Beej80 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Sensor rensesystem er boss. De virker stort sett særdeles dårlig, kanskje med unntak av Olympus. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Sensor rensesystem er boss.De virker stort sett særdeles dårlig, kanskje med unntak av Olympus. Mvh, Beej80 Med boss så regner jeg med at du mener søppel, ikke sjef ? Ellers så er jeg enig at disse rensesystemene er mest en feature man bare må ha på spesifikasjonsliste; ikke noe som virker i praksis (kanskje med unntak av Olympus). Når det gjelder de brukervennlige menyene på D40 og D40x, så er det til stor hjelp når man er en nybegynner. Ulempen er at når man blir en mer avansert bruker, så blir det fort tungvindt. På min en EOS 400D kan man stille inn ISO; hvitbalanse, +/- EV og en del andre ting ved å trykke på en knapp og dreie på hjulet. På D40/D40x så må man oftere inn i menyen - noe som tar tid. Tom Lenke til kommentar
SRD Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Når det gjelder de brukervennlige menyene på D40 og D40x, så er det til stor hjelp når man er en nybegynner. Ulempen er at når man blir en mer avansert bruker, så blir det fort tungvindt. På min en EOS 400D kan man stille inn ISO; hvitbalanse, +/- EV og en del andre ting ved å trykke på en knapp og dreie på hjulet. På D40/D40x så må man oftere inn i menyen - noe som tar tid. Tom Godt poeng! Men trådstarter sa at han hadde null peiling på SLR, så da er tror jeg ikke det blir noe problem Men har du hatt speilrefleks før, da er det vel heller ett hinder. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Når det gjelder de brukervennlige menyene på D40 og D40x, så er det til stor hjelp når man er en nybegynner. Ulempen er at når man blir en mer avansert bruker, så blir det fort tungvindt. På min en EOS 400D kan man stille inn ISO; hvitbalanse, +/- EV og en del andre ting ved å trykke på en knapp og dreie på hjulet. På D40/D40x så må man oftere inn i menyen - noe som tar tid. Tom Godt poeng! Men trådstarter sa at han hadde null peiling på SLR, så da er tror jeg ikke det blir noe problem Men har du hatt speilrefleks før, da er det vel heller ett hinder. Ikke et problem med det samme nei,men det er utrolig hvor fort en venner seg til ting, dermed kan løsningen til 400D være betydelig bedre, det blir jo "ja takk, begge deler " Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Sensor rensesystem er boss.De virker stort sett særdeles dårlig, kanskje med unntak av Olympus. Mvh, Beej80 Med boss så regner jeg med at du mener søppel, ikke sjef ? Ellers så er jeg enig at disse rensesystemene er mest en feature man bare må ha på spesifikasjonsliste; ikke noe som virker i praksis (kanskje med unntak av Olympus). Når det gjelder de brukervennlige menyene på D40 og D40x, så er det til stor hjelp når man er en nybegynner. Ulempen er at når man blir en mer avansert bruker, så blir det fort tungvindt. På min en EOS 400D kan man stille inn ISO; hvitbalanse, +/- EV og en del andre ting ved å trykke på en knapp og dreie på hjulet. På D40/D40x så må man oftere inn i menyen - noe som tar tid. Tom For nybegynnere er kanskje Olympus' system det mest brukervennlige jeg har vært borti. Med LCD-skjermen satt til INFO vil man kunne endre nesten alle brukerinnstillinger ved å trykke på ok, bla til rette verdi og rulle på hjulet. Det går raskt, og tar liten tid å venne seg til. Endret 9. januar 2008 av Simon Aldra Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Sensor rensesystem er boss.De virker stort sett særdeles dårlig, kanskje med unntak av Olympus. Mvh, Beej80 Med boss så regner jeg med at du mener søppel, ikke sjef ? Ellers så er jeg enig at disse rensesystemene er mest en feature man bare må ha på spesifikasjonsliste; ikke noe som virker i praksis (kanskje med unntak av Olympus). Det stemmer Boss er bergensk for søppel, tenkte ikke over at det er mange som ikke kjenner til akkurat den betydningen... Noe som ble veldig klart i militæret når jeg ba noen ta ut bosset, og de bare stod og såg på meg uten å skjønne en ting. Ja, det er en 'feature' som enda ikke virker slik den skal. Regner med løsningene gjerne blir bedre over tid, men pr dags dato er det ikke en "+" i boken for Canon 400D (Jeg vet at du vet dette Tom, men tar det med for de andre som evt ikke skulle vite det). Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå