Gå til innhold

Et gammelt kabinett kan brukes til mye annet morro enn akkurat pc.

Anbefalte innlegg

Hei jeg ville bare dele en liten ide jeg fikk med dere andre som kansje har et gammelt pc kabinett som bare står å støver ned.

jeg hadde da som dere skjønner et gammelt grelt kabinett stående i kjeller`n å en ekstra bil spiller lå i lager reolen i verkstedet så da dukka ide`n opp.

hvorfor ikke da lage en liten stasjonær spiller i et kabinett av disse?

jeg begynte med å skjekke at en pc psu var mulig å bruke sammen med en bil spiller å det gikk fint så vare bare å begynne å måle å mærke opp på kabinettet.

jeg valgte å lage plass til to 80mm vifter i fronten av kabinettet i tillegg til spillern så det ikke skal bli noe problemer med varme fra psu og spiller sånn for å være på den sikkre siden.

neste skritt var da å kappe till kabinettet i ønsket størrelse, i mitt tilfelle var kabinettet 221mm brett å det passet greit i forrhold til spillern, så vare å kappe til høyde og dybde å da valgte jeg ut i fra dybde på spiller og psu å kom da frem til at 200mm både høyde og dybde var akkurat passe.

men bare sånn for å ha nevt det så kreves det litt verktøy og utstyr for å modde såpass...

jeg har nå i dag kommet ca halveis med mitt lille kabinett.

jeg har lappet til det som blir front og sider å begynt å lage kasetten som psu skal sitte i å igjen tres inn i kabinettet.

jeg har valgt å bruke mest mulig av selve kabinettet til ombygginga så jeg slipper å bruke nye matrialer, dette innebærer MYE kapping å sveising men det får bare gå..

bak på kabinettet blir det 4 stk høyttaler utganger å 2 stk RCA utganger til efektforsterker hvis behovet skulle dukke opp.. :whistle:

legger ved et par bilder av det jeg har gjort så langt, å legger ut fler etter hvert.

ps: beklager eventuelle skrive feil da jeg har dysleksi..

post-146932-1199748440_thumb.jpg

post-146932-1199748493_thumb.jpg

post-146932-1199748538_thumb.jpg

post-146932-1199748572_thumb.jpg

post-146932-1199748600_thumb.jpg

post-146932-1199750535_thumb.jpg

Endret av Truck_Driver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen folkens.

jeg har dessverre ikke fått gjort noe mer enn det bildene viser ennå,

men jeg skal prøve å få gjort litt mer i dag.

blir en del sveising i dag da vil jeg tro.

å da kommer jeg til å oppdatere med bilder i første posten for å få samlet bilder på et sted..

Ha en fin dag.. :thumbs:

Endret av Truck_Driver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...