Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Håpløs foreldresituasjon, hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg for min del trenger kanskje litt rådgivning om hvordan jeg skal forholde meg til foreldrene hennes. Jeg synes ikke noe om de, forståelig nok, men vil ikke gjøre noen slags situasjon noe verre. Er det best at jeg bare totalt ignorer foreldrene hennes? Har ikke snakket med de siden den gang, og det har forsåvidt funket helt fint.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det høres ut som om foreldrene dine har en sykelig trang til å kontrollere deg. Jeg satt og klødde meg litt i hodet når jeg leste innlegget ditt, og lurte på om sånne ting faktisk kan skje ? Du høres jo ut som en flott jente, som ikke gjør noe særlig galt, og oppfører deg til punkt og prikke omtrent!

Jeg ville kanskje hørt med et annet familiemedlem. Kanskje du har en tante, kusine, bestemor eller noen som du vet du kan stole på ? Eventuelt kan du kanskje flytte inn hos dem ? Du vet at etter du er 16 år, så er det opp til deg hvor du vil bo, da har ikke foreldrene noe de skulle ha sagt. Så om du vil, og kan få det til, kan du jo også flytte til kjæresten din.

Jeg hadde ihvertfall ikke taklet å bo hjemme under slike forhold.

Uansett, lykke til.

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg litt om, er jeg litt usikker på det der 16-års greiene, om du da kan velge hvor du vil bo.

Jeg vet at dette spørsmålet kom opp da jeg ble 16, men det er fordi mine foreldre er skilt. Og da var det opp til meg hvor jeg ville bo, hos min mor eller far. Men, jeg vil tro at dette er gjeldende hvis du vil bo hos et annet familiemedlem. Kanskje du har en tante eller noe som er fadder for deg ? Da vil jeg tro at det er lettere å få kunne bo der, enn hos noen andre (hvis saken skulle gå så langt som til en rettsak eller noe).

Men jeg er ikke sikker, og har dessverre ikke noen håndfaste lover å slenge i bordet angående dette. Men kan eventuelt se om jeg kan finne frem noe.

Stå på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...