Gå til innhold

Merkury filter - Like bra som det er kjent...?

Anbefalte innlegg

Tabba meg ut på ebay her i forrige uke... Var på utkikk etter et nytt beskyttelsesglass til objektivet mitt, og hadde Hoya HMC UV-filter i tankene, men ville jo selvfølgelig ha det billigs mulig. Til slutt fant jeg ett til $13 ink. frakt, og det slo jeg til på.

Overaskelsen var stor i dag når jeg pakket opp og fant et Merkury Optics UV Filter....

Svindel var jo det første som slo meg, men etter å ha skjekket ebay-historikken min og bekreftelsesmail etc ser jeg at det her kun er sakk om en dum kunde... :-(

Vel, vel.

Så er spørsmålet - skal jeg bruke dette filteret, eller skal jeg bestille meg et nytt (og lese nøye hva jeg kjøper..) ? Har noen av dere hørt om Merkury før? Kan Hoya Pro1 Digital Protective Filter være et vel så bra valg som HMC UV-filter? Man trenger vel strengt tatt ikke den UV-beskyttelsen?

Noen vil kanskje si at man ikke skal ha beskyttelsesfilter, men har knust ett allerede, og kommer aldri til å droppe dette ekstra glasset noen sinne. I alle fall ikke på gromobjektivet som er på vei i posten...

-Vegar

Edit: Bestilte nytt Hoya Pro1 Digital Protective. Merkury-filteret får ligge som reserve...

Endret av Format71
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...