jorn89 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) hei skal formatere dama sin laptop .. er kun kjent me xp windowser å er pc geek . men når det kommer til vista står jeg som en idiot :s noen kan hjelpe meg? problemet er at hvordan knapp skal jeg trykke på mens pcn starter opp? mere jeg trenger å være forberedt for å instalere vista? på forhånd TAKK! Endret 8. januar 2008 av jorn89 Lenke til kommentar
thrice Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Såvidt jeg husker er det samme prosedyren som i XP. Både av oppstart og videre prosess. Enten trykker man på en knapp, det går automatisk, eller man velger cdrom som first boot device. Lenke til kommentar
jorn89 Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) hmm er ho fikk ingen plater med sir hun. men må jeg brenne ut cd plate med boot programme på elller ? evt hvordan tast som skal trykkes ved oppstart? er hp pc Endret 8. januar 2008 av jorn89 Lenke til kommentar
thrice Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Man må ha en cd med vista evt et annet operativsystem for å installere. Da fikk hun rett og slett ikke med operativsystem. Da må du skaffe deg windows på en annen måte. Du kan alltids laste ned og brenne en .iso fil. Bare sett cdrom som first boot device i bios menyen.Har ikke HP, så vet ikke hvilken knapp man evt. trenger å trykke på. Lenke til kommentar
jorn89 Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Man må ha en cd med vista evt et annet operativsystem for å installere. Da fikk hun rett og slett ikke med operativsystem. Da må du skaffe deg windows på en annen måte. Du kan alltids laste ned og brenne en .iso fil.Bare sett cdrom som first boot device i bios menyen.Har ikke HP, så vet ikke hvilken knapp man evt. trenger å trykke på. hmmm okei skal se om jeg fikser det .. vista er no dritt! Lenke til kommentar
thrice Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Det er det. Ga opp, og bruker nå Ubuntu (linux). Brukervenlig, gratis, raskt og fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå