Perazzi Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Når jeg kobler med på nett hjemme med jobb pcèn har jeg ofte problemer med å motta IP adresse. Noen tips??? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Sjekke at nettverksinstillingene står på motta IP automatisk. Prøve å deaktivere og reaktivere tilkoblingen. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Kanskje maskinen er satt til fast IP? Er det tilkoblet med kabel eller trådløst? Hvilke nettverksutstyr har du? Du kan prøve å åpne cmd (Start > Kjør/Run > cmd) og skrive ipconfig /renew og se om du får noe IP da. Lenke til kommentar
Perazzi Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Må legge til at det dreier seg om trådløst nettverk, med kabel går det helt fint. Endret 8. januar 2008 av iggipop Lenke til kommentar
Durac Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Og du får tildelt adresse automatisk? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Jeg har opplevd at jeg må veldge deaktiver på nettverkstilkoblingen og aktiver før den får med seg endringen når jeg har gått fra et nettverk til et annet. Og du bruker riktig key for nettverket ditt? Skjønner det slik at den stopper opp og står og jobber lenge med "mottar ip-adresse" før den gir seg? Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Eller har det trådløse nettverket MAC filtrering? Lenke til kommentar
Perazzi Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Og du får tildelt adresse automatisk? Jepp. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hvis du ikke utdyper litt mer hva som skjer når du forsøker ting som er foreslått eller svarer på de andre spørsmålene som blir stilt så er det litt vanskelig å hjelpe deg. Lenke til kommentar
Perazzi Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Eller har det trådløse nettverket MAC filtrering? Nei, har ikke MAC filtrering. Jeg har opplevd at jeg må veldge deaktiver på nettverkstilkoblingen og aktiver før den får med seg endringen når jeg har gått fra et nettverk til et annet. Og du bruker riktig key for nettverket ditt? Skjønner det slik at den stopper opp og står og jobber lenge med "mottar ip-adresse" før den gir seg? Bruker riktig key, ja. Den står å søker lenge før jeg får meldingen "begrenset tilkobling". Den trådløse ruteren står 2 meter unna pc-en. Endret 9. januar 2008 av iggipop Lenke til kommentar
Perazzi Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Hvis du ikke utdyper litt mer hva som skjer når du forsøker ting som er foreslått eller svarer på de andre spørsmålene som blir stilt så er det litt vanskelig å hjelpe deg. Var godt i gang med å besvare spørsmålene, men sitter på jobben så det stoppet litt opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå