Ziko Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Trenger hjelp ved valg av skjermkort :S Det står da mellom: 8800 GT 8800 GTS 8800 GTX Har hørt at GT er det beste valget, men at man da burde kjøpe 2? For det å kjøpe 2 går dessverre ikke..er det da vits? Og mange sier at det å kjøpe GTX er bortkastet penger siden GT og GTS yter nesten like bra og er mye billigere. Har heller ikke planlagt noe klokking eller konfigurasjoner. Så, hva burde jeg gå for? Kan ta andre skjermkort også, men har hørt at dette er de beste. Og ser at det finnes mange forskjellige typer av disse kortene..512,650 osv og forskjellige leverandører, som XFX, Asus og EVGA. Hva er det beste? Så..for å si det på en lettere måte: Hjelp meg å finne skjermkort! Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Ofte vil ett GT 512MB eller GTS 512MB være det beste kjøpet. Funker fint med bare ett kort. Når det angår typer og produsent, vil du få mest for pengene om du kjøper det billigste, kortene er stort sett like. Noen kort er overklokket fra fabrikk, men det er ikke noe problem å klokke kortene selv opp til ønsket hastighet. Lenke til kommentar
EspenTS Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Etter det jeg vet, er 8800 GTS 512 MB det kortet med best ytelse pr. i dag. Dersom du ikke har budsjett til et av disse er 8800 GT mer enn godt nok etter det jeg hører. Spesielt viss du vil overklokke det. GTX virker det som kun er aktuelt dersom du skal kjøre Tri-SLi, da GT og GTS ikke støtter mer enn dual-SLi. Håper dette er til hjelp, sikkert noen som kan mer enn meg som også vil hjelpe -Mvh. Espen Edit: Link til liste over GeForce 8800GTS 512mb kort Endret 7. januar 2008 av EspenTS Lenke til kommentar
Ziko Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Så dere sier at hvis jeg har råd til det, så er GTS 512Mb det beste valget? Selv om jeg ikke skal klokke? Vil ikke klokke fordi jeg da må ha bedre kjøler enn det som følger med fra Komplett, og jeg vil ikke sette inn noe selv Lenke til kommentar
EspenTS Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Etter det jeg har forstått har GTS 512 MB følgende fordeler: -God ytelse -God kjøler fra fabrikken -Støysvak kjøler -Mvh. Espen Endret 7. januar 2008 av EspenTS Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 du kan nok klokke noe med standardkjøler. GTS 512MB er ett bedre skjermkort en GT, men begge yter svært bra. Det er egentlig hvor mye penger du vil bruke på skjermkort som er avgjørende for hvilket du bør kjøpe, jeg tror du blir fornøyd uansett. Lenke til kommentar
Ziko Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg har råd til GTS Så jeg går for GTS tror jeg. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Hvor stor skjerm sitter du på/planlegger du? Og hvordan ser resten av maskinvaren ut? Lenke til kommentar
EspenTS Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg har råd til GTS Så jeg går for GTS tror jeg. Husk å bestille 512MB varianten, da dette er den nyeste modellen med de nyeste brikkene -Mvh. Espen Lenke til kommentar
Ziko Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Resten av PCen blir noe slikt: Strømkabel PC m/Jord 2m Nero 7 OEM 1i Programvare OEM Colin McRae: DIRT, CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD, Norman IC,1 år lisens, Virus Control, Musmatte Blå 4/6mm Støtsikker PC-eske Cooler Master Stacker 831 Sølv, 2x12cm Silver Power PSU, 600W, 120mm fan, MSI USB 2.0 multikortleser for ABIT IN9 32X-MAX WiFi, nForce-680i SLI, Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Corsair TWIN2X 6400PRO DDR2 2048MB CL4, Corsair TWIN2X 6400PRO DDR2 2048MB CL4, EVGA GeForce 8800GTS 512MB GDDR3, Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 Samsung DVD-brenner SH-S202J IDE Samsung DVD-brenner SH-S202J IDE Creative SB X-Fi Gamer, Bulk Xbox 360 Controller, D-Link AirPlus G 54 Mbps Wireless PC Uten OS, White Box PC Garanti 3 år - Sende inn Er usikker på Ram brikkene da :S Og forressten..er det noe annet jeg burde skifte? Og skjermen min er en HP w2207. Aner ikke om den er bra eller ikke :S Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Det at GTS yter best er feil GTXens raskere minnebuss og mer minne gjør at den vil kjøre forbi 8800 GTS i de fleste applokasjoner med litt oppløsning og AA Og prisen for et brukt GTX er nesten den samme som nyprisen på et GTS 512 GTS og GT er forsåvidt samme kort også, GTS yter noen få % bedre, men koster dog 800+ kr ekstra Lenke til kommentar
EspenTS Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Ser grei ut den, men skal du ha 2 brennere og ikke OS? Ser du har 4GB ram der, husk at det krever 64-bit OS for å utnytte disse fullt Og du trenger nok ikke den "D-Link AirPlus G 54 Mbps Wireless" da det Abit hovedkortet du har valgt der skal ha innebygd WiFi støtte. -Mvh. Espen Lenke til kommentar
Ziko Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Vel, er fortsatt usikker på 2 brennere. Grunnen til at jeg ikke la til OS er fordi Komplett ikke sender 64bit Vista på "konfigurer selv" så jeg bestiller sepparat. Og ok, jeg tar vekk D-Linken. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 ville gått for ett P35-hovedkort, det hovedkortet du har valgt er dyrt, og ikke så bra om du ikke skal kjøre SLi. P5K er ett godt hovedkortvalg. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 ville gått for ett P35-hovedkort, det hovedkortet du har valgt er dyrt, og ikke så bra om du ikke skal kjøre SLi. P5K er ett godt hovedkortvalg. P5K støtter ikke SLi da Ziko, leste du det jeg sa om GTX vs GTS? Lenke til kommentar
Ziko Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Ja, men vet ikke om jeg er villig til å betale for en GTX... :S Skal se, men er du HELT sikker på at GTX er det rette valget? Lenke til kommentar
Marius WL Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hvorfor IDE-brenner og ikke s-ata? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Ja, men vet ikke om jeg er villig til å betale for en GTX... :SSkal se, men er du HELT sikker på at GTX er det rette valget? Det spørs litt hva du skal spille, og når du planlegger og oppgradere videre. Andre endringer jeg ville gjort: Satt inn S-ATA brennere, valgt 780i HK istedefor 680i, hvertfall om du planlegger og overklokke quad'n (da 680i stopper på rundt 320 FSB), og til slutt kasta ut d-linken ja Lenke til kommentar
Ziko Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 D-Linken er kastet ut. Men kan dessverre ikke velge 780i på Komplett.no, jeg kan heller ikke velge noen S-ata brennere :S Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 D-Linken er kastet ut.Men kan dessverre ikke velge 780i på Komplett.no, jeg kan heller ikke velge noen S-ata brennere :S Jeg lurer: hvorfor komplett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg