Gå til innhold

Hjelp! Klarer ikke å få crossfire til å fungere..

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg to nye Powercolor Hd 3870 kort. Satte i det ene først og installerte driver (7.12). Fyrte opp Call of duty 4 og var kjempe fornøyd (50-60FPS utendørs med alt på max 1680x1050). Etter en stund fikk jeg lyst å prøve med det andre kortet også. Installerte det og satte på begge CF-broene. Huket av for crossfire i CCC og tok "disable" på Catalyst A.I. Fyrte opp COD4 og huket av "dual videocards", satte på meg sikkerhetsbelte og kjøre hansker.

50fps.. :whistle:

Satte inn cd med gamle drivere (ettersom windows begynte å spørre om drivere til kort nr.2). Restartet PC-en. Bootet til windows i en oppløsning på 66*3 og med 7 forskjellige farger.

Avinstallerte alle ati-drivere og applikasjoner. Reinstallerte 7.12, dette gjorde at windows sluttet å spørre etter drivere til kort nr.2 :new_woot: . Fyrte opp cod4, fortsatt 50fps. Skrudde av maskinen og tok bort den ene CF-bridgen. Fyrte opp COD4: 50fps..............

Her er det noe gærn't som ikke er riktig :roll:

Før jeg legger meg skal jeg prøve å bytte om Cf-broene, men tviler på at det hjelper.

Vet at CF ikke alltid gir god ytelse, men hadde forventet hvertfall 1fps mer, så dette var en stor skuffelse ettersom jeg har lest at COD4 er ett av de spillene som gir god støtte for CF.

Her er maskinvare/software:

Asus Maximus Formula (oppgradert til nyeste bios)

2xHD 3870

Q6600

Win XP 32-bit

2xPC-8500 1GB ram

Setter UTROLIG god pris på all hjel jeg kan få!

Mvh.

Hiss

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal starte opp den nye pcen min snart. Skal jeg starte pcen med et skjermkort for så senere å sette inn det siste?

Neida, du skal bare starte opp med begge kortene :yes:

Kkey, noe annet jeg må gjøre? Activate CF i bios something something? Aldri kjørt CF før, såe....

Lenke til kommentar
Skal starte opp den nye pcen min snart. Skal jeg starte pcen med et skjermkort for så senere å sette inn det siste?

Kkey, noe annet jeg må gjøre? Activate CF i bios something something? Aldri kjørt CF før, såe....

Sett sammen pc´en, legg inn operativsystem, legg inn hk drivere og til slutt legg inn skjermkort/ati catalyst driveren.

Når alt er oppe å går (etter noen rebooter) gå inn i advanced catalyst controlcenter og sjekk at crossfire er aktivert/krysset av.... start playing :thumbup:

Lenke til kommentar

Sett sammen pc´en, legg inn operativsystem, legg inn hk drivere og til slutt legg inn skjermkort/ati catalyst driveren.

Når alt er oppe å går (etter noen rebooter) gå inn i advanced catalyst controlcenter og sjekk at crossfire er aktivert/krysset av.... start playing :thumbup:

Ok, takk :)

Lenke til kommentar

men 24 graders forskjell er jo en del. Installerte Rivatuner og får kun overklokket det ene kortet. Får opp 4 alternativer på main menyen i rivatuner. Det ene alternativet viser 777Mhz clock, de 3 andre viser 297Mhz clock, selv om minnet er det samme.

Synes dette bare blir mer og mer merkelig...

Lenke til kommentar

har du prøvd 3dmark?

da ser du fort om CF er aktivert eller ikke.

men jeg hadde også svært variabel fps i COD4 med singelkort vs Crossfire.

enkelte steder i spillet var det null forskjell, mens andre steder nesten dobbel ytelse, merkelige greier, men det var nå sånn :)

Lenke til kommentar
har du prøvd 3dmark?

enkelte steder i spillet var det null forskjell, mens andre steder nesten dobbel ytelse, merkelige greier, men det var nå sånn :)

Eh.. har et lite problem der: hverken 3dmark05 ELLER 3mark06 starter opp. Da har alltid fungert før, men når jeg reinstallerte windows så vil de ikke fungere lenger.

slik ser det ut:

post-144855-1199813614_thumb.jpg

Lenke til kommentar
har du prøvd 3dmark?

Det viste seg å være en feil med 3Dmark. lastet ned 3dmark06 hotfix her om noen lurer :)

Men hvordan ser du om crossfire er valgt i 3dmark06? Kan du poste et screenshot?

Lenke til kommentar
da tenkte jeg mer på hva slags score du får, da skal du se om det er aktivert eller ikke.

Fikk 10600 (eller 10900 husker ikke hvilken av de det var).

CPU er på 2.4ghz.

Oppløsning på 1680*1050

Versjon av 3dmark er: advanced edition v1.1.0

Single eller CF?

Endret av Hiss
Lenke til kommentar

rundt 11000 er nok med et kort bare ja.

jeg fikk 10700 på 1 kort og 15500 med 2 kort med q6600 @ 3ghz da mine 2900pro var stock

så jeg vil tippe du skal få rundt 15000 en plass med dine 3870 kort

så det er nok noe som ikke stemmer en eller annen plass ja

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...