Sewero Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Viften på CPU'n min har startet å bråke, jeg har noen andre CPU-er her som jeg kanskje kan ta vifte ifra, vis de passer da. Noen som kan hjelpe meg? Har en AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4200+. Lenke til kommentar
Thomas_U Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Startet å bråke? I så fall ville jeg ha tatt av kjøleren, og fjernet en del støv - ettersom det kan være problemet. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Jeg har nå tatt av CPU viften, renset den for støy med q-tips og vann, høres bedre ut men ikke helt 100 %. Lenke til kommentar
runebry Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Etter min erfaring er det helt uproblematisk å bytte vifte på CPU-kjøleren. Bare bruk en av samme størrelse og se etter at den har OK hastighet. Hvis hovedkortet ditt har mulighet for det ville jeg også gått inn i BIOS og sjekket viftehastighet og CPU-temperatur før og etter bytte. Og sørg for at den nye viften blåser luften samme veg som den gamle (kan være av betydning for kjøling av de øvrige komponentene på hovedkortet). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå