Gå til innhold

Kamera til 3000,- + undervanns hus..

Anbefalte innlegg

Ser etter et kamera til rundt 2000,-. Eneste kriteriet er at det må gå ann å få tak i undervannshus til det.

Kameraet skal brukes til alt fra innebilder til friluftsliv.

Så trenger da hjelp fra kyndige så jeg får mest for pengene :)

På forhånd takk for all hjelp..

Endret av CV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser etter et kamera til rundt 2000,-. Eneste kriteriet er at det må gå ann å få tak i undervannshus til det.

Kameraet skal brukes til alt fra innebilder til friluftsliv.

Fujifilm F40fd vil være et godt valg, meget gode bilder i de fleste omgivelser, og et av de beste kompaktkameraene innendørs. Det får du undervannshus til (Fuji WP-FXF40), og pga gode høy-ISO-egenskaper vil det også egne seg godt til undervannsfoto.

https://prisguiden.no/product.php?productId=60722

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Det var jo et fint kamera det, men jeg kan jo strekke meg enda noen hundrelapper til i pris med fortsatt god samvittighet...hvis det hjelper på kvaliteten?
Nei, det hjelper fint lite. Selv om du hadde strukket budsjettet til 3-4000 kr ville jeg anbefalt F40fd, når undervannshus er et ønske. Du kan få kameraer med mer vidvinkel, det er det eneste, men det går på bekostning av andre egenskaper, som i dårlig lys.
Lenke til kommentar

Bilde kvaliteten under vann er ikke så viktig for min del, undervannshuset skal brukes mer som en sikkerhet på kajakkturer og andre aktiviteter nær og i vann...

Men hvis du fortsatt mener F40fd er å anbefalle så skal jeg vurdere det på det sterkeste..

Takk for all hjelp hittil :)

Lenke til kommentar
Bilde kvaliteten under vann er ikke så viktig for min del, undervannshuset skal brukes mer som en sikkerhet på kajakkturer og andre aktiviteter nær og i vann...

Men hvis du fortsatt mener F40fd er å anbefalle så skal jeg vurdere det på det sterkeste..

Ja, jeg ville ha valgt det selv, for å si det sånn. Hvis jeg skal ha kompaktkamera (uavhengig av pris også) i umiddelbar fremtid, blir det F40fd. Ikke fordi den er perfekt, men fordi den etter min mening er det beste kameraet dersom du klarer deg uten 28mm vidvinkel. Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Har lest endel om kamerar og tenkt en del og funnet ut av jeg ikke trenger et lommevennig kamera og ettersom det mest vil bli brukt i natur føler jeg de lommevennlige vil minske potensialet i en hver situasjon.

Så har sett litt lengre ned i lommeboka og bestem meg får en pris på 3000,-. Må jo også denne gangen være mulig å få tak i undervannshus..

Har sett på Olympus SP-550 UZ og 560. Fant ikke noe serlig annet som var anbefalt og som hadde undervannshus.

Noen som har noen erfaringer, eller meninger om dissa kamerane, eller har et bedre forslag så er jeg veldig takknemlig for all hjelp..

Lenke til kommentar
Har sett på Olympus SP-550 UZ og 560. Fant ikke noe serlig annet som var anbefalt og som hadde undervannshus.
Du har jo diverse Canon-modeller da, PowerShot A650IS f.eks. De gir deg mer zoom etc, men jeg vil ikke påstå at bildekvaliteten er betydelig mye bedre enn F40fd. Du får dog flere manuelle funksjoner, og du får optisk bildestabilisator. Personlig ville jeg valgt F40fd opp til 3000 kr også når kravet er undervannshus dog. Ellers har jo Olympus også et par modeller som er værtette/vanntette, men de er jo av den kompakte sorten de også...
Lenke til kommentar

Zoom er jo viktig og hvis 6x zoom holder til å få et godt bilde av feks en fugl i et tre så trenger jeg vel ikke mer. Men hvis du kunne gitt meg noen konkrete modeller så hadde det vært fint ettersom jeg ikke vet noen ting om de diversje modellene.

Fant forøvrig ikke noe undervannshus til PowerShot A650IS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...