Gjest Murof Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 jeg har ikke klart å sove på et par timer nå siden jeg har så sykt vont i nedre del av bicepsen, det er sikkert bare noe strekk. men jeg klarer ikke å bevege armen vekk fra "bøyd" stilling. det gjør vont hele tiden. trente for 2 dager siden men fikk ikke vont før i natt. skal på jobb snart men det blir ikke noe hyggelig å gå som dette. Trenger tips for å bli bedre fort! Har skrevet med en arm Lenke til kommentar
Gjest Murof Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Det gjør seriøst vont... tar en smertestillende nå Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Høres mer ut som du er støl/krampe. En strekk er at muskelfibrene ikke er helt "knytt sammen", så det som gjør vondt med en strekk er å bruke muskelen da du da tvinger muskelfibrene til å trekke seg sammen selv om de ikke er i en posisjon som gjør at de burde gjøre dette, når armen er bøyd bruker du biceps, det å slappe av i muskelen og dermed slippe ned armen burde derfor være en enkel sak når en har strekk. En krampe er at musklene er for tett knyttet sammen og ikke vil slippe, det som da gjør vondt er å slappe av i muskelen og få armen ned. Siden armen din er i bøyd posisjon betyr det at biceps er i bruk, og krampe kan da være en årsak til det. For å få bort en krampe må du rett og slett tøye forsiktig. Men med tanke på at du har en så vond arm at du er nødt til å ta smertestillende er det enten en ekstrem krampe, noe som gjør at du egentlig ikke burde tøye siden du da kan risikere å rive muskelfibrene fra hverandre, og da enten få en strekk eller rive noen muskelfiber rett av. Eller så er du litt pinglete, og har altfor lett for å ta smertestillende. Hvis det siste er tilfelle kan du tøye forsiktig, hvis ikke kan du forsøke å massere det litt forsiktig. Massering skal gjøre vondt, så ikke vær redd for å ta i litt. Kan hende noen her vet bedre enn meg og synes mine råd er på trynet, men det er ihvertfall hva jeg tenkte da jeg leste posten din og hva jeg selv tror jeg ville ha gjort hvis eneste jeg kjente var smerte og jeg ikke klarte å skille krampe fra strekk. Lenke til kommentar
Gjest Murof Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Jeg er ikke spees pinglete nei, andre gang i livet jeg bruker smertestillende, foresten så funka de ikke. var hos legen å han ga meg noen piller for å løse det opp. jeg har strukket ut men etter mange timer på jobb så gjør det enda like vont. Det har løst seg litt opp men det stivner opp igjen med en gang jeg setter meg ned. Håper jeg får sove i natt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå