Gå til innhold

Hvor sant er det som står i bibelen...


Anbefalte innlegg

Dette er en "avsporingstråd" til "jeg erklerer med evolusjonist", da diskusjonen på en måte "tok" av ut av den opprinnelige tråden.

 

sCupser, du refererte til denne tråden:

Les her

 

Her er et utdrag:

 

There are four major rules for proving the credibility of documents. One, was the writer of the document an eyewitness to the events he records or was he at least a contemporary that lived in the same area of the events? Two, were there other independent witnesses to corroborate the evidence? Three, did those witnesses continue to maintain their testimonies until death—even to the jeopardy of their lives? Four, were there also hostile witnesses who would have reason not to believe the evidence but still say the events occurred? If all of these four factors are in solid evidence, then reliability becomes very acceptable. With the New Testament documents, we have all four evidences in a firm position for credibility.

 

Men faktum ER jo at ikke en eneste av disse kriteriene blir oppfylt da hele smørja er skrevet minst 300 år etter at det som står skrevet hadde skjedd.... Så hvordan dette "beviser" bibelens kredibilitet går meg hus forbi...

 

Bibelen er ikke noe noen skulle sette sin lit til, det er ihvertfall helt sikkert! Men å få de som leser den til å forstå det er ikke lett..... dessverre... Men for all del, fortsett å komme med "beviser"....

 

 

:D

 

 

Zotbar1234 skrev:

 

QUOTE(sCuper @ 07/01-2008 : 23:06) *

Da og bare da vil du oppdage at selv om alle andre jordiske autoriteter tar feil av og til, så kan du alltid stole på Bibelen og den Gud som inspirerte den, i spørsmål om mening, hensikt, frelse og lagnad.

 

 

Åh, dette kommer til å bli så bra. Jeg trodde virkelig ikke at slikt var mulig, men her har vi jo den gylne muligheten.

 

La oss for øyeblikket se bort fra ubeviselige påstander om hva som inspirerte hvem til å skrive hva; og ignorere det faktum at alle bibler i eksistens i dag er beviselig laget av mennesker (og følgelig kan inneholde om ikke annet trykkfeil) og konsentrere oss om innholdet i bibelen og se på alle de svarene og rådene denne boken gir oss:

 

* Numbers 31:17. Den gode boken forteller oss at dersom man vinner i en bevæpnet konflikt, skal man voldta kvinnelige barn til dem vi seiret over. Jeg lurer på en ting, sCuper, skulle du få utdelt våpen og delta i en væpnet konflikt, hvor mange barn synes du det ville ha vært ok for deg å voldta for å styrke din kristne tro, og demonstrere de gudløse hvordan en kristen person skal opptre? Ikke vær beskjeden nå, det står tross alt i bibelen, og da *må* det jo være gud som inspirerte slike ærefulle formål.

 

* Leviticus 20:9. Vi er alle til tider uenige med foreldrene våre, og til tider sier lite pene ting til/om dem. Tenk på om slike utsagt fortjener dødsstraff. I forhold til drap for småpenger.

 

* Leviticus 20:13. Som en god kristen, hvor mange homofile har du drept? Ingen? Men du vet at såsnart du ser noen, så må du følge gudens inspirasjon (dine ord, ikke mine) og *henrette* dem, fordi de er av samme kjønn?

 

* Leviticus 20:14. Formidabelt, her skal man *brenne* mennesker som har inngått *frivillig* avtale om å være sammen. Ypperlig eksempel til etterfølgelse. Jeg prøver å lytte (dine ord, igjen), og jeg liker godt det jeg hører.

 

* Leviticus 20:18. Hmm... jeg lurer på hva det riktige verbet er i dette tilfellet. Den engelske varianten jeg har foran meg sier "cut off from their people". Jeg velger den mest skånsomme tolkningen -- man skal bli bannlyst fra samfunnet man er i. Jaggu, jeg tror ikke framtiden *min* ser spesielt lyst ut.

 

* Leviticus 25:44. Hvordan går det med slavehandelen hos deg? Jeg synes "Lilja 4-ever" var en nokså urovekkende film, men du, en god kristen som du er som følger guds inspirasjon, fant det antageligvis som en, tja, bruksanvisning? Slaveriet er forøvrig et gjennomgående tema i bibelen, så det er mange gode sitater å hente om det.

 

* Exodus 21:7. Dersom du er hannkjønn, hva synes du en passende pris for din (eventuelle) datter ville ha vært? Jeg kunne godt ha trengt litt hushjelp (om ikke akkurat nå, så garantert i fremtiden), og da er det jo kjekt med en skikkelig kristen pike. Kan vi bli enige om en pris? Eller ville du ha foretrukket finn.no? Dersom du er hunkjønn, synes du det ville ha vært greit å bli solgt som en slave av din far? Ikke det? Men faren din ville jo i så fall ha vært *helt* i tråd med *gudens* intensjon og hensikt. Og forbanner du faren din da, ja, *det* punktet har vi tatt opp alt, har vi ikke det?

 

* Exodus 35:2. Hmm, denne er også veldig bra. Jeg vet ikke om du har noensinne trengt medisinsk behandling, men det har jeg. På en søndag, sogar. Det har også mine nærmeste. Leder du inntoget for å henrette *alle* legene, postmenn, politimenn, bussjafører, flypiloter, systemadministratorer som jobber på en søndag? For at du, som en *god* kristen som følger guds *intensjon* skal jo såklart gjøre det. En av mine slektninger er en lege, og hun synes at de nyfødte (postnatal pediatri er spesialiteten hennes) må få legetilsyn, selv på en søndag. Jeg finner ikke det i meg å drepe henne. Men jeg er jo gudløs, så ingen interessekonflikt der, men, om du/dine barn skulle ha hjelp på en søndag, du vet at du må da drepe legen(e) som hjelper dere da.

 

* Leviticus 11:10 forbyr såklart skalldyr, og Leviticus 26:29 gir oss en interessant straff for gjentagende adferd. Jeg håper for din del at foreldrene dine enten ikke er gode kristne eller så spiser de ikke skalldyr.

 

* Leviticus 19:19 burde få deg til å gå gjennom klesskapet ditt. Nå. Nøye. For at straffen (den har vi vært gjennom alt) er rimelig hard. Jeg blir faktisk genuint overrasket om du greier å holde deg til det punktet. Men hva vet jeg -- jeg handler ikke klær så ofte.

 

* Synes du at Leviticus 19:27 rettferdiggjør kannibalisme? I så fall, begynn å dele ut kokereseptene ved frisørsalongene.

 

* Og, naturligvis, for å runde av denne saken har vi en far som lar en mobb gjengvoldta datteren hans (det er en oppgave til deg å finne hvor i bibelen dette stammer fra). Det er naturligvis meget i tråd med kristne linjer ellers (vi har jo sette masse eksempler på det i dette innlegget), og jeg vil heller ikke påberope meg en innsikt i nøyaktig hva gjør en mann en til god far, men jeg er temmelig sikker på at gjengevoldtekt ikke er på den listen. Jeg har naturligvis ikke den kristne innsikten til "mening og hensikt" (dine ord, igjen), men, ateist som jeg er, synes jeg at det med gode farsrollemodeller og gjengvoldtekt ikke passer så godt sammen.

 

Så, nøyaktig *hva* mener du jeg skal lytte etter når jeg leser dette? Skal denne hatpropaganda gi meg innsikt i "mening, hensikt, frelse og lagnad" (dine ord, ikke mine)? Si, at du mener det. Vær så snill, si det. Fordi det vil demonstrere alle forumdeltagere ditt sannelige kristne indre vesen.

 

QUOTE

Prøv det, ikke kom her å si at andre ateister sier ditt og datt, og ANDRE har lest bibelen og de sier det og det. LES DEN SELV OG LYTT!

 

 

Åh ja, det har jeg. Og jeg ser veldig klart hva jeg skal lytte til -- straffeloven, allmenn anstendighet og takknemlighet og respekt for mine medmennesker uansett hva deres sexualvaner måtte være. Men ingenting på listen i forrige setning stammer fra bibelen. Listen min *motsier* bibelen. Og det gjør meg til et mye bedre menneske.

 

Det *latterlige* i denne situasjonen, at kristne fanatikere forlanger respekt for det misantropiske synet deres. Og det ville ha blitt kun latterlig, hadde det ikke vært så mange av dere, respektløse, ignorante, sadistiske jævler. Dere fortjener ikke respekt. Dere fortjener å bli behandlet av resten av verden nettopp slik "guds intensjon" (altså, deres egen forvrengning av det, naturligvis) påstår. Og dere forlanger respekt? Eier dere ikke skam i det hele tatt?

Endret av strayder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan man finne de utsagnene i en Norsk bibel, type de man har på skolene?

 

Nå vet jeg ikke hva slags bibel man har på skolene, men KRL-læreren burde vel være i stand til å lese engelsk? Det til side, la oss leke litt på biblegateway.

 

Leviticus -> 3 Mosebok, hvis jeg har forstått det riktig.

Numbers -> 4 Mosebok

Exodus -> 2 Mosebok

 

... sånn ca? Jeg tok et par stikkprøver, og evig død og forbannelse er lovet på norsk, såvel som på engelsk.

 

Hvis ja, så har jeg noen fine spørsmål til læreren i neste religions time..

 

Jeg har alt foreslått passende klestilbehør, med mindre dere har en eller annen form for uniformplikt.

Endret av zotbar1234
Lenke til kommentar
Dette er en "avsporingstråd" til "jeg erklerer med evolusjonist", da diskusjonen på en måte "tok" av ut av den opprinnelige tråden.

 

sCupser, du refererte til denne tråden:

Les her

 

Her er et utdrag:

 

There are four major rules for proving the credibility of documents. One, was the writer of the document an eyewitness to the events he records or was he at least a contemporary that lived in the same area of the events? Two, were there other independent witnesses to corroborate the evidence? Three, did those witnesses continue to maintain their testimonies until death—even to the jeopardy of their lives? Four, were there also hostile witnesses who would have reason not to believe the evidence but still say the events occurred? If all of these four factors are in solid evidence, then reliability becomes very acceptable. With the New Testament documents, we have all four evidences in a firm position for credibility.

 

Men faktum ER jo at ikke en eneste av disse kriteriene blir oppfylt da hele smørja er skrevet minst 300 år etter at det som står skrevet hadde skjedd.... Så hvordan dette "beviser" bibelens kredibilitet går meg hus forbi...

 

Bibelen er ikke noe noen skulle sette sin lit til, det er ihvertfall helt sikkert! Men å få de som leser den til å forstå det er ikke lett..... dessverre... Men for all del, fortsett å komme med "beviser"....

 

 

:D

 

Feil, bibelen ble satt sammen ca. 300 år etter Kristus evangeliene ble skrevet ca 50-100 år ette kristus.

Lenke til kommentar

Hehe, morsomme greier det der ja :p

 

Kan man finne de utsagnene i en Norsk bibel, type de man har på skolene?

Hvis ja, så har jeg noen fine spørsmål til læreren i neste religions time..

 

Trolig ikke identiske, men mye av det samme makabre makkverket er å finne også i den Norske utgaven.

sjekk disse:

 

 

Abort

Hos 9,11-16

"Lik en fugl flyr Efraims herlighet bort. Ingen føder, ingen er svanger, og ingen blir med barn. Selv om de fostrer barn, skal jeg gjøre dem barnløse. Ja, ve dem, når jeg går bort fra dem! Jeg så Efraim plantet i en eng, like trygg som Tyrus. Men nå må de føre sine barn ut til ham som skal drepe dem. Gi dem, Herre! Men hva skal du gi dem? Gi dem morsliv som føder for tidlig, og bryst som ikke gir melk. All deres ondskap er samlet i Gilgal, der fikk jeg motvilje mot dem. Fordi de har gjort så mye ondt, vil jeg drive dem ut av mitt hus. Jeg kan ikke elske dem lenger, alle deres førere er opprørere. Efraim er slått, deres rot er blitt tørr, de skal ikke lenger bære frukt. Og selv om kvinnene føder, lar jeg deres kjære barn dø."

 

Jes 13,18

"Med bue feller de unge menn, de skåner ikke fosteret i mors liv og har ikke medynk med barna."

 

4Mos 31,17

"Nå skal dere slå i hjel alle smågutter og alle kvinner som har hatt samleie med menn." [og som derfor kan være gravide]

 

2Mos 21,22

"Når noen slåss, og de støter til en svanger kvinne, så hun mister fosteret [HUN ABORTERER], uten at det ellers skjer noen ulykke, da skal gjerningsmannen betale den skadebot som hennes mann pålegger ham, og det skal skje hos dommerne."

 

4Mos 5,11-31

[beskrivelse av et brutalt rituale som skal utføres på en kone mistenkt for utroskap. Et rituale som fremprovoserer en abort for å kvitte seg med et foster som tilhører en annen mann.]

 

Amputasjon

Matt 5,30

"Og om din høyre hånd lokker deg til synd, så hogg den av og kast den fra deg! For det er bedre for deg å miste ett av dine lemmer, enn at hele ditt legeme kommer til helvete."

 

Matt 18,8

"Om hånden eller foten lokker deg til synd, så hogg den av og kast den fra deg! Det er bedre for deg å gå halt eller vanfør inn til livet, enn å ha begge hender eller begge føtter og kastes i den evige ild."

 

Apartheid

Esra 9,10-12

"Hva skal vi nå si etter dette, vår Gud? Vi har handlet mot dine bud som du gav oss gjennom dine tjenere profetene, da du sa: "Landet som dere drar inn i og skal ta i eie, er urent. Den fremmede befolkningen har fylt det med avgudsdyrkelse og annen styggedom og gjort det urent fra ende til annen. Derfor skal dere ikke gifte bort døtrene deres til menn av den fremmede befolkningen. Dere skal heller ikke finne koner til sønnene deres blant dem og aldri hjelpe dem til velferd og lykke. Da skal dere bli sterke og få nyte alt det gode i landet, og barna deres skal for alltid få det til odel og eie.""

 

Balletak

5Mos 25,11

"Når to menn kommer i slagsmål, og konen til en av dem kommer løpende for å hjelpe sin mann, og hun rekker hånden ut og griper den som slår ham, i kjønnsdelene, 12 da skal du uten skånsel hogge hånden av henne."

 

Barnedrap

3Mos 20,9

"Den som forbanner sin far eller sin mor, skal dø. Fordi han har forbannet sine foreldre, hviler det blodskyld på ham."

 

Dom 11,30-40

" Jefta avla et løfte til Herren. "Gir du ammonittene i min vold," sa han, "skal den første som går ut av døren i mitt hus og kommer imot meg når jeg vender velberget hjem igjen fra striden med ammonittene, høre Herren til. Jeg skal bære ham fram som brennoffer." Så drog Jefta ut for å kjempe mot ammonittene, og Herren gav dem i hans vold..... Da Jefta kom hjem igjen til Mispa, kom hans datter ut imot ham med håndtrommer og dans. Hun var hans eneste barn. Han hadde ingen sønn eller datter utenom henne.... Da de to månedene var omme, kom hun tilbake til sin far, og han gjorde med henne som han hadde gitt løfte om. Hun hadde aldri hatt forbindelse med noen mann. Siden ble det skikk i Israel at de unge pikene hvert år, fire dager i året, går ut og synger klagesanger over datteren til Jefta fra Gilead."

 

Salm 137,9

"Sæl er den som tar dine småbarn og knuser dem mot berget!"

 

4Mos 31,17

"Nå skal dere slå i hjel alle smågutter og alle kvinner som har hatt samleie med menn."

 

2Kong 2,23-24

"Fra Jeriko drog profeten opp til Betel. Mens han var på veien, kom noen smågutter ut av byen. De gjorde narr av ham og ropte: "Kom deg vekk, din fleinskalle! Kom deg vekk, din fleinskalle!" Da snudde han seg, så på dem og forbannet dem i Herrens navn. Brått kom det to bjørner ut av skogen, og de rev i hjel førtito av barna."

 

2Kong 6,28-29

"Og kongen spurte: "Hva er det i veien med deg?" Hun svarte: "Denne kvinnen sa til meg: Kom hit med sønnen din, så spiser vi ham i dag, og i morgen kan vi spise sønnen min. Så kokte vi sønnen min og spiste ham. Den neste dagen sa jeg til henne: Kom nå med sønnen din, så spiser vi ham. Men da holdt hun gutten skjult.""

 

Jes 13,16

"Deres småbarn skal knuses mens de ser på, deres hus skal plyndres og kvinnene voldtas."

 

Barnemishandling og drap

1Mos 22,9-10

"Da de kom til det stedet Gud hadde sagt, bygde Abraham et alter der og la veden til rette. Så bandt han Isak, sønnen sin, og la ham på alteret, oppå veden. Og Abraham rakte ut hånden og tok kniven for å ofre sin sønn."

 

1Kong 3,24-25

"Hent et sverd til meg!" sa kongen. De kom inn til kongen med et sverd, og han sa: "Hogg det levende barnet i to, og la de to kvinnene få hver sin halvpart.""

 

Hebr 12,7-9

"At dere må lide, det tjener til å oppdra dere; for Gud behandler dere som barn. Finnes det en sønn som ikke blir tuktet av sin far? Hvis dere ikke får tukt som alle andre, er dere ikke sønner, men uekte barn. Vi har hatt våre jordiske fedre som tuktet oss, og vi hadde respekt for dem."

 

Brenning av kvinner

3Mos 21,9

"Når en prestedatter vanhelliger seg ved å drive utukt, vanhelliger hun sin far. Hun skal brennes."

 

Dildoer av gull og sølv

Esek 16,17

"Du tok smykkene dine av sølv og gull som jeg hadde gitt deg, og laget deg mannfolkbilder, som du drev hor med."

 

Diskriminering av handikappede

3Mos 21,16-20

"Herren talte til Moses og sa: Si til Aron: Ingen av dine etterkommere som har et lyte, skal nå eller siden komme og bære fram mat for sin Gud. Ingen som har et lyte, skal tre fram: ingen som er blind eller halt, ingen som er vansiret i ansiktet eller har et vanskapt lem, ingen som har en brukket fot eller hånd, ingen som er pukkelrygget eller dverg, ingen som har en hvit flekk på øyet eller skabb eller noe annet utslett, og ingen som er skadet i pungen."

 

2Sam 16,22

"De slo da opp et telt for Absalom oppe på taket, og han gikk inn og lå med sin fars medhustruer så hele Israel kunne se det."

 

Ekteskap mellom søsken

1Mos 20,11-12

"Abraham svarte: "Jeg tenkte: Det er sikkert ingen gudsfrykt på dette stedet; de kommer til å slå meg i hjel på grunn av min kone. Og så er hun virkelig min søster; hun er datter av min far, men ikke av min mor. Og hun ble min kone."

 

Etnisk rensing

2Mos 23,23

"For min engel skal gå foran deg og føre deg til amorittene og hetittene, perisittene og kanaaneerne, hevittene og jebusittene, og jeg vil utrydde dem."

 

4Mos 21,31

"Nå slo Israel seg ned i amorittenes land. 32 Moses sendte folk som skulle speide ut Jaser. De erobret byene der omkring og drev ut amorittene som bodde der."

 

Jos 11,14-15

"Alt byttet fra disse byene og all buskapen tok israelittene selv. Men menneskene hogg de ned med sverd. De utryddet dem og lot ikke en levende sjel bli igjen. Det Herren hadde pålagt sin tjener Moses, det hadde Moses sagt til Josva, og Josva gjorde det slik. Han unnlot ikke å gjøre noe av alt det Herren hadde pålagt Moses."

 

Flatbrystede kvinner bærer skam

Høys 8,8

"Vi har en liten søster som ennå ikke har fått bryster. Hva skal vi gjøre med vår søster når frierne kommer?"

 

Flerkoneri

Est 2,17

"Kongen ble mer glad i Ester enn i noen annen kvinne. Hun vant hans godhet og velvilje framfor alle de andre pikene. Han satte en kongelig krone på hennes hode og gjorde henne til dronning istedenfor Vasjti."

 

Gruppevoldtekt

Dom 19,24-25

"Se, her er min datter som er jomfru, og mannens medhustru. La meg sende dem ut til dere. Så kan dere krenke dem og gjøre med dem som dere lyster. Men mot denne mannen må dere ikke bære dere så skjendig at." Men mennene ville ikke høre på ham. Da tok mannen sin medhustru og førte henne ut til dem. De lå med henne og fór ille med henne hele natten, til det ble morgen. De slapp henne ikke før det lysnet av dag."

 

Homoseksualitet og henrettelse

3Mos 18,22

"Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom."

 

3Mos 20,13

"Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem."

 

1Sam 18,1

"Da Jonatan hadde hørt samtalen mellom David og Saul, kjente han seg straks knyttet til David, og han fikk ham så kjær som sitt eget liv."

 

1Sam 20,30

"Da ble Saul rasende på Jonatan og sa til ham: "Du sønn av en dårlig og gjenstridig kvinne! Var det ikke det jeg visste at du har utvalgt deg denne Isai-sønnen til skam for deg selv og til skam for din mor som fødte deg."

 

2Sam 1,26

"Bittert sørger jeg over deg, Jonatan, min bror! Jeg hadde deg inderlig kjær. Din kjærlighet var mer verd for meg enn kvinners kjærlighet."

 

Hærverk

Mark 11,15-16

"Da de kom til Jerusalem, gikk Jesus inn på tempelplassen og gav seg til å jage ut dem som solgte og kjøpte der. Han veltet pengevekslernes bord og duehandlernes benker, og han gav ingen lov til å bære noe over tempelplassen."

 

Incest

1Mos 19,33-36

"Samme kveld skjenket de sin far vin, og den eldste gikk og la seg hos faren. Han merket ikke at hun la seg, og heller ikke at hun stod opp. Dagen etter sa den eldste til den yngste: "Hør her, i natt lå jeg med far. Nå gir vi ham vin å drikke i kveld også. Gå inn og legg deg hos ham, så vi kan holde ætten oppe ved ham!" De skjenket sin far vin den kvelden også, og den yngste gikk og la seg hos ham. Han merket ikke at hun la seg, og heller ikke at hun stod opp. Nå skulle begge Lots døtre ha barn med sin far."

 

3Mos 18,6-18

"Ingen av dere må røre ved en kvinne som han er i nær slekt med, og ha samleie med henne. Jeg er Herren. Du skal ikke vanære din far ved å ha samleie med din mor. Hun er din mor; du skal ikke ha samleie med henne. Du skal ikke ha samleie med din stemor; hun tilhører din far. Du skal ikke ha samleie med din søster, som har samme far eller samme mor som du. Enten hun er født hjemme eller ute, skal du ikke ha samleie med henne. Du skal ikke ha samleie med din sønnedatter eller din datterdatter; for dermed fører du skam over deg selv. Du skal ikke ha samleie med din stemors datter som også er din fars datter; hun er din søster. Du skal ikke ha samleie med din fars søster; hun er i nær slekt med din far. Du skal ikke ha samleie med din mors søster; hun er i nær slekt med din mor. Du skal ikke ha samleie med din farbrors kone; henne må du ikke komme for nær. Hun er din tante. Du skal ikke ha samleie med din svigerdatter. Hun er din sønns kone; du skal ikke ha samleie med henne. Du skal ikke ha samleie med din brors kone; hun tilhører din bror. Du skal ikke ha samleie både med en kvinne og hennes datter. Heller ikke skal du ta hennes sønnedatter eller hennes datterdatter og ha samleie med dem; de er i nær slekt med henne. Det er skamløs ferd. Du skal ikke ta din kones søster til medhustru og ha samleie med henne mens din kone lever; for da skaper du strid mellom dem."

 

3Mos 20,11-12

"Den som har samleie med sin fars kone, vanærer sin far. De skal begge dø; det hviler blodskyld på dem. Når en mann har samleie med sin svigerdatter, skal de begge dø. De har gjort en motbydelig gjerning; det hviler blodskyld på dem."

 

Kvinnediskriminering

1Kor 11,7-9

"Mannen må ikke dekke hodet, for han er Guds bilde og ære. Men kvinnen er mannens ære. For mannen ble ikke til av kvinnen, men kvinnen av mannen. Mannen ble heller ikke skapt for kvinnens skyld, men kvinnen for mannens."

 

1Kor 14,34-35

"Som i alle kristne menigheter skal kvinnene tie i menighetssamlingene. Det er ikke tillatt for dem å tale, de skal underordne seg, slik også loven sier. Hvis det er noe de vil lære, så la dem spørre sine menn hjemme. For det sømmer seg ikke for en kvinne å tale i menigheten."

 

Ef 5,22-24

"De gifte kvinner skal underordne seg under mennene sine som under Herren selv. For mannen er kvinnens hode, slik Kristus er kirkens hode; han er frelser for sitt legeme. Likesom kirken underordner seg under Kristus, skal en kvinne underordne seg under sin mann i alt."

 

1Tim 2,11-15

"En kvinne skal ta imot læren i taushet; hun skal underordne seg. Jeg tillater ikke en kvinne å opptre som lærer, heller ikke å være herre over mannen; hun skal være stille. For Adam ble skapt først og så Eva. Og Adam ble ikke forført, men kvinnen lot seg forføre og brøt budet. Men hun skal bli frelst, igjennom sin barnefødsel, så sant hun holder fast ved tro, kjærlighet og helliggjørelse og lever som det sømmer seg."

 

Kvinnehat

Esek 23,46

"Så sier Herren Gud: Jeg kaller en folkemengde sammen mot dem og overgir dem til mishandling og ran. Folkemengden skal steine dem og hogge dem ned med sverd. Deres sønner og døtre skal de drepe, og husene skal de brenne opp. Jeg gjør slutt på den skammelige utukten i landet. Alle kvinner skal ta lærdom av det og ikke lenger drive hor som dere."

 

Likskjending

Dom 19,29

"Da han kom hjem, grep han en kniv, tok sin medhustru og skar henne opp i tolv stykker, lem for lem. Og han sendte delene omkring i hele Israels landområde."

 

Menneskeofring

1Mos 22,9-10

"Da de kom til det stedet Gud hadde sagt, bygde Abraham et alter der og la veden til rette. Så bandt han Isak, sønnen sin, og la ham på alteret, oppå veden. Og Abraham rakte ut hånden og tok kniven for å ofre sin sønn."

 

De som onanerer må dø

1Mos 38,8-10

"Da sa Juda til Onan: "Ta din brors kone hjem til deg, gift deg med henne i din brors sted, så du kan skaffe din bror etterkommere." Men Onan visste at barna ikke skulle høre ham til. Når han hadde omgang med sin brors kone, lot han sæden gå til spille på jorden, for at broren ikke skulle få etterkommere. 10 Men det Onan gjorde, var ondt i Herrens øyne, og han lot også ham dø."

 

Oppløsning av familien

Luk 14,26

"Om noen kommer til meg, må han sette dette høyere enn far og mor, hustru og barn, brødre og søstre, ja, sitt eget liv. Ellers kan han ikke være min disippel."

 

Matt 23,9

"Og kall ikke noen her på jorden far; for dere har bare én Far, han som er i himmelen."

 

Matt 10,35-37

"Jeg er kommet for å sette skille: Sønn står mot far, datter mot mor, svigerdatter mot svigermor, og en manns husfolk er hans fiender. Den som elsker far eller mor mer enn meg, er meg ikke verd. Den som elsker sønn eller datter mer enn meg, er meg ikke verd."

 

Penisfiksering

Esek 23,20

"Nå lengtet hun etter horkarene der; de hadde lem som esler og sæd som hester."

 

Prostitusjon

1Mos 38,15

"Da Juda fikk øye på henne, tenkte han at det var en skjøge; for hun hadde dekket ansiktet. Han tok av fra veien, gikk bort til henne og sa: "Kom, la meg få ligge med deg!" For han visste ikke at det var hans sønnekone. Hun sa: "Hva gir du meg hvis du får ligge med meg?" Han svarte: "Jeg skal sende deg et kje av buskapen min." Da sa hun: "Så gi meg et pant til du får sendt det!" "Hva skal jeg gi deg i pant?" spurte han. Hun svarte: "Seglet og snoren, og staven du har i hånden." Han gav henne det. Så fikk han ligge med henne, og hun ble med barn."

 

3Mos 19,29

"Du skal ikke vanhellige din datter ved å la henne bli skjøge. For da blir folket usedelig, og landet blir fullt av skamløshet."

 

Jos 2,1

"Josva, Nuns sønn, sendte hemmelig to speidere ut fra Sjittim. Han sa: "Gå av sted og se dere om i landet, særlig i Jeriko!" De gikk da av sted og tok inn i huset til en skjøge som hette Rahab. Der fikk de overnatte."

 

Dom 16,1

"En gang gikk Samson til Gasa. Der fikk han se en skjøge, og han gikk inn til henne."

 

Esek 16,15

"Men du kjente deg trygg på din skjønnhet og drev hor, fordi du hadde slikt ry. Som horkvinne bød du deg fram til enhver som gikk forbi, og han fikk deg."

 

Esek 16,25-26

"På alle gatehjørner bygde du din forhøyning. Der gjorde du din skjønnhet avskyelig, når du åpnet fanget for hver mann som gikk forbi; og stadig drev du hor. Du lå med egypterne, dine kraftige granner, og med all din utukt vakte du min harme."

 

Esek 16,33

"Alle skjøger får ellers gaver, men du gav lønn til alle dine elskere. Du betalte dem for å komme til deg fra alle kanter og drive hor med deg. 34 Slik gjorde du det motsatte av hva kvinner pleier å gjøre. Det var ingen som løp etter deg, og ingen gav deg skjøgelønn; men selv gav du lønn. Så bakvendt bar du deg at."

 

Rituell seksuell lemlesting av barn

1Mos 17,10-14

"Dette er den pakten dere skal holde, pakten mellom meg og dere og etterkommerne dine: Alle menn og gutter hos dere skal omskjæres. Dere skal la forhuden skjæres av, og det skal være tegnet på pakten mellom meg og dere. I slekt etter slekt skal hvert guttebarn hos dere omskjæres når det er åtte dager gammelt, både de som er født i huset, og de som er kjøpt for penger hos fremmede, som ikke er av din ætt. Omskjæres skal både de som er født i ditt hus, og de du har kjøpt for penger. Slik skal min pakt vise seg på kroppen deres, en evig pakt. Men den mann som er uomskåret, som ikke har fått forhuden skåret bort, han skal utryddes av sitt folk; for han har brutt min pakt.""

 

Sex med dyr

3Mos 18,23

" Du skal aldri ha omgang med dyr; for da blir du uren. Heller ikke skal en kvinne by seg fram til et dyr og pare seg med det. Det er motbydelig."

 

3Mos 20,15-16

"En mann som har omgang med et dyr, skal dø, og dyret skal dere drepe. Når en kvinne går til et dyr og parer seg med det, skal du drepe både kvinnen og dyret. De skal dø; det hviler blodskyld på dem."

 

Dødsstraff for Sex under menstruasjon

3Mos 20,18

"Den som ligger hos en kvinne som har menstruasjon, og har samleie med henne, han har avdekket hennes kilde, og hun har blottet sin blodkilde. De skal begge utryddes av sitt folk."

 

Sexslaveri

3Mos 19,20

"Når en mann ligger hos en kvinne og har samleie med henne, og hun er en trellkvinne som er festet til en annen mann, men ennå ikke kjøpt fri eller frigitt, da skal de straffes. Men de skal ikke bøte med livet, fordi hun ikke er en fri kvinne."

 

4Mos 31,18

"Men alle unge piker som ikke har hatt samleie med menn, skal dere spare [for dere selv]."

 

Est 2,12-14

"Den forberedelsestiden som var fastsatt for de unge pikene, varte tolv måneder. I seks måneder ble de stelt med myrrasalve og i seks måneder med parfyme og velluktende salver. Først når denne tiden var omme, skulle hver av pikene gå inn til kong Xerxes. Når en ung pike gikk inn til kongen, fikk hun ta med seg alt det hun bad om, fra haremet inn i kongens slott. Hun gikk dit om kvelden, og om morgenen vendte hun tilbake til det andre haremet. Det stod under tilsyn av kongens hoffmann Sja'asgas, som voktet medhustruene. Siden kom hun ikke inn til kongen mer, uten at han fikk slik lyst til å ha henne hos seg at hun ble ropt opp og kalt inn igjen."

 

Slaveri

2Mos 21,2-3

" Når du kjøper en hebraisk trell, skal han tjene i seks år. Men i det sjuende året skal han gis fri uten vederlag. Er han enslig når han kommer, skal han dra enslig bort. Er han gift når han kommer, skal hans kone frigis sammen med ham."

 

2Mos 21,7-8

"Når en mann selger sin datter som trellkvinne, skal hun ikke gis fri som trellene. Hvis hennes herre har bestemt henne for seg selv, men ikke liker henne, skal han la henne kjøpes fri. Han har ikke rett til å selge henne til utlendinger, siden han har vært troløs mot henne."

 

Ef 6,5

"Dere slaver skal være lydige mot deres jordiske herrer, med frykt og respekt og av et oppriktig hjerte, likesom mot Kristus selv."

 

Tit 2,9-10

"Slavene skal være lydige mot sine herrer i alle ting, og rette seg etter dem uten å si dem imot. De må ikke stikke noe til seg, men alltid vise rett troskap, så de i ett og alt kan være en pryd for Guds, vår frelsers lære."

 

Steining

3Mos 20,27

"Når en mann eller kvinne har en dødningeånd eller en spådomsånd i seg, skal de dø. De skal steines; det hviler blodskyld på dem."

 

3Mos 23,24

"Dette sa Moses til israelittene, og de førte spotteren utenfor leiren og steinet ham. Israelittene gjorde som Herren hadde befalt Moses."

 

2Krøn 10,18

"Kong Rehabeam sendte Adoniram til dem, han som hadde tilsyn med pliktarbeidet. Men israelittene steinet ham i hjel."

 

Sæduttømming

5Mos 23,10

"Er en av dere uren etter sæduttømming om natten, skal han gå utenfor leiren og ikke komme inn igjen 11 før det lir mot kvelden. Da skal han vaske seg, og ved solnedgang kan han komme inn i leiren."

 

Tortur

Dom 1,6

"Adoni-Besek rømte, men de satte etter ham, grep ham og hogg av ham tommelfingrene og stortærne."

 

Dom 8,16

"Så grep han de eldste i byen, tok ørkentornebusker og tistler og tuktet mennene i Sukkot med dem."

 

Luk 16,22-24

"Så døde den fattige, og englene bar ham til Abrahams fang. Den rike døde også og ble begravet. Da han slo øynene opp i dødsriket, hvor han var i pine, så han Abraham langt borte og Lasarus ved hans side. Han ropte: "Far Abraham, forbarm deg over meg og send Lasarus hit, så han kan dyppe fingertuppen i vann og svale tungen min. For jeg pines i denne flammen.""

 

Drikke Urin og spise avføring

2Kong 18,27

"Men kommandanten svarte: "Tror du min herre har sendt meg for å si dette bare til din herre og til deg? Nei, det er like mye til mennene som sitter på muren, de som snart må ete sin egen skitt og drikke sitt eget vann, likesom dere.""

 

Utroskap

3Mos 18,20-23

[Herren sidestiller utroskap med homoseksualitet og sex med dyr.] "Du skal ikke ha samleie med din landsmanns kone og således gjøre deg uren. Du skal ikke gi noen av dine barn til Molok; du skal ikke vanhellige din Guds navn. Jeg er Herren. Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom. Du skal aldri ha omgang med dyr; for da blir du uren. Heller ikke skal en kvinne by seg fram til et dyr og pare seg med det. Det er motbydelig."

 

3Mos 20,10

"Når en mann driver hor med en gift kvinne, skal de begge dø, både mannen og kvinnen som har brutt ekteskapet."

 

2Sam 11,2-4

" En kveld hendte det at David stod opp av sengen og gikk og drev på slottstaket. Som han så utover fra taket, fikk han øye på en kvinne som badet; hun var meget vakker. David sendte bud og spurte seg for om kvinnen. Han fikk til svar at det var Batseba, datter av Eliam og konen til hetitten Uria. Så sendte David folk og hentet henne, og da hun kom til ham, lå han med henne. Hun hadde nettopp renset seg etter at hun hadde vært uren. Siden gikk hun hjem igjen."

 

Våt vagina

Høys 7,2

"Ditt skjød er som et rundt beger; måtte det aldri mangle vin!"

 

Høys 5,4

"Min elskede stakk hånden inn gjennom luken, da bruste mitt indre imot ham. Jeg stod opp, ville åpne for min venn, da dryppet det myrra av mine hender, myrra fra fingrene mine rant ned på dørhåndtaket."

 

Voldtekt

Jes 13,16

"Deres småbarn skal knuses mens de ser på, deres hus skal plyndres og kvinnene voldtas."

 

2Sam 13,10-14

" Og da alle var gått, sa han til Tamar: "Bær maten inn i kammerset, så jeg kan ta imot den av din egen hånd." Tamar tok kakene hun hadde laget, og bar dem inn i rommet til sin bror Amnon. Men da hun rakte dem fram til ham så han kunne spise, grep han fatt i henne og sa: "Kom og ligg med meg, søster!" Men hun svarte: "Nei, bror! Før ikke vanære over meg. Slikt gjør en ikke i Israel. Gjør ikke en slik skjenselsdåd! Hvor skulle jeg da gjøre av meg med min skam? Du vil bli regnet for en av de verste ugjerningsmennene i Israel. Snakk heller med kongen; han vil nok ikke nekte deg å få meg." Men han ville ikke høre på henne; han tok henne med makt og lå med henne."

 

Sak 14,2

"Jeg vil samle alle folkeslag til krig mot Jerusalem. Byen skal bli tatt, husene bli plyndret og kvinnene voldtatt."

 

Voldtekt av menn

1Mos 19,4-5

"Men før de hadde lagt seg, kom byens folk, mennene i Sodoma, unge og gamle, hver eneste mann, og omringet huset. De ropte på Lot og sa til ham: "Hvor er de mennene som kom til deg i natt? La dem komme ut til oss, så vi kan få vår vilje med dem!""

 

Gud er psykelig opptatt av at penisen skal være i takt

5Mos 23,1

"Den som har fått steinene knust eller det mannlige lem skåret opp, skal ikke ha adgang til Herrens menighet."

Lenke til kommentar

Vi kan diskutere dette i all evighet, det vil alltid være noen som står for det ene og noen står for det andre. Dere kan fortsette og krangle, men jeg trekker meg fra diskusjonen. Det betyr ikke at dere har "vunnet", men at jeg trekker meg fra en meningsløs krangel. for det er tydlig at jeg ikke kan overbevise dere, og jeg er sikker på at dere ikke kan overbevise meg om at Gud ikke finnes. Imens kan denne være en tankevekker:

 

Se filmen hos Youtube

 

Legg merke til det de sier i begynnelsen, det er mer sannsynlig at Jorden ble skapta av noen enn at det hele skjedde ved et sammentreff og legg itilegg merke til det de sier helt på slutten, spesielt den "Open Mind" greia.

 

Med dette sier jeg takk for meg! Det har vært kjekt å diskutere med dere (faktisk, selv om jeg har stått ganske alene mens dere er mange) og jeg håper dere ikke er alt for sure på meg.

 

Hilsen sCuper The Beliver

 

P.S. Hvis det er noe dere vil spørre meg om bare send meg en PM

Endret av sCuper
Lenke til kommentar
Vi kan diskutere dette i all evighet, det vil alltid være noen som står for det ene og noen står for det andre. Dere kan fortsette og krangle, men jeg trekker meg fra diskusjonen.

Hvem krangler? Bare fordi det kommer enorme mengder fakta som motbeviser påstandene dine så betyr det ikke at man krangler.

 

Legg merke til det de sier i begynnelsen, det er mer sannsynlig at Jorden ble skapta av noen enn at det hele skjedde ved et sammentreff

Bare fordi løgnaktige kreasjonister gjentar denne løgnen igjen og igjen så betyr ikke det at den er sann. Du må slutte å ukritisk spre direkte løgner funnet på av religiøse fundamentalister. Denne påstanden om sannsynlighet er ubrukelig. Hvordan har de liksom regnet på sannsynligheten? Det har de ikke. De bare finner på noe piss som de så sprer blant naive troende.

 

og legg itilegg merke til det de sier helt på slutten, spesielt den "Open Mind" greia.

Det er helt hysterisk morsomt at de som er de mest trangsynte religiøse fundamentalistene som lukker ørene for saklige argumenter og fakta skal be andre om å være "open minded". Kanskje vedkommende burde feie for sin egen dør først og selv ha et åpent sinn? De som laget videoen sprer løgner om evolusjon og snakker om hvor "usannsynlig" det er, når faktum er at dette bare er noe de har funnet på. Tegn på et åpent sinn? Tror ikke det, gitt.

 

Her er en fungerende lenke til videoen:

 

http://www.youtube.com/watch?v=H3_Zyd3HHlo

 

Hele videoen er en gjentakelse av urgamle og allerede tilbakeviste argumenter som er basert på løgn, feilinformasjon og stråmenn. For eksempel "hele universet er fininnstilt, så det må være en gud", som ble diskutert i den andre tråden.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

Åhhh stønnn, enda en sånn "dette er helt sant, for de sier det på denne videoen" video... Creasjonistene går på den ene smellen etter den andre og den eneste grunnen de kristne faktisk støtter dette er fordi det er det aller siste halvstrået de har å klamre seg til når de skjønner at vitenskapen er sann og at det ikke finnes noen gud.

 

Så hadet bra sCuper, du kommer nok til å lurke rundt her en stund til du enten dukker opp igjen eller så fortsetter du på det kristne nett stedet herregud.com, som bugner av sånne som deg ;):p:roll:

 

 

 

Yeah I know what I just said!

 

 

:D

Lenke til kommentar
Dere kan fortsette og krangle, men jeg trekker meg fra diskusjonen.

 

Din hyklerske, ynkelige, religiøs nisse. *Du* oppfordrer andre til å lytte til bibelens ord, og når du blir konfrontert med at oppfordringen din står for hatpropaganda, "trekker" du deg fra diskusjonen. Så bekvemt. Og så *typisk* dobbelmoralsk, en *god* kristen som du er. Takk for at du har demonstrert *nøyaktig* hva du står for.

 

Det betyr ikke at dere har "vunnet", men at jeg trekker meg fra en meningsløs krangel.

 

Du har dog rett i en ting -- dette er meningsløst. Fordi at du ikke engang evner til å forstå nøyaktig hva *du* *tror* på. Hvordan i alle dager skal du da kunne *argumentere* for det?

 

for det er tydlig at jeg ikke kan overbevise dere, og jeg er sikker på at dere ikke kan overbevise meg om at Gud ikke finnes.

 

Du kan ikke overbevise noen, hverken de som alt er troende (kristne eller ej), eller de som ikke følger bibelens ord og ikke oppfordrer til voldtekt. Dine forstyrrede medasylanter trenger nemlig ikke overbevisning; de lider alt av en vrangforestilling[1]. Når det gjelder de ikke-troende, har du jaggu meg få håndfaste, verifiserbare, objektivt målbare argumenter å komme med. Og du vet, vi, ikke-troende hedninger som ikke ser det som vårt mål i livet å blande oss i *ditt* sexualliv, vi forlanger som regel en begrunnelse for forskjellige påbud.

 

En eventuell overbevisningsevne avhenger av å kunne føre en diskusjon, og ha en forståelse for sitt eget ståsted. Du har demonstrert spektakulært fravær av begge deler.

 

Med dette sier jeg takk for meg! Det har vært kjekt å diskutere med dere (faktisk, selv om jeg har stått ganske alene mens dere er mange) og jeg håper dere ikke er alt for sure på meg.

 

Deg personlig? Nei, overhodet ikke. Jeg synes hovedsaklig synd på deg personlig, både fordi du er mentalt forstyrret (og attpåtil stolt av det), og fordi du ikke engang innser nøyaktig hvor forstyrret troen din er[1]. Derimot er det all grunn grunn til å forakte den gruppen som du tilhører, da dere, misfornøyde med all lidelsen dere påfører hverandre, ser det som deres misjon å bringe denne lidelsen videre til resten av planeten.

 

Og til slutt for å gjenta seg selv -- og du forlanger respekt? *Eier* du ikke skam i livet?

 

 

[1] Jeg leste det på nytt før jeg sendte svaret og spurte meg selv -- man burde være forsiktig med adjektivene, slik at de ikke er fornærmende. Men dette er faktisk ikke tilfellet her -- man må være mentalt skrudd feil sammen, for å oppfordre folk til å *lytte* til en bok som oppfordrer til mord og voldtekt, og attpåtil tro at man dermed gjør en god gjerning. Man må være helt frakoblet virkeligheten når man tror at det finnes et magisk vesen opp i skyene som iaktar alt man gjør, hvert minutt, hver dag. Og dette vesenet har en spesialliste av ting det mener man ikke burde gjøre. Og hvis man mot all formodning gjør en av disse tingene, har man en evig lidelse i vente. *Men*, samtidig elsker dette vesenet en (veldig løs oversettelse av George Carlin).

Endret av zotbar1234
Lenke til kommentar
og legg itilegg merke til det de sier helt på slutten, spesielt den "Open Mind" greia.

Det er helt hysterisk morsomt at de som er de mest trangsynte religiøse fundamentalistene som lukker ørene for saklige argumenter og fakta skal be andre om å være "open minded". Kanskje vedkommende burde feie for sin egen dør først og selv ha et åpent sinn? De som laget videoen sprer løgner om evolusjon og snakker om hvor "usannsynlig" det er, når faktum er at dette bare er noe de har funnet på. Tegn på et åpent sinn? Tror ikke det, gitt.

 

Jeg måtte bare svare på denne, jeg har et open mind men jeg har også tatt et valg, og det var å bli kristen, og jeg står for det jeg velger.

Lenke til kommentar
Jeg måtte bare svare på denne, jeg har et open mind men jeg har også tatt et valg, og det var å bli kristen, og jeg står for det jeg velger.

 

Ja har man tatt DET valget må en jo være forstyrret hvis en velger noe annet :dribble::thumbup: . Du er i sannhet en stakkars jævel jeg syntes oppriktig synd på!!! Virkelig og oppriktig synd på!! For da er du virkelig styrt av andre og har ikke noen valg selv. Gå du med guden din, men kom ikke å si at vi ikke advarte deg, hører du? ;) -.p

Lenke til kommentar
og legg itilegg merke til det de sier helt på slutten, spesielt den "Open Mind" greia.

Det er helt hysterisk morsomt at de som er de mest trangsynte religiøse fundamentalistene som lukker ørene for saklige argumenter og fakta skal be andre om å være "open minded". Kanskje vedkommende burde feie for sin egen dør først og selv ha et åpent sinn? De som laget videoen sprer løgner om evolusjon og snakker om hvor "usannsynlig" det er, når faktum er at dette bare er noe de har funnet på. Tegn på et åpent sinn? Tror ikke det, gitt.

 

Jeg måtte bare svare på denne, jeg har et open mind men jeg har også tatt et valg, og det var å bli kristen, og jeg står for det jeg velger.

Slik jeg ser det foreligger de 2 valg.

 

Valg #1

Du har valgt mellom å tilhøre og ikke tilhøre en okkult unoin

 

Valg #2

Som en klok mann du er går jeg ut i fra at du har satt deg godt inn i de forskjellige unionene og valgt tilhørighet ut i fra hva som passer best etter egene interesser.

-en hetrofil melder seg ikke inn i en homoklubb fordi en homosexuel venn sier det er ufattelig behagelig å få noe hardt i baken :ermm:

 

Da kommer spørsmålet:

På hvilke grunnlag ble dette valget tatt?

Hva er det den kristne unoin har å by på som ikke de andre har?

Både jødisk og Islamsk union har den samme "guden" og fremmer kvinne og homoforakt vet du :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...