Knut Marius Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Har et Logitech DiNovo Edge-tastatur som jeg kan tenke meg å bruke litt med min PS3. Jeg plugget i BT-modulen som fulgte med tastaturet, og tastaturet funket som smør med en gang. Så til mitt spørsmål: I og med at PS3 har innebygget blåtann, er det da mulig å bruke tastaturet direkte mot PS3 uten å gå via USB-modulen? Hadde vært greit å slippe å flytte denne mellom PS3en og HTPCen hele tiden. Regner egentlig med at dette ikke lar seg gjøre helt uten videre... Men vil det gå dersom jeg f.eks. la inn Linux? Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Det er vel problemet med å få tastaturet til å gjenkjenne noen annen "kilde"/"motaker" som blir problemet. På BT-headset osv er det jo muligheter for å koble opp mot så og si hvilken somhelst bluetooth enhet. Så vidt jeg vet klarer bare tastaturet å koble seg opp mot usbdongelen som følger med. Har selv tastaturet, og om jeg tar feil så hadde det vært utrolig artig å finne ut av, for det hadde vært praktisk å kunne bare ta med tastaturet ut i stua og ha både mus og tastatur til PS3en uten å måtte dra med seg usbtingen. Lenke til kommentar
rallrall Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Fullt mulig å bruke det i linux ja, riktignok ikke helt plug and play, overraskende nok Finnes flere tutorials for hvordan man legger til BT-enheter i linux, så er ikke veldig stress hvis du har grunnleggende linuxkunnskaper. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Har et Logitech DiNovo Edge-tastatur som jeg kan tenke meg å bruke litt med min PS3. Jeg plugget i BT-modulen som fulgte med tastaturet, og tastaturet funket som smør med en gang. Så til mitt spørsmål: I og med at PS3 har innebygget blåtann, er det da mulig å bruke tastaturet direkte mot PS3 uten å gå via USB-modulen? Hadde vært greit å slippe å flytte denne mellom PS3en og HTPCen hele tiden. Regner egentlig med at dette ikke lar seg gjøre helt uten videre... Men vil det gå dersom jeg f.eks. la inn Linux? Jo, det går helt fint vet du. Bare å gå inn på innstillingene, tilbehørsinnstillinger og trykke på legg til og velg tastatur. Men du må nok pair-e tastaturet hver gang du bytter mellom PS3-en og HTPC-en. Lenke til kommentar
evenpevenreven Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Fungerer nå iallfall uten usb tingen i PS3'en, har ikke pakket den opp ennå Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 selv fikk jeg det til å fungere uten usb tingen første gangen, men etter at jeg har brukt tastaturet på pcen med usb tingen nekter det å koble til ps3en uten den.. selv om jeg drar usb tingen ut av pcen Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 selv fikk jeg det til å fungere uten usb tingen første gangen, men etter at jeg har brukt tastaturet på pcen med usb tingen nekter det å koble til ps3en uten den.. selv om jeg drar usb tingen ut av pcen Du må inn i innstillingene og pare det igjen. Det er sånn bluetooth fungerer. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 vet at den må pares på nytt, det som irriterer meg er at etter at den er paret mot usb dongel på pc så må jeg bruke usb dongel på ps3en også selv om jeg kobler i fra dongelen fra pcen så får jeg ikke paret keyboardet på ps3en uten dongel... Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Noen som har sett det nyeste Dinovo tastaturet? SINNSYKT pent, men koster faen ta meg 1200 kroner. Hvem kjøper et tastatur til 1200 kroner? Jeg blir vel en av dem om jeg har litt til overs :/ Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Bare av ren nysgjerrighet, hvordan fungerer tastatur angående spill osv? Er vel ikke bare å bruke tastatur og mus på PS3 som om det hadde vært på PC? Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Noen som har sett det nyeste Dinovo tastaturet? SINNSYKT pent, men koster faen ta meg 1200 kroner. Hvem kjøper et tastatur til 1200 kroner? Jeg blir vel en av dem om jeg har litt til overs :/ vet ikke hvilket du mener, men jeg har dette, er gammelt da men di novo betalte vel 1600kroner... why? hvorfor ikke? pcen står i stua og tastaturet er så inni granskauen griselekkert at dama ikke klager Endret 9. januar 2008 av Pheonix Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Noen som har sett det nyeste Dinovo tastaturet? SINNSYKT pent, men koster faen ta meg 1200 kroner. Hvem kjøper et tastatur til 1200 kroner? Jeg blir vel en av dem om jeg har litt til overs :/ vet ikke hvilket du mener, men jeg har dette, er gammelt da men di novo betalte vel 1600kroner... why? hvorfor ikke? pcen står i stua og tastaturet er så inni granskauen griselekkert at dama ikke klager Dette jeg snakket om http://www.logitech.com/index.cfm/keyboard...48&cl=no,no Heh, tror ingen kan mislike det der:p Men synd tastatur er relativt enkel teknologi, klarer bare ikke å få det rettferdig i mine øyne at det da skal koste over tusenlappen. Altså for 1200 kroner handler vi mat for en hel uke til en familie på 3, eller du kan bestille 4 peppes pizzaer hjem, eller kjøpe to splitter nye spill til PS3. Og når tastaturer koster ned til 50 kroner, så virker det bare litt bissart synes nå jeg. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 nice , stilig liten sak.. Poenget med dyre tastatur er vel ikke at du kjøper et tastatur, men en møbel.. en pyntegjenstand, og da blir det lettere og forsvare gjelder vel egentlig for det meste en kjøper inn til husstanden, får det i alle prisklasser Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Tror det ender opp med at jeg kjøper dette. Men da skal jeg faen meg ramme inn garantien på veggen as. Eller før jeg gjør det, er det noen som vet om det finnes andre små blåtann tastaturer? Jeg driter egentlig litt i designet, jeg vil bare ha et tastatur som er mindre en vanlig og passer på fanget lettere enn et vanlig tastatur. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Eller før jeg gjør det, er det noen som vet om det finnes andre små blåtann tastaturer? Jeg driter egentlig litt i designet, jeg vil bare ha et tastatur som er mindre en vanlig og passer på fanget lettere enn et vanlig tastatur. Til PS3 vil jeg anbefale Logitech MediaBoard Pro. Det ser meget bra ut det også. Det er bluetooth OG det har touchpad med siden av som er perfekt til PS3. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Eller før jeg gjør det, er det noen som vet om det finnes andre små blåtann tastaturer? Jeg driter egentlig litt i designet, jeg vil bare ha et tastatur som er mindre en vanlig og passer på fanget lettere enn et vanlig tastatur. Til PS3 vil jeg anbefale Logitech MediaBoard Pro. Det ser meget bra ut det også. Det er bluetooth OG det har touchpad med siden av som er perfekt til PS3. ....men det er stort Jeg ser etter tastaturer på samme størrelse som Dinovo Mini. Lenke til kommentar
rsarsa Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hei! Noen som kan hjelpe meg med et spørsmål til dette tastaturet? Er det noen måte å få det til å skrive æ, ø og å på chat eller i f.eks home? Jeg har norsk tastatur, men jeg får bare de "andre" tegnene på knappene. Noen tips for å få brukt de norske tegnene, når jeg skriver? Takk! Rsa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå