på hvilke CPU'er som er på markedet jeg bør skaffe meg? Jeg har på følelsen at den som står i maskinen fra før ikke har kapasitet til å fungere 100% i en slik kombinasjon? Som sakt så deriver maskinen et 8600 GT kort uten problem.

Kan linke opp det jeg har sett på så kan dere som har peiling gi meg tips ol. ^^

Prosessoren - Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Skjermkort (er litt usikker på om jeg skal kjøpe 512mb eller 320mb, er en fyr i klassen som sier at 320 er bedre enn 512?) - Asus GeForce 8800GTS 320MB GDDR3 PCIe eller noe lignende FOX+ GeForce 8800GT 512MB PCI Express 2

Strømforsyning - MIST, 600W, avtagbare kabler, Rev.3 eller Thermaltake 750W ToughPower (kommer an på hvilke av de som blir mest fristende)

Må vel kjøpe meg en CPU kjøler også i samme slengen? Såg på denne Zalman CPU Vifte CNPS9700LED er noen av kompisene mine som bruker denne, men de kjører 2 kjærne så jeg er ikke sikker på om den kan bbrukes på en 4 kjærne?

Må sikkert skaffe meg nytt hovedkort også? :S håper dere kan hjelpe meg med å sette dette sammen til en logisk kombinasjon, og hvis dere har noen tips om komponenter dere vet er "gudde" så bare link opp, men helst forklar hva dere mener ^^ er ikke så stødig på alle disse forkortelsene og navnene på div. utganger og støtte som følger med hver enkelt ting man kjøper for å outte inni datan :p

Er ikke så sykt skilla i dette med data komponenter så dere får ha meg unnskylt hvis disse tingene er bare helt på tryne (=

På forhånd takk :)

8800GTS er bedre enn GT. 8800GTS/512 er bedre enn både 8800GTS/320 og 8800GTS/640.

For å se hvilke CPU du kan bruke må du få informasjon fra Acer om hvilke HK det er snakk om og hva dette HK støtter.

Du må også sjekke om festeordningen til CPU kjølingen er standard eller noe Acer shitt. Er det standard så kan du kjøpe hvilken som helst s775 kjøler.

Lenke til kommentar
Hmm... kan vel bare åpne kabinetet? Det står vel på hva slags type det er og dette gjelder vel de aller fleste delene i en data?

PS. Fant fram til noe info på nett Acer Aspire M5100 spesifikasjoner

Hvis du skal kjøre den q6600 prossessoren så må du bytte hovedkort. Det hovedkortet du har i dag støtter kun AMD prossessorer. Men du finner en god del informasjon om PCen min i dxdiag! start --> kjør --> dxdiag eller ved å høyreklikke på min datamaskin og så på egenskaper :) Der skal det stå hva slags CPU du har nå!

BTW: Jeg bruker den CPU-kjøleren du linker til på min q6600. Ligger på 47 grader etter 3 timer full load av CPU så den fungerer knall ;)

Endret av AndersdD
Lenke til kommentar
Hmm... kan vel bare åpne kabinetet? Det står vel på hva slags type det er og dette gjelder vel de aller fleste delene i en data?

Hvis du skal kjøre den q6600 prossessoren så må du bytte hovedkort. Det hovedkortet du har i dag støtter kun AMD prossessorer. Men du finner en god del informasjon om PCen min i dxdiag! start --> kjør --> dxdiag eller ved å høyreklikke på min datamaskin og så på egenskaper :) Der skal det stå hva slags CPU du har nå!

BTW: Jeg bruker den CPU-kjøleren du linker til på min q6600. Ligger på 47 grader etter 3 timer full load av CPU så den fungerer knall ;)

Den maskinen jeg linket opp til er noen nivå dårligere enn min, men prosessoren er den samme :p

Skal teste det du sa ;) godt å vite at jeg må bytte HK, så lipper jeg å brenne av hele dritten x)

Men vil maskinen min takle GF 8800 GTS 512mb kortet hvis jeg kjøper ny strømforsyning på 750W, eller vil det bare gå i dass? Blir liksom litt dyrt å kjøpe fult utstyr på en gan, ligger på nesten 6k for alt det der :O så hvis jeg kan kjøpe utstyret gradvis så hadde det vært kult ^^ for det jeg trenger først er vel nytt grafikkort (=

Lenke til kommentar

Hvilken PSU står i fra før? For alt du vet så vil det gå helt greit at den strømforsyningen som du har, klarer å drive et 8800gts.

Det du kan gjøre er at du bestiller både skjermkort og PSU, og pakker ikke opp PSU før du har testet om skjermkortet funker i pc-en din slik den er nå. GJør den det, så vet du om du trenger PSU eller ikke.

Lenke til kommentar

Den maskinen jeg linket opp til er noen nivå dårligere enn min, men prosessoren er den samme :p

Skal teste det du sa ;) godt å vite at jeg må bytte HK, så lipper jeg å brenne av hele dritten x)

Men vil maskinen min takle GF 8800 GTS 512mb kortet hvis jeg kjøper ny strømforsyning på 750W, eller vil det bare gå i dass? Blir liksom litt dyrt å kjøpe fult utstyr på en gan, ligger på nesten 6k for alt det der :O så hvis jeg kan kjøpe utstyret gradvis så hadde det vært kult ^^ for det jeg trenger først er vel nytt grafikkort (=

Med 750W kan du kjøre to 8800GTS kort uten problem :p

Lenke til kommentar

Skal vi se :p har sjekka litt rundt i maskinen og kommet fra til disse infoene:

Mskinvare -

BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG

Prosessor: AMD Athlon 64x2 Dual Core Processor 5000+ (2 CPUs), ~2.6GHz

Minne: 3326MB RAM

DirectX-versjon: DirectX 10

Skjermkort -

Skjermkort: NVIDIA GeForce 8600 GT

DAC-type: Integrated RAMDAC

Cirka totalt minne: 1646 MB

Hvis dette er til hjelp da :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...