Gå til innhold

BK: The old bakery, Charters Towers

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bildet er skrått, det ville sett bedre ut om du roterte det tilbake. gå på filter/distortion/lens correction på photoshop. bilderedigeringen var fin, himmelen var utbrent, men her syns jeg det ga en virkningsfull effekt. en del skygger blir veldig svarte på grunn av kontrasten. hadde solen vært på et annet sted, kunne dette bildet blitt langt bedre.

problemet med å ta bilder skrått er når du skal fikse det, og roterer, så mister du fort detaljer du ville hatt med i bildet, men som nå må fjernes for å rette opp igjen. huset i bakgrunnen er rett på linjen, men det kommer av brennvidden din, på lens correction kan du få fikset opp dette fint igjen, og få både bakeriet og huset i bakgrunnen rett. prøv deg fram litt med funksjonen.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Jeg er enig i at det heller litt, og jeg hadde et annet eksemplar der jeg hadde brukt lens correction litt hurtig, men personlig likte jeg mye bedre første versjonen min.

Gjorde en liten forandring nå, men det er som du sier, utsnittet blir ødelagt av at detaljer forsvinner og det blir for trangt.

Jeg fotograferer ekstremt lite arkitektur, og for meg er heller ikke dette arkitektur, men et stemningsbilde som forteller meg noe om stedet. Det var det jeg prøvde å formidle her.

Når det gjelder himmelen er den nok ikke helt utbrent, men kraftig tonet ned. Originalbildet er ihvertfall en god og blå himmel på. Det var midt på dagen, med blå himmel i Australia, så det var ikke de mest gunstige forholdene.

Det kan også være skjermen min lurer meg litt og at jeg har dratt for hardt, venter på Spyder III elite som er underveis, så den er ikke helt korrekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...