Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan hjelpe en venninde best mulig i denne situasjonen? + råd.

Anbefalte innlegg

Yeah jeg har en venninde (la oss kalle hun lise) som har ett lite problem som jeg har lyst å hjelpe hun med på best mulig måte.

Men for at det skal skje, trenger jeg råd!

skal fortelle dette på best mulig måte, men vær obs på at jeg er lite flink med definering, men håper dere forstår!

En av vennene mine, la oss kalle han knut - han er forelsket i lise , men hun er ikke forelsket i knut, hun er forelsket i en av vennene til knut - leif!

Men knut vet ikke at hun ikke er forelsket i han, ogl bare vil ha han som venn, så hun skal fortelle knut om dette på en måte som sårer han minst mulig. HVordan skal hun gjøre dette på en mest mulig smertefri måte, gjøre slik at han forstår!?

MEn hun har veldig lyst til å bli mer kjent med leif som er vennen til knut, kanskje ta han med på hytten, møte familien eller lignende, hvordan skal hun gå fram her ? uten å såre eller bli uvenner med noen som helst? Siden det er det siste hun vil...

___

denne jenten som det er snakk om , er en veldig snill å omtenksom person, som ikke vil såre noen unødvendig, så vil være veldig forsiktig, men framdeles vil hun bli bedre kjent med vennen til knut som det står ovenfor.

Det er også verdt å vite at navnene er oppfunnet, men historien er sann. Det som også absolutt er verdt å nevne er at alle er i den samme vennegjengen! Personen som er forelsket i "Lise" er også relativ følsom.

Har dere noen tips ?

Endret av 13375k1133z
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet lise at knut er forelsket i lise?

Vet leif at lise er hypp på han?

Ja, for knut har sagt det selv mer eller mindre, bedt hun ut på kino, men hun har avslått det. gidd hun blomster osv. Så hun vil fortelle knut at hun ikke er intressert, slik at han slipper å gå å tro lengre. Men hun vet ikke hvordan hun skal gjøre det, samtidig som å såre han minst mulig.

Leif vet ikke at lise er hypp på han, har ikke en en snev anelse.

Men en venninde av Leif har sagt at Lise å Leif passer perfekt sammen. Kan det tolkes som noe ?

Endret av 13375k1133z
Lenke til kommentar
Vet lise at knut er forelsket i lise?

Vet leif at lise er hypp på han?

Ja, for knut har sagt det selv mer eller mindre, bedt hun ut på kino, men hun har avslått det. gidd hun blomster osv. Så hun vil fortelle knut at hun ikke er intressert, slik at han slipper å gå å tro lengre. Men hun vet ikke hvordan hun skal gjøre det, samtidig som å såre han minst mulig.

Leif vet ikke at lise er hypp på han, har ikke en en snev anelse.

Men en venninde av Leif har sagt at Lise å Leif passer perfekt sammen. Kan det tolkes som noe ?

Lise får ta seg sammen, og fortelle Knut det slik som det er. At hun ikke er interessert i han, dessverre, slik at Knut slipper å leve i "håpet" om at det skal bli noe der, og at han kan komme seg videre. Deretter tror jeg det er best å vente en liten stund, før Lise starter med å flørte mot Leif.

Jeg tror faktisk ikke at det er verre enn å gjøre det slik som det er.

Lenke til kommentar

Knut kommer til å få det tøft den nermeste tiden, og forholdet hans til Leif kan bli vanskelig dersom det klaffer for Lise og Leif. Jeg støtter .skaarj som mener at Lise bør fortelle Knut at hun ikke har følelser ovenfor ham slik at Knut kan begynne prosessen med å komme over henne. Hvorvidt hun skal avansere i forhold til Leif er et langt mer intrikat spørsmål, og det kommer vel helt ann på forholdet de tre i mellom. Jeg synes alikevel at Lise kan tillate seg å sondere terrenget litt i forhold til Leif og se hvordan eventuell respons fremtoner seg. Det er opp til Leif hvordan han håndterer situasjonen dersom det skulle vise seg at han også har følelser for Lise.

Edit: Noe kluss med navnene.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Leif kommer til å få det tøft den nermeste tiden, og forholdet hans til Knut kan bli vanskelig dersom det klaffer for Lise og Knut. Jeg støtter .skaarj som mener at Lise bør fortelle Leif at hun ikke har følelser ovenfor ham slik at Leif kan begynne prosessen med å komme over henne. Hvorvidt hun skal avansere i forhold til Knut er et langt mer intrikat spørsmål, og det kommer vel helt ann på forholdet de tre i mellom. Jeg synes alikevel at Lise kan tillate seg å sondere terrenget litt i forhold til Knut og se hvordan eventuell respons fremtoner seg. Det er opp til Knut hvordan han håndterer situasjonen dersom det skulle vise seg at han også har følelser for Lise.

Du mikset mellom Leif og Knut der, men er enig i det du sier ;)

Lenke til kommentar

Du vet jo alt, fortell alle det :devil:

Eneste lise trenger å gjøre er å fortelle knut at hun har føleser for leif

Så blir knut pissed og forteller dette til leif ^^

Hu må nok bare fortelle det ja, at det ikke blir noe av mellom dem men behøver ikke fortelle hvorfor enda.

Lenke til kommentar
Du vet jo alt, fortell alle det :devil:

Eneste lise trenger å gjøre er å fortelle knut at hun har føleser for leif

Så blir knut pissed og forteller dette til leif ^^

Hu må nok bare fortelle det ja, at det ikke blir noe av mellom dem men behøver ikke fortelle hvorfor enda.

Om hun hadde sagt direkte til knut at hun har følelser for leif, ville det mer eller mindre garantert påvirket vennskapet deres ? det er noe som hun helst ikke vil skal skje..

Takker for alle svar som hittil er komt!

Lenke til kommentar

lise burde si det rett ut til knut, at han ikke er interresert i han men en annen fyr.

siden knut og lise er venner burde han respektere valget hennes og ikke ødelegge et evt forhold mellom lise og leif.

ingen vits i at han skal rive i stykker vennekretsen pga han sitter å sipper over jenta han aldri fikk.

life goes on, er flere fisker i havet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...