isrihel Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg skal på en ferie neste måned hvor jeg kommer til å ta mange bilder av mine barn og en del bilder av turistattraksjoner i Asia. Har kit-objektivet som jeg er meget misfornøyd med. Kan dere anbefale et objektiv som tar veldig skarpe bilder og som er lyssterkt, tenker da mest på barnebilder og en del bilder av forskjellige attraksjoner.Gjerne legg med eksempler på portrett-bilder tatt med ditt anbefalte objektiv. Lenke til kommentar
alexblo Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg skal på en ferie neste måned hvor jeg kommer til å ta mange bilder av mine barn og en del bilder av turistattraksjoner i Asia. Har kit-objektivet som jeg er meget misfornøyd med. Kan dere anbefale et objektiv som tar veldig skarpe bilder og som er lyssterkt, tenker da mest på barnebilder og en del bilder av forskjellige attraksjoner.Gjerne legg med eksempler på portrett-bilder tatt med ditt anbefalte objektiv. Mange her vil nok anbefale deg Canon EF-S 17-55 F2.8 IS USM. Dette har jeg utelatende bare lest positive ting om og er temmelig ideelt til din bruk, og lyssterkt som du krever. Ulempen er jo at det koster ca 9k her i landet. Se ellers min tråd for mer info/anbefalinger og eksempler med dette. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Ja og om det nevnte objetivet blir dyrere enn du hadde tenkt, kan du kikke på Tamron 17-55/2.8 til rundt 3500,-. Er du skikkelig på budsjett, men fortsatt vil ha god optikk - gå for Canons nye kitzoom 18-55IS. Eventuellt...... Kjøp et fastobjektiv som f.eks Canon 35/2.0 til i overkant av 2000,- eller Sigma 30mm f/1.4 til i underkant av 4000,-. Lenke til kommentar
badmuslim Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Vil du ha et skikkelig objektiv så anbefaler jeg 24-70L 2.8, selv så har jeg 24-105 4L - og jeg savner kanskje mer større aperture enn jeg trenger de ekstra 35mm. Burde kanskje eid begge to en stund for å være helt sikker. Kan være også at når du vil ta litt bilder av bygninger osv, så vil du savne litt vidvinkel med de to objektivene. Så da kan 17-55 canon være det beste. Disse 3 objektivene koster omtrent det samme. (24-70 er litt dyrere) Ellers er tamron 17-50 2.8 et knall objektiv. sjekk for eksempel http://www.the-digital-picture.com/Reviews...ns-Reviews.aspx for sample photos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå