Mr Pepe Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Problemet er at hver gang NOEN slår av bryteren lyset i f.eks andre rommet så kommer det KLIKK lyd fra høytalerene. Det er skikkelig irriterende. Kan det hende at det er noe kødd med strømmen, jordingen kanskje ? eller kanskje fra pcen ? er 2 options der. Hvis noen har opplevd det samma og løst problemet viille det vært uber! På forhånd takk Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Har samme problem på mitt Z-5500... Bassen smeller noe JÆvlig når jeg skrur på/av lyset. Har ikke funnet noe problem på det men det er ikke noe stor problem imo. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Har nok med forstyrrelser på strømnettet i huset å gjøre. Det svirrer en del påstander om at i hus som har TN-nett kan dette skyldes polariteten på støpselet, og at problemet i noen tilfeller kan ungås av noe så banalt som å snu strømkontakten 180 grader. Men det må du nesten prøve ut selv da jeg ikke kan gi noe eksakt svar på om akkurat den teorien stemmer. Denne teorien kan du lese mer om her: http://avforum.no/forum/generelt-audio-hif...html#post297032 Eller du kan investere i et strømfilter som vil filtrere støy fra nettet vekk, men nå er vel dette mer aktuelt på mer kostbart audio utstyr. Endret 7. januar 2008 av Thorsen Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Skal få snakka med læreren min i morgen kanskje han kan anbefale noe siden han er elektro ingeniør. Men det med å snu fasen skal jeg teste, det er faktisk leilighet jeg bor i , og ledningene er GANSKE så gamle helt på trynet kobler i leiligheten. Må nok få skifta alle bryterene siden det er sånne gammle med keramikk på inni Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Skal få snakka med læreren min i morgen kanskje han kan anbefale noe siden han er elektro ingeniør. Men det med å snu fasen skal jeg teste, det er faktisk leilighet jeg bor i , og ledningene er GANSKE så gamle helt på trynet kobler i leiligheten. Må nok få skifta alle bryterene siden det er sånne gammle med keramikk på inni Legger du ut evt svar fra lærere din her? Har samme problem på 12" suben min. Irriterende. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Læreren var jo ikke noe særlig til hjelp. Så ikke ut som han hadde peiling på om det engang. Starta å bable om at lyspæren trekker strøm og da blir det ubalansert ( Lavere strøm siden lyspære slår seg på/av eller høyre strøm som da blir forsterket på forsterkeren og ut til høytalerene ) men han annbefalt meg om å skifta til dimmer siden det er mindre støy i dimmere enn en vanelig rs 16 bryter. Men jeg vet ikke as Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå