Gå til innhold

BK. Sivert Trana i aksjon!

Anbefalte innlegg

2113194590_21fb54e41d_o.jpg

Nikon D200 m/grep + Tokina 12-24mm f/4 Pro

f/6.3

1/800

@ 16mm

ISO 400

2118367303_b95133139d_o.jpg

f/6.3

1/800

@ 16mm

ISO 400

Et morsom bilde. Han tar en mellomting av rodeo og backflip.

2115890182_958845629c_o.jpg

f/6.3

1/800

@ 16mm

ISO 400

Hopper: Sivert Trana

2112543139_18645de562.jpg?v=0

Ikke kommentèr bildet.

Kan kaste på 2 bilder av ukjente kjørere:

2115812053_77876d4e02_o.jpg

2115819303_e908fe0abb_o.jpg

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blir inspirert av å se disse bildene. Jeg får lyst til å ta meg en tur i bakken og ta slike bilder selv.

Litt ironsik kanskje, etter at jeg nettopp har skrevet et lengre innlegg i billedkritikktråden din, og så har jeg ikke mer å si.

Eller jo. Det har jeg. Så mange bilder av et tema blir litt i overkant å skulle si noe om. Og jeg synes faktisk godt du kunne tatt deg bryderiet med å velge ut det du selv synes er best, eller det du vil ha tilbakemeldinger på.

Men, jeg ble altså inspirert :)

Tim

---

EDIT: Retta typo.

Og så har jeg et spørsmål. Jeg har nettopp fått meg en 50-135 som jeg klør etter å bruke. Hva tror du om å bruke den i bakken? Jeg får selvfølgelig ikke tatt de typiske vidvinkel brettbildene med det. Men tror du det gr an å finne på noe spennende med en slik brennvidde? Kanskje noen andre som har litt inspirernde input på dette?

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Ett bilde jeg synest var hakket over de andre var nr2. Mye stemmte her; veldig bra komponert , flott eksponert og i tillegg hadde han en kul positur. Men det er utrolig hvor mye vaiere og stolper kan ødelegge. Sikkert vanskelig å gjøre noe med når du tok bildene, men det er jo en smal sak å fjerne i ettertid i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Det som gir best resultat på ski og snowboard bilder er faktisk kraftige telelinser, selv om dette virker merkelig. En fastlinse med brennvidde mellom 200-300 skal jeg kanskje kjøpe snart, og bruke på skibilder. Å kjøpe en veldig kraftig vidvinkel er sløsing av penger, det er ikke så ofte man tar bilder så nærme, og da blir resultatene ofte ikke så bra. Hvis man skal ta ski/snowboard-bilder med vidvinkel, er en smart regel at man først setter i gang og tar et naturbilde av fjell osv. Gjør bildet til et perfekt naturbilde, og så jobber man med å få inn actionet. Altfor mange bruker vidvinkler på ski/snowboard-bilder, men gjør ikke arbeidet på bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Ett bilde jeg synest var hakket over de andre var nr2. Mye stemmte her; veldig bra komponert , flott eksponert og i tillegg hadde han en kul positur. Men det er utrolig hvor mye vaiere og stolper kan ødelegge. Sikkert vanskelig å gjøre noe med når du tok bildene, men det er jo en smal sak å fjerne i ettertid i dette tilfellet.

Om jeg noen gang bestemmer meg for å bruke bildene annet enn her så fjerner jeg de. Gidder ikke bruke mer tid på det, når det bare skal hit.

Edit: Var forsåvidt nr 2 jeg liker best av alle de type bildene.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Du får jo tatt MANGE gode bilder med 50-135..

Her er et bilde som er tatt med 70-200mm, og brennvidden på dette fotoet er 81mm.

Husker det bildet :)

Viste ikke at du henger både her og på Sighten.

Tim

PS: Innspillet mitt om brennvidde var nok litt på sida av billedkritikk. La oss ikke glemme at billedkritikk er det tråden handler om. Beklager Marius.

Lenke til kommentar
Du får jo tatt MANGE gode bilder med 50-135..

Her er et bilde som er tatt med 70-200mm, og brennvidden på dette fotoet er 81mm.

Husker det bildet :)

Viste ikke at du henger både her og på Sighten.

Tim

PS: Innspillet mitt om brennvidde var nok litt på sida av billedkritikk. La oss ikke glemme at billedkritikk er det tråden handler om. Beklager Marius.

Well, I couldn't care less.

Å se slike bilder er interessant for meg også. Har ikke noe krem fra 51mm--> , men en dag vil det vel bli ;)

Bilde 2- ingenting å si på.

Bilde 1 - Personen som hopper "kuttes" i bildekanten. For min smak hadde det vært bedre å fjerne han fra det bildet, og bare hatt de 7 første bildene av han. Det med snowboardkjøreren var litt bedre sånn sett mener jeg.

Takk! Jo, var litt uenig med meg selv der, måtte diskutere lenge før jeg bestemte meg :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...