Gå til innhold

Dårlig ytelse på min 360? Flere som opplever lag i GeoW splitscreen?

robiwan

Anbefalte innlegg

Etter at min modda 360 gikk bananas(RROD), kjøpte jeg meg en ny Xbox 360 med falcon chippen. Men jeg syns ytelsen på denne er dårligere, merker blant annet lag i Gears of War og Mass Effect.

Er det vanlig at f.eks GeoW skal lagge i splitscreen Coop? ikke bare når det står loading men sånn ellers også?

Merka meg også at Mass Effekt lagga litt vel mye. Kanskje det bare er jeg som er kresen, men sånt rent teoretisk er det vel mulig at jeg har fått en xbox med dårlig ytelse. Tror ikke MS tester hver eneste box de sender ut. Så det kan jo hende jeg har fått dårlige komponenter?

Hva med dere andre som har falcon, sysn dere også at boksene deres lagger litt for mye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men sånt rent teoretisk er det vel mulig at jeg har fått en xbox med dårlig ytelse. Tror ikke MS tester hver eneste box de sender ut. Så det kan jo hende jeg har fått dårlige komponenter?

X-Box er et digitalt stykke elektronikk. Hastigheten på et digitalt stykke elektronikk blir styrt av en krystall som pulserer når den blir utsatt for elektrisk spenning. Denne pulseringen blir delt ned en god del ganger før den blir brukt som klokke på andre komponenter.

Variasjonene på krystallene er små i utgangspunktet. Når man enda deler disse variasjonene ned så blir dette ikke utslagsgivende med mer enn millisekunder på et døgn.

Hvis en komponent skulle være dårlig så vil dette i de fleste tilfeller forårsake en programvarefeil som gjør at X-boxen henger eller får fatale feil som tilgangsovertredelser, korrupte data i minnet, diskkorrupsjon eller liknende.

Lagg oppstår når programvaren krever mer av maskinvaren enn maskinvaren klarer å levere. Den tregeste komponenten i en X-box er det permanente lagringsmediumet. Hvis du har en harddisk og har installert/fjernet spill fra den flere ganger så vil det oppstå filfragmentering. Slik filfragmentering vil gjøre at maskinen bruker lenger tid enn programvaren forutsetter på å hente ut teksturer som ikke ligger i buffer, lyder og så videre. Dette gjør at spillet stopper opp mens maskinvaren henter det programvaren trenger.

Spørsmålet er hva modifikasjonen gjør med systemet og hvorvidt denne kan degradere ytelsen på boksen. Nå er ikke jeg kjent med x-box eller deres modifikasjoner så det spørsmålet overlater jeg til andre. Men dårlige komponenter vil ikke resultere i lagg. Det vil resultere i heng/kræsj.

Lenke til kommentar

For det første, må det nevnes at den nye maskinen som jeg opplever som laggete ikke er modifisert.

Merk også at 360'n bruker minimalt med harddisk ved spilling da spillene ligger på dvd-plater og eneste som blir lest/skrivet til harddisk er savegames.

Lenke til kommentar
GeOW hakker til tider i split-screen ja, er vel og lengesiden eg har spillt det da men.

Har også hørt at andre har problemer med lagg i Mass Effect og hvis det er vanlig med lag i Gears når du spiller splitscreen er sikkert alt som det skal :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...