Korka Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Ymmärrän kö soumea? Minä ymmärän suomea. Saatana Mitä kuuluu? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Kan bare okta gokta golme njielle og Bachtaraidi hvor CH er som i tysk etter åpne vokaler. Betyr 1, 2, 3, 4 og rumpe Bestemor var same (og kven forsåvidt), men hun lærte aldri ungene sine kvensk eller samisk fordi det var sett på som skam, men noen ord fikk man ut av henne Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 mener å huske at maiste/meiste betyr skål. har dog 0 peil hvordan ordet egentlig staves Lenke til kommentar
Cornugon Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Bahtaráigi er rompehull. En, to, tre, fire skrives okta, guokte, golbma, njeallja. Er ikke så god i å stave på samisk, men snakker det flytende. Skriver vel flytende også, så og si. Fyr løs med spørsmål. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Hvilken av de samiske språkene er det du kan? De er ganske forskjellige og så vidt jeg vet skjønner de ikke hverandre. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Bahtaráigi er rompehull. En, to, tre, fire skrives okta, guokte, golbma, njeallja. Er ikke så god i å stave på samisk, men snakker det flytende. Skriver vel flytende også, så og si. Fyr løs med spørsmål. Jeg snakker også flytende samisk. Suger å skrive det da . Hvor bor du? Hvilken av de samiske språkene er det du kan? De er ganske forskjellige og så vidt jeg vet skjønner de ikke hverandre. De er veldig forsjellig ja. Jeg snakker nord-samisk som er størst. Lenke til kommentar
Cornugon Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Hvilken av de samiske språkene er det du kan? De er ganske forskjellige og så vidt jeg vet skjønner de ikke hverandre.Snakker nord-samisk, og ja, det er svært lite jeg skjønner av de andre samiskspråkene. Jeg snakker også flytende samisk. Suger å skrive det da . Hvor bor du?Karasjok. De fleste jeg kjenner suger også i å skrive samisk 8D. Vanskelig språk. Men det verste er vel å lese samisk. Får ikke med meg noe særlig av det. Endret 27. mars 2008 av Cornugon Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Jeg snakker også flytende samisk. Suger å skrive det da . Hvor bor du?Karasjok. De fleste jeg kjenner suger også i å skrive samisk 8D. Vanskelig språk. Men det verste er vel å lese samisk. Får ikke med meg noe særlig av det. Jeg synes lesinga går fint, men suger i å skrive. Vanskelig grammatikk i samisk. Lenke til kommentar
Krapyle Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 "filja goro om mi sano serives stai" Noe som vet hva dette betyr? (er det i det hele tatt samisk??) Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 "filja goro om mi sano serives stai" Noe som vet hva dette betyr? (er det i det hele tatt samisk??) Nja, hvis du har skrevet det noenlunde som det uttales er det ikke samisk nei. Registrerte du her fordi du skulle svare på denne tråden? Lenke til kommentar
Xhia Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Atte monna somma=Gi Meg Et Kyss? veit ikke helt om det stemmer:P Giitu=Takk Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 jeg har hørt "bures, mon lean sapmé" er "hei, jeg er same. " men jeg har også hørt "Bures, mon lean sapmeloch (eller noe)". er det forskjellige dialekter ? hvordan skrives sapmeloch? Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) Dw i ddim yn deall. EDIT: Dette var svar til all den samisken, altså. Endret 29. desember 2010 av Dermuszdel Lenke til kommentar
Brun Melk Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Cinnataggen, hahaha. Lenke til kommentar
tyssejr Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 eg og en kompis kan noen ord men, har lyst å lære oss kosen vi uttaler de:) vist noen vil kan du hjelpe oss med noen ord? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå