Lex-Icon Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Heisann, sliter litt med å få til dette. Kjører normalt Vista 64, dette bruker jeg til det meste, spilling, arbeid, surfing osv. Trenger en clean XP install for å kunne bruke audioprogrammer og ikke minst lydkortet (ingen Vista 64 drivere). Jeg booter med XP CD-en og installerer dette på en egen partisjon. Problemet er et ved neste restart vil skjermen bli helt svart etter POST. Ingen windows laster og jeg får heller ikke valget om å velge OS. Har valgt både vista disken og xp disken som boot, men det forandrer ingenting. Har lest dualboot guiden men det hjalp ikke noe, dessuten er det annen rekkefølge på installasjonen. XP installasjonen "ser ikke" et par av diskene (tror det er pga at hovedkortet støtter hotswap of SATA disker, alle er merket som eksterne i Vista, Asus Striker Extreme hovedkort), vet ikke om dette har noe å si. Installerer XP selvfølgelig på en partisjon den klarer å se under setup. Noen som vet om dette går an å få til? Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Sikker på om du har lest alt? Har du prøvd dette: Konfigurer oppstartmenyen Vista-installasjonen må nå repareres for å få frem oppstartmeny. Start opp PC-en med Vista installasjons-DVD-en og velg riktig språkversjon. Videre skal du velge Repair your computer i stedet for Install now. Trykk på Next, og videre på Finish slik at PC-en restartes. Vista skal nå startes opp. Saksa frå side 7 i dual boot guiden (vista + xp). Kjører det sjølv må reparere mbr med vista DVD-en etter instalasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå