Bruker-93156 Skrevet 7. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Nikon D200 m/grep + Tokina 12-24mm f/4 Pro f/6.3 1/800 @ 16mm ISO 400 Nikon D200 m/grep + Tokina 12-24mm f/4 Pro f/6.3 1/800 @ 16mm ISO 400 Et morsom bilde. Han tar en mellomting av rodeo og backflip. Nikon D200 m/grep + Tokina 12-24mm f/4 Pro f/6.3 1/800 @ 16mm ISO 400 Hopper: Sivert Trana Ikke kommentèr bildet. Kan kaste på 2 bilder av ukjente kjørere: Endret 7. januar 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
fototim Skrevet 7. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Jeg blir inspirert av å se disse bildene. Jeg får lyst til å ta meg en tur i bakken og ta slike bilder selv. Litt ironsik kanskje, etter at jeg nettopp har skrevet et lengre innlegg i billedkritikktråden din, og så har jeg ikke mer å si. Eller jo. Det har jeg. Så mange bilder av et tema blir litt i overkant å skulle si noe om. Og jeg synes faktisk godt du kunne tatt deg bryderiet med å velge ut det du selv synes er best, eller det du vil ha tilbakemeldinger på. Men, jeg ble altså inspirert Tim --- EDIT: Retta typo. Og så har jeg et spørsmål. Jeg har nettopp fått meg en 50-135 som jeg klør etter å bruke. Hva tror du om å bruke den i bakken? Jeg får selvfølgelig ikke tatt de typiske vidvinkel brettbildene med det. Men tror du det gr an å finne på noe spennende med en slik brennvidde? Kanskje noen andre som har litt inspirernde input på dette? Endret 7. januar 2008 av fototim Lenke til kommentar
cmi Skrevet 7. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2008 Fototim.... Du kan nok finne på mye morro med det objektivet ditt i en slalombakke, mange muligheter, men uten vidvinkel vil det kansje bli mer vrient og få tatt action bilder i lufta. Mange muligheter i en slalombakke Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 Joda, litt mange bilder, men vil heller at dere plukker ut et bilde å gir kritikk på. Med 50mm så kan du helt sikkert ta fine løssø bilde, bilder hvor kjøreren er i god frat ned en bakke. Har ikke tenkt over å bruke moderat tele ennå, men får se, blir nok fisheye først. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 8. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 Ett bilde jeg synest var hakket over de andre var nr2. Mye stemmte her; veldig bra komponert , flott eksponert og i tillegg hadde han en kul positur. Men det er utrolig hvor mye vaiere og stolper kan ødelegge. Sikkert vanskelig å gjøre noe med når du tok bildene, men det er jo en smal sak å fjerne i ettertid i dette tilfellet. Lenke til kommentar
fox Skrevet 8. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 Han til høyre i første bilde bør bli kuttet vekk? Synes det ser litt rart ut med "kun overdel av fyren" samtid ingen luft. Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 8. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 Det som gir best resultat på ski og snowboard bilder er faktisk kraftige telelinser, selv om dette virker merkelig. En fastlinse med brennvidde mellom 200-300 skal jeg kanskje kjøpe snart, og bruke på skibilder. Å kjøpe en veldig kraftig vidvinkel er sløsing av penger, det er ikke så ofte man tar bilder så nærme, og da blir resultatene ofte ikke så bra. Hvis man skal ta ski/snowboard-bilder med vidvinkel, er en smart regel at man først setter i gang og tar et naturbilde av fjell osv. Gjør bildet til et perfekt naturbilde, og så jobber man med å få inn actionet. Altfor mange bruker vidvinkler på ski/snowboard-bilder, men gjør ikke arbeidet på bakgrunnen. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 8. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 OT, håper det går bra. En idé med litt kraftig tele er å stå enten rett over eller under hoppet, selvsagt med en viss avstand fra det. Blir stilig. Om noen skjønner. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Ett bilde jeg synest var hakket over de andre var nr2. Mye stemmte her; veldig bra komponert , flott eksponert og i tillegg hadde han en kul positur. Men det er utrolig hvor mye vaiere og stolper kan ødelegge. Sikkert vanskelig å gjøre noe med når du tok bildene, men det er jo en smal sak å fjerne i ettertid i dette tilfellet. Om jeg noen gang bestemmer meg for å bruke bildene annet enn her så fjerner jeg de. Gidder ikke bruke mer tid på det, når det bare skal hit. Edit: Var forsåvidt nr 2 jeg liker best av alle de type bildene. Endret 8. januar 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 8. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 Du får jo tatt MANGE gode bilder med 50-135.. http://www.photosight.org/photo.php?photoi...&ref=author Her er et bilde som er tatt med 70-200mm, og brennvidden på dette fotoet er 81mm. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 8. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 Du får jo tatt MANGE gode bilder med 50-135.. Her er et bilde som er tatt med 70-200mm, og brennvidden på dette fotoet er 81mm. Husker det bildet Viste ikke at du henger både her og på Sighten. Tim PS: Innspillet mitt om brennvidde var nok litt på sida av billedkritikk. La oss ikke glemme at billedkritikk er det tråden handler om. Beklager Marius. Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 8. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 Bilde 2- ingenting å si på. Bilde 1 - Personen som hopper "kuttes" i bildekanten. For min smak hadde det vært bedre å fjerne han fra det bildet, og bare hatt de 7 første bildene av han. Det med snowboardkjøreren var litt bedre sånn sett mener jeg. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 Du får jo tatt MANGE gode bilder med 50-135.. Her er et bilde som er tatt med 70-200mm, og brennvidden på dette fotoet er 81mm. Husker det bildet Viste ikke at du henger både her og på Sighten. Tim PS: Innspillet mitt om brennvidde var nok litt på sida av billedkritikk. La oss ikke glemme at billedkritikk er det tråden handler om. Beklager Marius. Well, I couldn't care less. Å se slike bilder er interessant for meg også. Har ikke noe krem fra 51mm--> , men en dag vil det vel bli Bilde 2- ingenting å si på. Bilde 1 - Personen som hopper "kuttes" i bildekanten. For min smak hadde det vært bedre å fjerne han fra det bildet, og bare hatt de 7 første bildene av han. Det med snowboardkjøreren var litt bedre sånn sett mener jeg. Takk! Jo, var litt uenig med meg selv der, måtte diskutere lenge før jeg bestemte meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå