Gå til innhold

Home Server får nye funksjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Konsoll til x64 Vista var det bra at de adresserte, burde jo vært trivielt å få på plass fra dag en, ellers må jeg si at PowerPack 1 kanskje ikke var det første som slo meg da jeg leste listen. I grunnen trodde jeg det meste som ramses opp var på plass for lengst, var ikke dette så utrolig bra produkt da, eller er det en hel masse fanboys her inne som ikke ser selv det mest banale? Hadde man ikke mulighet til å ta sikkerhetskopi når som helst allerede? Var det virkelig mangelfull styring av rettigheter på de delte filene? Visning av bilder er vel trivielt, billedfilene er da vel tilgjengelige, det er jo en filserver? Laste opp mer enn en fil i gangen eller zippe filer, er det store fremskritt? Må si jeg venter i åndeløs spenning på PowerPack 1313.

Lenke til kommentar
Kan man bruke Home Server som et desktop OS ?? Forstår det har den fine 2003 kernelen ..

 

WHS er bygget på Windows Server 2003, mer spesifikt Windows Small Business Server 2003. Det anbefales imidlertid ikke å bruke WHS som desktop os da mange standard Windows Server admin-verktøy faktisk kan ødelegge systemet. Anbefales derfor å kun administrere WHS gjennom 'Home Server Console'. Så hvis en vil ha en WHS som fungerer optimalt så bør en ikke rote for mye i systeminstillinger direkte. Til og med enkle ting som flytting av filer i Windows Utforsker kan rote det til da WHS helst vil styre ting selv. Alle flytting og redigering av filer bør derfor gjøres gjennom nettverksbanen (\\server\katalog).

 

 

Noen som kort vet hva minimumskravet for et Home Server system er? (hardware)

 

litt slapp for googling nå..

 

CPU minimum: 1 GHz Pentium 3 (eller tilsvarende) eller høyere

CPU anbefalt: Pentium 4, AMD x64, eller nyere

 

RAM: 512 MB eller mer.

 

Harddisk: 80 GB (eller mer) intern (ATA, SATA, or SCSI) -disk som primærdisk. Anbefales å bruke en så stor primærdisk som mulig (hvilket stort sett eliminerer disker som raptor etc.). M.a.o; bruk den største disken du har som primærdisk. Anbefales imidlertid å bruke 2 disker eller mer da en del av funksjonaliteten til WHS innebærer speiling av filer på flere disker. Primærdisken vil bli partisjonert med et systemvolum på 20GB (C:) og resten av lagringsplassen vil bli allokert til data (D:).

 

Nettverkskort: 100 Mbps (eller raskere).

 

WHS kan ikke installeres på en bærbar. Installasjonen krever skjerm tastatur, pekeverktøy og dvd-spiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...