Gå til innhold

Universet - anbefaling av lesestoff?

Anbefalte innlegg

Hei,

Lyst til å lære mer om universet og lurte da på om noen har tips til ei fin bok å starte med? Link til en bok hos en bokklubb er topp. Og kun norske bøker.

Om denne skal være i en annen kategori, så flott om en moderator vil flytte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Er selv ganske interresert i temaet og har lånt meg et par bøker på biblioteket her for litt siden. Blant annet Damms Atlas om universet. (Denne er ganske fin også http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt....010&rom=AK)

Jeg melde meg inn i NAS også for å få bladet Astronomi, som kommer ca. 6 ganger i året. Og hvis du ikke bare vil lese faktabøker er Rendezvous with Rama en fin liten bok om det å leve i verdensrommet.

Men kan ikke så mye selv, så ekspertene for komme med anbefalinger som gir deg en fin innføring i temaet.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Og hvis du også er interessert i romfartsaspektet av utforskingen av universet, altså bemannede og ubemannede romreiser vil jeg anbefale boken "Romalderen" av Erik Tandberg, som kom ut nå nylig. Veldig god lesning.

Ellers er for eksempel Hawkings bøker fenomenale.

Lenke til kommentar
Hei,

Lyst til å lære mer om universet og lurte da på om noen har tips til ei fin bok å starte med? Link til en bok hos en bokklubb er topp. Og kun norske bøker.

Om denne skal være i en annen kategori, så flott om en moderator vil flytte.

Hva slags emner er du ute etter (f.eks. sorte hull, universets skapelse, rare fenomener, litt av alt)? Hvor mye forkunskaper har du?

Har selv lest to av Hawkings bøker, og de anbefales. Interessant lesestoff. Holder nå på med "Bang!" av Knut Jørgen Røed Ødegaard. Inneholder en del spennende stoff, og boken er ikke dum. Preges litt av Ødegaards typiske entusiasme, om du har sett ham forklare noe på TV skjønner du hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Vi skulle hatt flere Ødegårder. :p

Det er litt synd at trådstarter begrenser seg til Norske bøker, for Hawking har f. eks. en webside hvor han har lagt ut noen papirer som er beregnet på "ulærde" folk.

Det finnes også mange filmer på youtube og video.google.com, men det er jo dessverre på Engelsk ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...