Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

USD kursen ventet opp?

Moldarin

Anbefalte innlegg

Hei,

Er kursen på USD–NOK ventet opp? eller vil den fortsette å stupe?

Jeg lurer fordi jeg har litt valutta stående hos PayPal. Jeg lurer på om jeg skal vente med å flytte de til bankkontoen min mot dages kurs (5.24 NOK = 1 USD) eller vente en liten stund.

Jeg sammenlignet nettopp litt historisk data på kursen. Man får jammen si at det ikke ser bra ut for den Amerikanske økonomien!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig vanskelig å si noe bastant om dette. Mange mener det skal bli verre før det blir bedre igjen. Noen "eksperter" spår tilogmed at dollaren vil komme ned på 4-tallet. De fleste er derimot enig om at USD vil styrke seg på sikt, og Morgan Stanley som er en av verdens største investeringsbanker spår at kursen på USD/NOK vil komme opp i 6,32 i løpet av 2009.

Dette er forbundet med stor usikkerhet, så det blir opp til deg om du ønsker å ta risikoen. Nå kjenner ikke jeg til PayPal så godt, men antar at du ikke vil få renter for penger du har stående der. Det må jo da også tas med i regnestykket ditt.

Du finner realtids valutakurser her. Det er viktig å merke seg at banken legger på ett påslag på denne kursen, samt at de kun fastsetter kursen en gang pr dag (med mindre det er snakk om store summer).

Lenke til kommentar

Det avhenger litt av tidsperspektivet du har.

Om du vet du trenger pengene i løpet av kort tid, innen noen mnd så vil det være mye gambling.

Så om du tar pengen nå, eller litt senere vil være litt hips om haps og håpe på flaks.

Har du derimot det ikke travelt men kan vente 6 mnd eller mer så kan man gjerne si noe mer konkret, og det er at kursen forventes opp igjen.

Det er litt som værmelding. Det er vanskelig å si hvilket være det blir i slutten av måneden, men vi vet at desember er kaldere enn mai. :roll:

Lenke til kommentar
Kanskje man skulle flytte et par tusen over i PayPal‐kontoen sin nå som dollaren er veldig lav. For deretter å vente på at den skal stige igjen. Jeg vil i alle fall annta at det vil være bedre avkastning enn vanlig bankrente.

PayPal har en egen vekslingskurs som er ganske latterlig så om du overfører til PayPal-kontoen din for å spekulere i valuta blir avkastningen latterlig lav, det er som å kaste penger ut av vinduet.

Lenke til kommentar
Kanskje man skulle flytte et par tusen over i PayPal‐kontoen sin nå som dollaren er veldig lav. For deretter å vente på at den skal stige igjen. Jeg vil i alle fall annta at det vil være bedre avkastning enn vanlig bankrente.

Det er ikke slik at siden dollaren nå er historisk lav MÅ den styrke seg. Nedsiden er nærmest uendelig, og så lenge makrobildet ser ut som det gjør nå er det ingenting som stopper dollaren fra å falle under all time low. Kanskje har til og med Bushemannen bestemt seg for å gå til krig mot Iran, det er ikke godt nytt for dollaren.

Lenke til kommentar

PayPal har en egen vekslingskurs som er ganske latterlig så om du overfører til PayPal-kontoen din for å spekulere i valuta blir avkastningen latterlig lav, det er som å kaste penger ut av vinduet.

Støttes - paypal er ikke helt stedet for valutaspekulasjon. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...