Gå til innhold

vil kjøpe en god Gaming skjerm men har ikke mye erfaring med skjermene

Anbefalte innlegg

vil ha noen gode tips til en god pc skjerm som kan brukes til gaming

helst rundt 2000.- og helst mindre en 3000.-

Pc en er en

Komplett Gamer i25 - Creative Edition!

Thermaltake Toughpower 850W, Modulær,

Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX,

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz

EVGA GeForce 8800Ultra 768MB GDDR3,

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024MB CL5

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

Samsung DVD-brenner SH-S202J IDE

eMagic USB 2.0 multikortleser for CF

Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty

MS COA Label Windows

MS Win Vista Ultimate Norsk

MS MANUALS Win Vista Ultimate

MS ROYALTY Vista Ultimate

pris for pc ca. 16 000.-

Endret av black-light
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en LG Flatron 22" widescreen, og er veldig fornøyd med den. Fin skjerm til både spill og film.

Ja den er fin men litt dyr (LG L226-wtq ikke sant?)

Asus VW222U har samme bildekvalitet, jeg har sammenlignet dem side-by-side, men den er mye billigere.

Ja, stemmer :) Den var litt i overkant av budsjettet til kjøper. Hadde nesten regnet med at den hadde gått ned en del siden jeg kjøpte den. Endret av MamboJambo
Lenke til kommentar

Jeg går fortsatt for "LG L226", har ingen ting å utsette på den! Ville den dag i dag slengt på de ekstra kronene, for å få den på pulten min. 1680x1050 oppløsning... Syntes bilde, farge gjengivning, kontrast og responstid alt i alt er veldig bra(sett svært få, eller ingen skjerm med like godt bilde) og vil anbefale denne skjermen til alle som vurderer 22" wide!(blir du misfornøyd, kan ikke jeg stilles ansvarlig for at dine krav ikke ble tilfredsstillt. mine er i alle fall..)

PS: ble også veldig imponert over insyns vinkelen.. denne er kanskje ikke høyere enn andre skjermer i samme klasse, men.. alikevel

Lenke til kommentar
Jeg går fortsatt for "LG L226", har ingen ting å utsette på den! Ville den dag i dag slengt på de ekstra kronene, for å få den på pulten min. 1680x1050 oppløsning... Syntes bilde, farge gjengivning, kontrast og responstid alt i alt er veldig bra(sett svært få, eller ingen skjerm med like godt bilde) og vil anbefale denne skjermen til alle som vurderer 22" wide!(blir du misfornøyd, kan ikke jeg stilles ansvarlig for at dine krav ikke ble tilfredsstillt. mine er i alle fall..)

PS: ble også veldig imponert over insyns vinkelen.. denne er kanskje ikke høyere enn andre skjermer i samme klasse, men.. alikevel

Og jeg anbefaler fortsatt ASUS VW222U, fordi at når de står ved siden av hverandre, så er det ikke mulig å skille bildet på dem, kunne vært samme skjerm. Men ASUS'en koster mye mindre.

Lenke til kommentar

Jeg har denne (ViewSonic VX2235), og har absolutt ingenting negativt å si om den. I tillegg er det 3 andre som også har skrevet om sine opplevelser av skjermen under erfaringer på samme siden.

https://prisguiden.no/product.php?productId=52398

EDIT: Jeg ser faktisk at Elkjøp har denne modellen til under 2.000 i en kampanje denne uken, hvis man ønsker å handle hos Elkjøp da...:-)

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en LG 1982b-uf skjerm og foretrekker faktisk denne nå framfor mine crt skjermer for fps spill etc.

Men jeg vet at jeg kommer aldri til å bli helt fornøyd med skjermen til annet bruk siden jeg savner ekte 32bit, dvs s-panel eller lignede til lcd på denne skjermen. Så den ideele gaming skjerm har 24bit panel og absolutt max 5ms responstid helst 2ms. NEC er den produsenten som har kommet nærmest med dette.

angående PC-en:

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024MB CL5

Hva er dette? Skal du ha ett 2gb kit og ett 1gb kit eller er det 1 2gb brikke + 1 1gb brikke?

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...