Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bekymret for min bror

Anbefalte innlegg

Hei, er 21 år og har en bror på 16. Jeg har endel fritid nå da jeg jobber lite i en periode(jobber kveldskift forøvrig) og jeg sitter ofte oppe om natten etter jeg kommer hjem fra jobb(Bor hjemme fortsatt) og da ligger min bror som regel å sover, men i det siste sier han at han ikke får sove så han kommer inn til meg å ser hva jeg driver med etc og så ender det opp med at han går tilbake til sitt rom å ser på en serie eller no 3 om morgenen når han skal stå opp 6 for å gå på skolen!. Tror dere at jeg som sitter oppe "frister" han til å spille på dataen eller gjøre annet så sent på natten?.

Hvis jeg er en del av grunnen til han ender opp med å sove 1 time pr natt fordi jeg sitter oppe å leker så går jeg heller å legger meg hvis det skulle hjelpe.

Å si til han at han skal gå og legge seg "kan jeg bare drite i " som han så elegant sa til meg, brødre er vel ikke de man hører så veldig på i den alderen når det gjelder leggetider osv. Noen tips?

Mvh Meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vist han faktisk går på skolen og har fulle skoledager, så vil han nok fort se at dette går ikke. I korte perioder går det å sove så lite. Men ikke til vanlig. Beste medisinen er å la han gå shittrøtt på skolen. Vekke han vist han sovner hjemme. Og tving han ut døren neste dag.

Lenke til kommentar

Som sagt før i tråden fungerer ikke lite søvn over lengre perioder. Det tar ikke lang tid før han rett og slett ikke klarer mer (he´s just a guy, huh? ;p) Men å sove på dagen hjelper ikke på nattesøvnen, akkurat (Noe jeg bittert fikk erfare i natt!) Jeg går selv på skole, og det virker som det er ganske vanlig å være våken lenge om nettene, spesielt hvis man er gutt.. CS og WoW tar visst opp mye tid?

Lenke til kommentar

hehe.. Jeg må si meg uenig i at det ikke går. Jeg jobber fulltid på skift. Jeg legger meg tidligst i 3 tiden, uansett når jeg skal på jobb, og det går veldig fint. Er like uthvilt om jeg sover 2 timer eller 10. Har holdt det gående sånn i snart ett år.. Og ja, selvfølgelig sover jeg til godt ut på dagen når jeg først har fri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...