Gå til innhold

Fått full krasj med et Raid6-sys?

Anbefalte innlegg

Hei siden i høst hatt en pc med Promise Ex8350 og 8 stk 500 Gb i et Raid6 system som har fungert som det skal. Bruker Xp-pcen stort sett bare med Remote Desktop.

Igår kopierte jeg en del filer inn på Raidet uten problemer. Gikk så inn i en annen mappe og fikk en feilmelding som var ca:

"Fil eller katalog er ikke tilgjengelig"

Gikk så inn i Raidkortets webgrensesnitt og så ingen problemer, alt var funksjonelt sto det.

Restartet maskingen og da jeg prøvde å gå inn på Raidet fikk jeg noe ala

"F: er ikke formatert. Vil du formatere nå"

Har ikke gjort noe mere etter dette. Tror ikke det er varmeproblem i pcen.

Må sette meg fysisk foran den og se hva som skjer under boot, men noen som har en ide hva som kan ha skjedd? Og hva gjør jeg nå? Krise..

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, har ikke vært borti Windows i det siste, men "Event Viewer" pleier å være en fin plass å starte. Ofte vil det stå der hvis en disk har fått delayed write fail eller tilsvarende. En annen ting jeg kom til å tenke på var størrelsen på RAIDet ditt. Kan du huske omtrent hvor mye du hadde fyllt opp? For hvis det var i området 2TB så mener jeg at jeg har hørt noen om en grense, om det var i filsystemet(ntfs) eller typisk hardware RAID biosen, har jeg ingen anelse om, men nå bare tenker jeg høyt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...