Gå til innhold

[Løsning] RiksTV - Forstyrrelser fra mobiltelefon (Innendørs antenne)

Anbefalte innlegg

Har nå funnet antenner som fungerer utmerket for det digitale bakkenettet og som ikke blir forstyrret av mobiltelefoner.

Følgende antenne fra Clas Ohlson er en ganske enkel antenne med en grei pris:

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=21957150

En kompis av meg har denne antennen og den blir minimalt forstyrret når jeg holder mobiltelefonen 5-10cm fra antennen, men 1meter+ var det ingen forstyrrelser.

Følgende antennen fra Expert kostet 349,- men jeg bestemte meg alikevel å kjøpe den siden den er utrolig liten og grei å plassere. Den har heller ikke eget strøm uttak sånn som den fra clas ohlson har, men jeg tror den får strøm fra tuneren siden den har en innebygget forsterker (Står på expert at den er laget for det digitale bakkenettet.):

http://www.expert.no/product/product.aspx?...tifier=DVTB300I

Håper denne posten kan være til hjelp for flere som har hatt samme problemet som meg.

MVH

Kenneth

Hei,

har nå hatt dette problemet en stund hjemme, men ser ganske lite på tv foreløpig, men skal nå flytte inn i min egen leilighet og vil derfor prøve å finne en løsning på dette problemet. Leste langt bak i forumet at det var noen som hadde opplevd lignende problem og håper med denne tråden å få frem en god og holdbar løsning.

Tråd tittelen gir vel en ganske god idè om hva det gjelder, men for ordens skyld:

Jeg har fra begynnelsen av min RiksTV tid hatt en aktiv bordantenne (billig type) til å ta inn signalene med, det gir bra signaler og kanalene fungerer helt ok. Det eneste problemet er at hver eneste gang jeg får melding eller samtaler på mobiltelefonen stopper bildet opp i 3-4 sekunder litt varierende fra gang til gang. Dette gjelder også alle mine kompisers mobiler av varierende merke.

Regner derfor med at dette er et vanlig problem med enten boksen, eller med noen (mange?) bord antenner.

Spørsmålet blir da om noen her inne har en løsning på dette problemet, leste i en av innleggene at det fantes antenner med GSM skjerming, men er dette bare noe ubrukelig som "liksom" skal fungere, men ikke gjør det?

Er også åpen for forslag på bordantenner som dere tror kan ha god skjerming mot sånne signaler og kan fungere bra, jeg flytter midt i ålesund sentrum og inn i et tre hus, noe som skal gjør signalene jeg mottar også inne i huset veldig bra og har ikke noe lysst å henge ut vinduet mitt i 4. etasje for å skru fast en utendørs antenne :)

Takker for alle forslag.

Oppdaterer tråden til en løsningstråd dersom jeg får inn en endelig og god løsning, evt flere.

MVH

Kenneth

Endret av SkyFish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat samme problem. Tidligere fungerte det helt greit med analoge signaler og bordantenne, det var ihvertfall stabilt, men nå er det ustabilt og hopper og hakker hvergang en av naboene sender tekst melding eller det går et trådløst signal gjenom lufta...

Er rett og slett møkk lei hele RIKS-TV og digitalt bakkenett!

Bor midt i Oslo.

Lenke til kommentar

Innendørsantenner er følsomme for forstyrrelser fra GSM-signaler, RiksTV faller også ut her hver gang en telefon er aktiv. Det som hjelper er hvis du har en 3G-telefon, jeg har mobilen i 3g-modus og da er det null forstyrrelse fra den :thumbup: Da er det bare husverten sin mobil som fortsatt forstyrrer, men det skjer ikke så ofte.

Lenke til kommentar
Fant heldigvis antenner som ikke ble påvirket av mobiltelefonen :)

Post gjerne link, jeg vil også ha :) min skal også liksom være skjermet, men den blir like fullt forstyrret. Unntatt når telefonen er i 3G-modus, som sagt.

Endret av Pellick
Lenke til kommentar

Hei :p Jeg la inn link til 2 alternativer i den originale posten min. Ble kanskje litt dumt av meg å ikke nevne det i siste posten =)

i alle fall original posten inneholder link til 2 forskjellige antenner, den ene til 180,- på clas ohlson og den andre til 350,- på expert, jeg kjøpte selv den på expert og angrer ikke på det, den er knøtt liten og gir meg veldig gode signaler :)

Her er linkene for ordens skyld:

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=21957150

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Følgende antennen fra Expert kostet 349,- men jeg bestemte meg alikevel å kjøpe den siden den er utrolig liten og grei å plassere. Den har heller ikke eget strøm uttak sånn som den fra clas ohlson har, men jeg tror den får strøm fra tuneren siden den har en innebygget forsterker (Står på expert at den er laget for det digitale bakkenettet.):

Dessverre hadde denen antennen alt for dårlig mottak for meg: Mulig den skjermer GSM signalene, men den tok heller ikke inn bakkenettsignalene sterkt nok.....

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Siden denne tråden er 1 år gammel lurer jeg på om det er kommet noen nye antenner som ikke reagerer på mobilsignaler? Jeg har riks-tv og det er bare utrolig irriterende med den mobilen som lager forstyrrelser.

Er det noen som kan anbefale en innendørs antenne som er suveren på mottak, men som ikke klikker i vinkel hver gang jeg ser bort på mobiltelefonen?

Jeg leste denne testen i lyd og bilde, men den sier ikke noe om hvordan antennene er i forhold til mobil. Egentlig utrolig at de selger slike antenner nå når 93% av befolkningen har mobil.

Er det noen som har den one-4-all SV9360, som i testen er beste inneantenne? Erfaringer? Det står at den har 3 filter som effektivt fjerner uønsket støy. Kan det bekreftes? Og gjelder det også støy fra mobil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...