Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mest kraft for pengene 300k 2005 modell eller nyere


cbs77

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, litt usikker på hvilke modeller man skal gå for.

Skal du bare ha mest mulig kraft? Hva med comfort, utseende?

 

Et par modeller jeg ville vurdert:

 

Volkswagen Golf 4D GTI Personbil 2005, 44364 km., kr. 300.597,- - 200hk

 

Volkswagen Golf R-line Kombinertbil 2007, 16000 km., kr. 299.000,- - Utrolig fin bil utseendemessig. 140hk (kanskje ikke så veldig mye kraft, men rører seg bra i en golf.)

 

Volkswagen Golf 1,4 TSI GT Personbil 2007, 31713 km., kr. 297.000,- - 170 hk.

 

Audi A4 2.0 tdi Stasjonsvogn 2005, 36000 km., kr. 299.000,- - 140 tdi hester.

 

Volkswagen Golf 140Hk 2,0 TDI 4Motion Personbil 2007, 5500 km., kr. 304.000,-

Lenke til kommentar
Hvor kraftig/rask bil og hva slags er det mulig å få for 300k? Fra 2005 eller nyere og helst ikke kjørt mer enn 100k.

Ikke varebil.

Får ikke til å søke avansert etter minimum HK på finn.no.

 

Finn en overladet bil du liker og chip den. Enkelt og greit. Siden bilen må være nyere enn 2005-modell har du egentlig ikke så mye annet valg. Hadde du derimot kunnet fire litt på kravene mtp. årsmodell hadde du fått en mye raskere børse, som f.eks. en S4 2,7 eller en M3. Eller, hvis du kan skru, denne :)http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...8edafzgbL608543

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar
...Siden bilen må være nyere enn 2005-modell har du egentlig ikke så mye annet valg. Hadde du derimot kunnet fire litt på kravene mtp. årsmodell hadde du fått en mye raskere børse, som f.eks. en S4 2,7 eller en M3....

 

 

Sant det.. Får veeldig mye bil selv om den er litt eldre.

Audi S4 2.7 biturbo sedan Personbil 1999, 103400 km., kr. 299.900,- - Lav KM, komplett servicehefte. Ikke den kuleste fargen akkurat.

Men finnes flere biler som er litt eldre, med litt mer "krutt i".

Lenke til kommentar

Du får faktisk en splitter ny Golf GT TSI med 170 HK'er. for LITT over 300.000 kr.

Du får en 140HK'er for under 300.000.

 

Begge disse kan lett chippes til ca. 180/220 HK'er.

 

Da kan du velge farge på bilen selv, samt at du får 3 års garanti med på kjøpet. (hvis du holder kjeft om at bilen din er chippet)

 

Kan nok hende det er mer fornuftig og kjøpe en noen mnd. gammel TSI for en rimeligere penge... Du har uansett garantien til bilen er 3 år gammel.

 

Men det er noe eget og kunne kjøre en splitter ny bil ut porten da... hehe.

Lenke til kommentar
Kan nok hende det er mer fornuftig og kjøpe en noen mnd. gammel TSI for en rimeligere penge... Du har uansett garantien til bilen er 3 år gammel.

 

Men det er noe eget og kunne kjøre en splitter ny bil ut porten da... hehe.

 

Kan nok hende? Vil si at det er særdeles sjeldent det lønner seg å kjøpe helt nytt. Men joda, er enig i at følelsen av å sette seg inn i en helt ny bil og kjøre ut er deilig. Hvor mye penger den følelsen er verdt er noe annet.

Lenke til kommentar
Du får faktisk en splitter ny Golf GT TSI med 170 HK'er. for LITT over 300.000 kr.

Du får en 140HK'er for under 300.000.

 

Må jo ha litt utstyr og da........ Kjørte Golf Gt TSI med DSG i fjor hos Møller. Den hadde listepris på 370 000kr, uten vanvittig mye utstyr. Er vel ca 20-30000kr ekstra for DSG, hvertfall sist jeg sjekket. Kjøp heller en lett brukt med litt utstyr - mitt tips :)

Lenke til kommentar
Du får faktisk en splitter ny Golf GT TSI med 170 HK'er. for LITT over 300.000 kr.

Du får en 140HK'er for under 300.000.

 

Må jo ha litt utstyr og da........ Kjørte Golf Gt TSI med DSG i fjor hos Møller. Den hadde listepris på 370 000kr, uten vanvittig mye utstyr. Er vel ca 20-30000kr ekstra for DSG, hvertfall sist jeg sjekket. Kjøp heller en lett brukt med litt utstyr - mitt tips :)

Han sa ikke noe om utstyr... så derfor så nevnte jeg denne.

 

Man kan sef. ikke regne med å få DSG og masse utstyr til den prisen... Bare DSG koster vel rundt 30.000 kr.

 

Men jeg skrev også at det kanskje var mest fornuftig og kjøpe en brukt da...

 

Men det er som sagt noe eget ved å velge farge og rive av plasten på setene på en splitter ny bil... men så klart... det koster :)

Lenke til kommentar
Man kan vel konkludere med at en bil som har masse hester, er 2005-modell eller nyere og koster under 300.000 er vanskelig å oppdrive :)

Nja.. kommer an på hva man anser som "masse" hester det...

 

Spesielt vanskelig var det da ikke...

http://www.finn.no/finn/car/used/result?YE...ord=&sort=3

 

Finner mange Golfer der med 140/170HK'er til under 300.000 kr. Og i tillegg er dem nyere enn 2005.

 

Til og med en GTI med 200HK'er.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...4dacQinRg943292

 

Men skal man tenke på forsikringen, så GLEM GTI'en.

Vertfall hvis du er under 25 år og har lite bonus.

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar
Man kan vel konkludere med at en bil som har masse hester, er 2005-modell eller nyere og koster under 300.000 er vanskelig å oppdrive :)

Nja.. kommer an på hva man anser som "masse" hester det...

 

Spesielt vanskelig var det da ikke...

http://www.finn.no/finn/car/used/result?YE...ord=&sort=3

 

Finner mange Golfer der med 140/170HK'er til under 300.000 kr. Og i tillegg er dem nyere enn 2005.

 

Til og med en GTI med 200HK'er.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...4dacQinRg943292

 

Men skal man tenke på forsikringen, så GLEM GTI'en.

Vertfall hvis du er under 25 år og har lite bonus.

 

140/170 HK er vel for lite for en som skal ha "maks effekt" for 300K.

Lenke til kommentar
Man kan vel konkludere med at en bil som har masse hester, er 2005-modell eller nyere og koster under 300.000 er vanskelig å oppdrive :)

Nja.. kommer an på hva man anser som "masse" hester det...

 

Spesielt vanskelig var det da ikke...

http://www.finn.no/finn/car/used/result?YE...ord=&sort=3

 

Finner mange Golfer der med 140/170HK'er til under 300.000 kr. Og i tillegg er dem nyere enn 2005.

 

Til og med en GTI med 200HK'er.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...4dacQinRg943292

 

Men skal man tenke på forsikringen, så GLEM GTI'en.

Vertfall hvis du er under 25 år og har lite bonus.

Som sagt... kommer an på hva man legger i "masse".

 

Prøver bare og finne biler som mest mulig effekt som holder seg innenfor kriteriene til trådstarter jeg...

 

Selv så synes jeg "masse" hester når man har over 300-350 HK'er....

Og det sier seg selv at man ikke får så mange hester som atpåtill holder seg innenfor trådstartes kriterier.

 

Hvis man stiller et slikt spørsmål som trådstarter har gjort, så er den eneste løsningen å finne en bil som holder seg innenfor kriteriene med mest mulig hester.

 

Så sant ikke trådstarter legger inn noen fler kriterier og eller firer litt på alderen på bilen da...

140/170 HK er vel for lite for en som skal ha "maks effekt" for 300K.

Lenke til kommentar

Som sagt... kommer an på hva man legger i "masse".

 

Prøver bare og finne biler som mest mulig effekt som holder seg innenfor kriteriene til trådstarter jeg...

 

Selv så synes jeg "masse" hester når man har over 300-350 HK'er....

Og det sier seg selv at man ikke får så mange hester som atpåtill holder seg innenfor trådstartes kriterier.

 

Hvis man stiller et slikt spørsmål som trådstarter har gjort, så er den eneste løsningen å finne en bil som holder seg innenfor kriteriene med mest mulig hester.

 

Så sant ikke trådstarter legger inn noen fler kriterier og eller firer litt på alderen på bilen da...

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar
Som sagt... kommer an på hva man legger i "masse".

 

Prøver bare og finne biler som mest mulig effekt som holder seg innenfor kriteriene til trådstarter jeg...

 

Selv så synes jeg "masse" hester når man har over 300-350 HK'er....

Og det sier seg selv at man ikke får så mange hester som atpåtill holder seg innenfor trådstartes kriterier.

 

Hvis man stiller et slikt spørsmål som trådstarter har gjort, så er den eneste løsningen å finne en bil som holder seg innenfor kriteriene med mest mulig hester.

 

Så sant ikke trådstarter legger inn noen fler kriterier og eller firer litt på alderen på bilen da...

140/170 HK er vel for lite for en som skal ha "maks effekt" for 300K.

 

Nettopp. Pga. snevre kriterier går man glipp av veldig mye gromt - hvis dette med alder på bilen ikke hadde vært et must kunne man ha fått mange ordentlig raske biler for 300.000 - mye raskere enn Golf GTI :)

Lenke til kommentar
Som sagt... kommer an på hva man legger i "masse".

 

Prøver bare og finne biler som mest mulig effekt som holder seg innenfor kriteriene til trådstarter jeg...

 

Selv så synes jeg "masse" hester når man har over 300-350 HK'er....

Og det sier seg selv at man ikke får så mange hester som atpåtill holder seg innenfor trådstartes kriterier.

 

Hvis man stiller et slikt spørsmål som trådstarter har gjort, så er den eneste løsningen å finne en bil som holder seg innenfor kriteriene med mest mulig hester.

 

Så sant ikke trådstarter legger inn noen fler kriterier og eller firer litt på alderen på bilen da...

140/170 HK er vel for lite for en som skal ha "maks effekt" for 300K.

 

Nettopp. Pga. snevre kriterier går man glipp av veldig mye gromt - hvis dette med alder på bilen ikke hadde vært et must kunne man ha fått mange ordentlig raske biler for 300.000 - mye raskere enn Golf GTI :)

Jaja.. selfølgelig gjør man det...

Lenke til kommentar

Med de kriteriene han har satt så kan en hvem som helst flise han i en eldre bil til en brøkdel av prisen. Er du genuint opptatt av kraft? Det virker for meg som om du heller burde tasse bort og kjøpe deg en flunkende ny bestefarbil.

 

Poenget er at 300 000 kr gir enormt mye mer moro og kraft om kravene ble senket litt.

Endret av Zythius
Lenke til kommentar

Takker for alle svar. Bilen skal vel brukes mest til pendling, med en del fine forbikjøringsstrekninger. Ser ut som det blir chipping av bil som løsning, selv om å senke noen år på kravene hadde vært litt morsomt, så må jeg tenke litt sikkerhet i forbindelse med kommende familie.

Lenke til kommentar

Hadde eg vore i trådstartar sine sko hadde eg kikka på markedet i Tyskland. Ser mange her hinter om Golf GTI. En slik bil med DSG får du greit for godt under 300 000 (røvarkjøp)..... :)

 

Skal du ha Diesel så vil eg absolutt anbefale Audi A3 2.0TDI Ambition. Denne har også DSG og dette går veldig godt! Har slik sjøl og er strålande godt fornøgd. Masse bil for pengane... :)

Endret av oleredv
Lenke til kommentar
Hadde eg vore i trådstartar sine sko hadde eg kikka på markedet i Tyskland. Ser mange her hinter om Golf GTI. En slik bil med DSG får du greit for godt under 300 000 (røvarkjøp)..... :)

 

Skal du ha Diesel så vil eg absolutt anbefale Audi A3 2.0TDI Ambition. Denne har også DSG og dette går veldig godt! Har slik sjøl og er strålande godt fornøgd. Masse bil for pengane... :)

Til opplysning så er 2.0TDI motoren som sitter i A3 den samme som sitter i Golf.

 

Men Audi er en fin bil ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...