dymoletratag Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) -- Endret 10. juli 2015 av Fittegulp Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Ved kjøp fra bedrift (bl.a. postordre) har du Angrerett. Se lov om angrerett (www.lovdata.no). Du må gi melding til selger om at du vil benytte angreretten innen 14 dager etter at varen er mottatt. Selger vil gi deg en referanse (RMA) som du skal merke returen med. Returporto må du betale. Hvis du "bare" returnerer pakken uten noe mer avtale blir det oppfattet som ikke hentet vare, noe som vil medføre ekstra utgifter for deg. Se salgsvilkårene til selger. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Takk for kjapt svar . Lenke til kommentar
lpride Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Dersom det er et forbrukerkjøp gjort ved fjernsalg, kan du benytte deg av angreretten. Om selger har fulgt sin opplysningsplikt, er fristen for angring 14 dager. De 14 dagene telles fra når du har mottatt heile varen og all informasjon du har krav på jf. angrerettloven kap. 3. Husk at selger har betalingsfrist på 14 dager etter at varen er mottatt, jf. angrerettloven §§ 14 el. 15. Dersom det dreier seg om telefonsalg, kan du holde tilbake varen til du har mottatt tilbakebetaling, jf. angrerettloven §14. Ved kjøp over telefon kan du også få dekka returkostnader, jf. angrerettloven §14. Endret 12. januar 2008 av lpride Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå