_tHokA_ Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Mine 8" hatt høytalere bak har blitt ødelagt og jeg trenger nye. Noen som vet om noen gode 8" høytalere? De trenger ikke å spille bass så bra, er mer mellomtone og diskant. Har en sub som tar seg av bassen. Forsterkeren jeg har til hatthøytalerne er på 4x 400WRMS, så en høyttaler på rundt der hadde vært fint Lenke til kommentar
klovnster Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Mine 8" hatt høytalere bak har blitt ødelagt og jeg trenger nye. Noen som vet om noen gode 8" høytalere? De trenger ikke å spille bass så bra, er mer mellomtone og diskant. Har en sub som tar seg av bassen. Forsterkeren jeg har til hatthøytalerne er på 4x 400WRMS, så en høyttaler på rundt der hadde vært fint en 8" som skal spille mellomtone og diskant? hva med å heller oppgradere itt forover i bilen? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Pris? Vet at Pioneer har noen 8" Coax. Kvaliteten på de aner jeg ikke, men med 8" så får man god nok midbass og endel bass i alle fall Hvorfor ikke 6,5" Coax? Der er utvalget endel større. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 4x400 watt rms sier ikke stort dessverre... hvilket merke er den forsterkeren?? og hvorfor kjøre en 4kanaler på 2 høyttalere, hvis forsterkeren yter 4x400 watt?? hva har du foran i bilen?? står 8" høyttalerene i hatthylla, uten kasser? og sub i bagasjeromet?? ikke så rart at de 8" har tatt kvelden da Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Satt 8" høyttaler bak i bilen da jeg kjøpte den. Ingen forsterker da. Da var det spilleren som dro den. Nå i ettertid har jeg skaffa meg en Boss IQ400.4 (om jeg husker riktig) som jeg da koblet til. Hva som er forran vet jeg ikke, er nok orginale 4" høyttaler (er i en audi 80) Grunnen til at det ikke er 6`9 er at det alt er laget hull til 8" høyttaler. Bassen som er bak i bilen fikk jeg å, den er bare på 250W (75WRMS). Den er aktiv. står 8" høyttalerene i hatthylla, uten kasser? og sub i bagasjeromet?? ikke så rart at de 8" har tatt kvelden da Hvordan skal jeg kunne få kasse på de? :S Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Hva om jeg river ut alt av det som er der nå og kjøper ny 8" sub og har 2 sånne i hatthylla bak, og ny høyttaler forran. Brokoble forsterkeren til 2x 800W til de bak, og kjøpe en liten forsterker til de forran? Vil det bli finere lyd Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Trenger vell ikke 1600watt til høytalerne. visst det er en 4ch så har du jo både til foran å bak. sats på en mono blokk til subben Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hva om jeg river ut alt av det som er der nå og kjøper ny 8" sub og har 2 sånne i hatthylla bak, og ny høyttaler forran. Brokoble forsterkeren til 2x 800W til de bak, og kjøpe en liten forsterker til de forran? Vil det bli finere lyd Kjøp gjerne 8" suber til å sette i hatthylla og heller prioriter lyd fremme. Kan sikkert bruke BOSS-saken på de, kjøre stereo på subene eller evt. brokoble de på forsterkern. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Blir det best lyd ved å kjøpe Coaxial og små diskant høyttaler? ha et sett på vær side forran? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Audi 80, B4 1993 sedan Lenke til kommentar
jorn89 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Audi 80, B4 1993 sedan kjøp focal sine frontsett!! anbefales alt fra 1500kr å oppover! Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Trenger vell ikke 1600watt til høytalerne. visst det er en 4ch så har du jo både til foran å bak. sats på en mono blokk til subben Jeg må da sette i 2stk 8" subber i hatthylla om jeg bare skal ha bassen bak. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 8" Sub - 1000-series - 4 Ohm SVC, 300W/600W/1200W / Digital Designs 2 av de til sub bak Men hvordan blir lyden om man har bassene i hatthylla, og bruker bagasjen som basskasse? Den er jo ikke 100% tett, men vil det bli bra lyd? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 8" Sub - 1000-series - 4 Ohm SVC, 300W/600W/1200W / Digital Designs 2 av de til sub bak Men hvordan blir lyden om man har bassene i hatthylla, og bruker bagasjen som basskasse? Den er jo ikke 100% tett, men vil det bli bra lyd? Tviler på at de elementene der er laget for IB (Infinite Baffle, montering slik du beskriver). Hadde laget ei kasse til de, men du kan jo selvfølgelig prøve Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 frilufts sub spiller sjelden bra. har bare prøvd en da, men syntes ikke den spilte serlig pent. sats på kasse du. audi 80 har vell bensin tanken i baksetene har den ikke? litt vanskelig å få orntlig lyd da Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Skal ikke være lett det her, og nå i tillegg som jeg vurderer å kjøpe meg ny bil så legger jeg dette prosjektet på is til jeg finner ut av hva jeg skal gjøre Har lyst å oppgradere ifra B4 til B5 (Audi A4) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå